דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדבקת כתרים רשלנית 

מאת    [ 12/03/2013 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 3599 פעמים ]

רשלנות רפואית בעת הדבקת כתרים עלולה לגרום נזקים חמורים. במאמר הבא נסביר את ההבדל בין שיקום הפה לטיפולי שיניים אחרים ונבין את כל ההשלכות המשפטיות.

הדבקת כתר היא חלק מתחום ברפואת השיניים הקרוי "שיקום הפה". רופאים הבוחרים בהתמחות כזו מבצעים פעולות שאמורות להחזיר לשיניים וללסתות את האפשרות לתפקד באופן תקין. לעיתים שיקום הפה כולל סתימות בלבד, אך ישנם מקרים בהם יש צורך בהדבקת כתרים, התאמת שיניים תותבות, הוספת שתלים ועוד. על מנת לערוך תהליך נכון לטובת שיקום הפה יש לערוך מחקר בנושא אסתטיקה של הפנים. מטופלים רבים אינם יודעים זאת, אך רופאי שיניים אשר נחשבים מומחים לשיקום הפה אינם משתילים בעצמם את השתל. התפקיד שלהם הוא לבנות על גבי השתל באמצעות חרסינה. לאחר מכן מבצע כירורג פה ולסת או רופא שיניים בעל התמחות כפריודנט את ההשתלה בתוך פיו של המטופל. על מנת לשקם את הפה יש צורך בשיתוף פעולה בין רופאי שיניים מתחומים רבים, כגון טכנאים דנטאליים, אורתודנטים וכירורגים.

חשיבותה של תכנית הטיפול

הדבקה רשלנית של כתרים עשויה לגרום נזקים חמורים למטופל. סוג כזה של רשלנות רפואית בטיפול שיניים נובע לרוב כתוצאה מהכנה לקויה של תכנית טיפול מתאימה. טיפולים לשיקום הפה אמורים לשפר את התפקוד ולהקנות מראה אסתטי מרשים. מלבד הדבקת כתרים כוללים ההליכים הרפואיים גם סתימות והלבנות של שיניים מסוימות או של כולן. על רופא השיניים לערוך בדיקות מקיפות ולבקש צילומי רנטגן. צילומים אלו נחשבים לכלי הבסיסי ביותר של רופאים העוסקים בשיקום הפה, משום שהם מספקים תמונה פנורמית מלאה של מצב השיניים. במידה והרופא אינו עורך את התכנית המתאימה עשויות בדיקות השיניים להצביע על צרכים לא נכונים. צילומי רנטגן לא תמיד מספיקים לצורך גיבוש תכנית הטיפול, משום שרופא השיניים אמור לבדוק גם את ההיסטוריה של המטופל. הכנת תכנית טיפול לצורך הדבקת כתרים ושיקום הפה כרוכה אם כן בהפעלת שיקול דעת, מקצועיות וניסיון.

הנזק הבריאותי של הרשלנות

רשלנות רפואית בטיפול שיניים מהסוג של הדבקת כתרים יכולה לעורר נזקים בריאותיים. המשמעות של הדבקת כתרים רשלנית היא לא רק אסתטית אלא גם פיזית. כתרים מתנדנדים עשויים לפגוע בחניכיים, בלסת או בשיניים אחרות. הדבקה רשלנית של כתרים מסכנת את המטופל, פוגעת באיכות החיים ויוצרת עוגמת נפש רבה. הוראות החוק אינן מגבילות את טיפול השיקום לרופא מתמחה בלבד, אך מן הראוי שגם רופא כללי יגלה מקצועיות בבואו לערוך הדבקת כתרים.

נפגעתם מהדבקת כתרים רשלנית? כך תפנו אל בית המשפט

מטופל המעוניין להגיש תביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים צריך לקבל חוות דעת של מומחה. ניתן להיעזר בעורך דין ולאסוף את הטענות והמסמכים כלפי בית המשפט. על התובע להצטייד במספר רשומות חשובות:

א. מסמכים רפואיים המפרטים את הטיפול ? חוק זכויות החולה קובע כי על הרופא לנהל רישום רפואי לכל טיפול ולהעביר אותו לידי המטופל על פי בקשה.

ב. צילומי רנטגן ? התובע צריך לאסוף את כל המסמכים התומכים בטענתו. במידה ומדובר על הדבקה כושלת של כתרים, צילומי רנטרגן יכולים להציג את המצב לפני הטיפול ואחריו.

ג. קבלות וחשבוניות ? מלבד הוכחת קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות של המטפל לבין הנזק, התובע יכול להציג קבלות וחשבוניות שיעזרו לבית המשפט לקבוע את מידת הפיצויים.

לעיתים נדרש בית המשפט להפעיל את מבחן הרופא הסביר על מנת לבדוק תביעות רשלנות רפואית. יחד עם זאת, ברוב המקרים של הדבקת כתרים רשלנית ניתן להסתפק בחוות דעת של מומחה. חוות דעת זו עשויה להאיר את ההבדלים בין הדבקה מקצועית לבין טיפול כושל הנובע מרשלנות של הרופא.

*לקריאה נוספת:

טיפולי שיניים אצל נשים בהיריון, מה אומר החוק?

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il ; כותב גם בצוות אתר http://www.lowforums.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב