דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדיניות סחר החוץ של ישראל - התועלות משינוייה 

מאת    [ 12/03/2013 ]

מילים במאמר: 293   [ נצפה 2839 פעמים ]

בעבודת מחקר מקיפה שביצענו, נעשה שימוש בתהליך הערכה אמפירי לבחינת ההשפעות של משתנים מקרו כלכליים של שותפות הסחר של ישראל על הייצוא הישראלי. מטרת המחקר העיקרית היתה לספק ייעוץ כלכלי מושכל למקבלי ההחלטות במדינה, המתבסס על תוצאות מודל כלכלי שפיתחנו.

 תוצאות המודל מאפשרות להצביע על מדיניות הסחר האופטימלית לישראל, ולהשוות אותה למדיניות הקיימת כיום, וכך לגבש תכנית אסטרטגית חדשה לניהול סחר החוץ של ישראל.

בעזרת שימוש בנתוני פאנל פרטניים על ייצוא ישראלי ל-22 שותפות הסחר העיקריות, ניתן לספק ייעוץ אסטרטגי ייחודי המאפשר  מבט חדשני וממוקד יותר על האפקטיביות של מדיניות סחר החוץ הישראלית. המודל שפיתחנו מעריך את גמישות הייצוא הישראלי הכולל, כמו גם  גמישות הייצוא לכל מדינה בנפרד. המודל מפיק גמישויות יצוא חיוביות ביחס לסך כל היבוא של שותפת סחר ולשער החליפין האמיתי.

המודל שימש לבחינת הסכמי סחר חופשי בין מדינות, על מנת לספק ייעוץ עסקי באשר לכדאיות כריתת הסכמים כאלו בישראל. נמצא כי יש להסכמי סחר חופשי השפעה חיובית משמעותית על היצוא ועל כן מומלץ כי כל תכנית עסקית עתידית לקידום סחר החוץ הישראלי תכלול קידום הסכמי סחר חופשי עם מדינות שונות. כמו כן נמצא בעזרת המודל כי רמת שחיתות  גבוהה במדינת היעד הנה בעלת קשר לרמת ייצוא ישראלי נמוכה יותר. בעזרת שימוש בתוצאות ההערכה של המודל שפיתחנו, ותוך התחשבות במערך מדיניות סחר החוץ של ישראל, ניתן לספק ייעוץ כלכלי אפקטיבי לקובעי המדיניות בתחום סחר החוץ. בהתאם לתוצאות המודל גובשה תכנית אסטרטגית לרפורמה מוצעת במדיניות סחר החוץ, תוך הדגשת התועלות הפוטנציאליות של הרפורמה על תחזית הייצוא הישראלי.

על פי תוצאות ההערכה שבוצעה, נמצא כי ללא פיתוח מדיניות סחר חוץ חדשה, צפויה צמיחה כוללת של 74% בייצוא הישראלי במהלך השנים 2012-2020. ואולם, אם ייושמו המלצות לרפורמה במדיניות, שיעור הגידול הצפוי  כמעט ויוכפל, כאשר היצוא צפוי לגדול בסך של 135%. 

קבוצת פארטו מספקת שירותי ייעוץ כלכלי, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ עסקי, שירותי הכנת תכנית אסטרטגית והכנת תכנית עסקית. לאתרנו: http://www.pareto.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב