דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסח בירושלים 

מאת    [ 06/03/2013 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 1873 פעמים ]

חג הפסח הבא עלינו לטובה מתקשר אצל רובנו אוטומטית לשני אירועים מכוננים בהיסטוריה של עם ישראל. האירוע הראשון, כמובן, הוא יציאת מצרים - זו שאנו מספרים עליה בליל הסדר ושרים עליה שירים. האירוע השני הוא העלייה המסורתית לרגל לירושלים שהייתה נהוגה בימים שבית המקדש היה קיים, כדי לקיים את מנהג זבח הפסח. כיום קשה יותר מבעבר לשחזר את יציאת מצרים, בייחוד לאור אזהרות המסע המתפרסמות ליוצאים לחצי האי סיני, אבל דווקא את העלייה לרגל לירושלים אנחנו ממשיכים לשחזר גם כיום, ומדי שנה מושכת אליה ירושלים אינספור מבקרים ותיירים בימי הפסח. חול המועד פסח הוא אחת ההזדמנויות הבודדות במהלך השנה שבה כל הישראלים יכולים לצאת לבלות ולחוות את אירועי פסח בירושלים, גם אלה המשתייכים למגזר הדתי ואינם מטיילים בשבתות ובחגים.

אירועי פסח בירושלים

מוסדות תרבות רבים בעיר יקיימו במהלך חג הפסח אירועים מיוחדים לקהל הרחב וכמו כן פעילות פסח לילדים בירושלים. הודות ליוזמה של בנק הפועלים, יהיו מוזיאונים ואתרים רבים פתוחים בחול המועד ללא תשלום, ביניהם אמת המים בארמון הנציב, הגן הבוטני, מוזיאון חצר היישוב ברובע היהודי שבעיר העתיקה ומרכז מורשת מנחם בגין. בכל האתרים יתקיימו גם סיורים והפעלות לכל המשפחה (חלקם בתשלום).

התיאטראות בעיר יעלו בימי החג הצגות מיוחדות לילדים ולמבוגרים, לצד מופעים והפעלות ייחודיות לכל המשפחה. מומלץ להתעדכן בשעות המופעים ולהזמין כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט של עיריית ירושלים, שם גם תוכלו לקבל מידע מפורט על שעות הפתיחה של המוזיאונים, שחלקם יאריכו את שעות הפעילות שלהם לטובת המבקרים בחג.

פעילויות פסח

במהלך חול המועד ייערכו סיורים רבים להכרת ירושלים בכלל, והעיר העתיקה והרובע היהודי בפרט. המטיילים יוכלו להכיר מקרוב אתרים חשובים בהיסטוריה של העיר, החל מימי העלייה לרגל לבית המקדש, ועד לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים. לרגל החג תשיק הקרן למורשת הכותל המערבי סיור חדש מאחורי הקלעים של הכותל, שיחשוף את התגליות החדשות שהתגלו מתחת לרחבת הכותל ובחפירות של "הכותל הדרומי". זאת לצד סיורים נוספים של הקרן במנהרות הכותל, ברובע היהודי וברחבת הכותל, כולם בסימן היציאה מעבדות לחירות.

אירועי מוזיקה רבים יתקיימו גם הם ברחבי העיר בימי החג, הן לחובבי המוזיקה הקלאסית והן לחובבי מוזיקה ישראלית. מיסה מיוחדת לרגל הפסח תתקיים בכנסיית אוגוסטה ויקטוריה בהר הזיתים, ובמנזר לטרון (קצת מחוץ לירושלים) תועלה הפקה מיוחדת במסגרת סדרת "פניני המוסיקה" שתציג דווקא את סיפור המבול המקראי, בליווי מוסיקה קלאסית קלה מותאמת לילדים בגילאי 4-10. במתחם הרכבת הסמוך לסינמטק ולמרכז מורשת בגין תמשיך לפעול גם בימי הפסח "עיר הקרח", שזוכה לביקורות נלהבות זו השנה השנייה ברציפות. באותו מתחם, בשעות הערב יתקיימו הופעות רוק של אביב גפן, שלום חנוך ואחרים בשלוחה הירושלמית של מועדון הזאפה. כרטיסים ניתן להזמין מראש בקופת המועדון או באתר האינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב