דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה נשים רוצות מגברים??? 

מאת    [ 06/02/2008 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 5722 פעמים ]

"על כן, יעזוב-איש, את-אביו, ואת-אימו, ודבק באשתו, והיו לבשר אחד" (בראשית, פרק ב'). קיימים פירושים רבים לפסוק זה. אך מיותר למנותם. הרעיון של חיים בזוגיות מובן.
הוא גם מתגשם בתקופת החיזור, שבמהלכה שני בני הזוג נוטים לוותר זה לזה על אי הבנה, מתוך הנחה שיחס זה הינו זמני, ומתוך תקווה מוטעית שזה ישתנה. הבעיה מתחילה כשבני הזוג מגלים לתדהמתם כי אותה "אי הבנה", למעשה, באה על מנת להשאר...

מה כבר לא נאמר ולא נכתב על היחסים המורכבים מאוד בין גברים לנשים. בנושא בינו
לבינה נכתבו מאות ספרים, אלפי כתבי עת וכתבות בעתונים ובמדיה האלקטרונית. תוכניתה של ורדה רזיאל ז'קונט ברדיו עזרה וממשיכה לעזור לאלפי זוגות במצוקה. הטלויזיה הגדילה לעשות עם תוכניות הריאליטי הרבות והמגוונות. אפילו תוכניות לייט נייט נגעו בנישה זו. חברות שידוכים משגשגות עקב דרישה הולכת וגוברת למציאת בני/בנות זוג מתאימים. מסיבות פנויים/פנויות הן מסוג האירועים היותר פופולריים בימינו.

אך נדמה כי המצב בין זוגות בעינו עומד! דהיינו, מריבות בין בני זוג, תלונות בלתי פוסקות משני הצדדים על חוסר הבנה של הצרכים והרצונות שלו או שלה. מצבים - שבהעדר טיפול - מובילים לשחיקה. השחיקה מובילה, בסופו של דבר, לגירושין. מספר מקרי הגירושין הולך וגדל עם הזמן. אפילו במגזר החרדי - שבו הנושא נחשב לטאבו - קיימת עליה במספר הגירושין, ולהבדיל - במציאת שידוך עתידי.

אם כן, כיצד זה קורה שמצד אחד נעשים מאמצים בלתי נדלים לחבר בין בני זוג מתאימים, אך מצד שני מספר המתגרשים הולך וגדל?

האם ייתכן, שבני/בנות זוג עוטים מסכה לפני הנישואים וזמן מה לאחר הנישואים הם מסירים אותה? נקודה זו יכולה להיות נכונה בחלקה בלבד. נכון שהאדם מטבעו יעשה מאמצים רבים למצוא חן בעיני המין הנגדי ולאחר שהוא משיג את מטרתו, עוצמת החיזור הולכת ופוחתת. אצל הרבה זוגות היא אף נעלמת. הפסקת החיזור היא אחד הגורמים לשחיקה בין בני זוג.

אין זאת אומרת, שהיעדר חיזור הוא הגורם היחידי לשחיקה. ישנם גורמים נוספים. הבדלי תרבות, אמונה והשכלה יכולים להשפיע רבות. גם התחזקותה של האישה ומנגד היחלשותו של הגבר מהווים גורם משמעותי לחיכוכים בין בני זוג. אך הדבר המשפיע ביותר הוא דוקא ההבדל בחשיבה בין שני המינים! כן. ההבדל בין גברים לנשים הינו חלק מה"די אן איי" שלנו. החשיבה של גברים שונה מהחשיבה של נשים, לכן נשים לא מבינות את הגברים וגברים אינם מבינים את הנשים. "נשים מנוגה וגברים ממאדים" הוא אכן הגדרה נכונה ותמציתית. ההבדל בין שני המינים הינו אוניברסלי, ואינו מבחין בין דתות או תרבויות.

בהמשך לכך, אם נלמד "להבין את ראשו/ה" של בן/ת הזוג, ונפעל בהתאם, רק אז נוכל לחיות ביחד בהרמוניה. תקשורת נכונה מהווה אבן דרך להבנת בן/בת הזוג. ההבנה תשמור על האהבה. אין זאת אומרת שלא יהיו מריבות, אך הן ייעשו ברמה שלא תוביל לשחיקה.

הסדנא "מה נשים רוצות מגברים" מיועדת לנשים וגברים כאחת. היתרון בסדנאות הוא שהמשתתפים מגלים שהם אינם היחידים הנאלצים להתמודד עם אותה הבעיה. יחד עם זאת, הם רוכשים כלים לבניית זוגיות מוצלחת, וללקיחת אחריות על הזוגיות. חשוב במיוחד לציין שבהזדמנות זו הגברים לומדים לקבל בחזרה את החוסן הגברי שאבד להם כתוצאה מהתחזקותה של האישה.
עדנה מימון
מנחה קבוצות להעצמה אישית ועסקית, מרצה ומאמנת אישית
טל: 050-7378535
אתר: http://www.my-ambitions.com
E-Mail: ednamaim@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב