דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתקני חצר לילדים: גישות שונות למשחק עם הילדים 

מאת    [ 08/03/2013 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2203 פעמים ]

כשהילדים משחקים בחצר ובגינה הם אף פעם לא באמת לבד. המבוגרים, ההורים, נמצאים שם בין אם זה פיזית כמשגיחים או משתתפים במשחק ובין אם רק באופן נסתר – הם אלה שתכננו ובנו את מתקני השעשועים השונים והם אלה שמחנכים את הילדים כיצד להתנהג ומה מותר ואסור במשחק. הגישה ההורית למשחקי הילדים משתנה בין משפחה ומשפחה. בשורות הבאות נציג כמה גישות של הורים למשחקי הילדים. האם אתם משתייכים לסוג מסוים או משלבים כמה סוגים? ומהי הגישה הנכונה בעינכם לילדים המשחקים שלנו?

המחנך

אם תפקידו של ההורה לחנך, הרי שההורה המחנך עושה זאת ללא הרף. מתקני שעשועים, עבור ההורה המחנך, הם סוג של כיתה וכל מתקן שעשועים הוא שיעור. הם מנצלים כל הנאה כדי להחדיר ערכים אל הילדים וללמד אותם מה מותר ומה אסור, מה ראוי ומה איננו ראוי לבני תרבות.

המתערב

זהו קרוב המשפחה של ההורה המחנך ויש ביניהם הרבה קווי דמיון. הוא יודע שלמתקנים בחצר קוראים מתקני חצר לילדים אבל זה לא מפריע לו לתת הוראות למי שקופץ על טרמפולינה; להסביר לשחקני הכדורגל איך עושים זאת נכון ולהפסיק משחק מחבואים כי "העומד" לא ספר כמו שצריך.

הילדותי

ההורה הזה לא מתערב – הוא פשוט חלק מהמשחק. משחקי הילדים הם ההזדמנות עבורו לחזור לעבר ולהיות ילד כמו פעם. הוא רץ ומשתולל, משתתף בכל משחק וברוב הפעמים הוא הילדותי ביותר מכל הילדים המשחקים. זה יכול להיות נחמד לפעמים אבל כשהוא מתעקש לנצח את כולם בכדורסל בזכות יתרון הגובה שלו והוא מתעצבן כשהוא מפסיד אז זה כבר קצת מוגזם.

המשלח לחופשי

הוא נותן לילדים לשחק בחופשיות ומשאיר אותם לבד שיעשו מה שהם רוצים. אולי הוא עצלן ואין לו כוח להשגיח על הילדים, אולי זו הזדמנות בשבילו לעשות דברים יותר מעניינים ואולי הוא באמת מאמין שהחינוך הטוב ביותר לילדים הוא החינוך לעצמאות.

הדאגן

עוד דגם של ההורה המתערב: הוא כל הזמן מפסיק משחקים כי לרוץ זה מסוכן, עצים יכולים ליפול והבית עלול להתמוטט כשדרקון יפרוץ פתאום מספר ילדים עם תמונות. הוא עוטף את הילדים באהבה מגוננת או בדאגנות אוהבת והוא די הורס לכולם את ההנאה מהמשחק.

המשגיח מרחוק

הוא דואג אבל יודע לשמור מרחק. הוא מקפיד להגן על הילדים אבל הוא עושה את זה מרחוק, בלי להתערב ללא צורך. הוא נותן חופש פעולה אבל הוא גם קובע גבולות ומתערב כשהגבולות הללו נחצים. הוא נותן רעיונות למשחקים אבל לא נפגע כשלא מאמצים אותם. הוא נוכח במשחק אבל מרחוק ובאופן שנותן לילדים את האפשרות ליהנות מהמשחק באמת וללמוד מהטעויות שלהם.

בסופו של דבר, רבים מאיתנו ההורים משלבים סוגים שונים של הורות בחיי היום-יום. לפעמים אנחנו גם מבינים שיש סוגים שונים שמתאימים לילדים שונים, לזמנים שונים ולמקרים שונים. הורות איננה עניין פשוט והיא דורשת מאיתנו הרבה משחקים; חלקם עם הילדים, חלקם כוללים מתקני שעשועים וחלקם פחות משעשעים מאחרים.

***

מוגש בחסות איסמור - איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.


איסמור - שיווק מוצרי איכות לבית ולחצר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב