דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היי הבחירות כבר הגיעו ?! - דגשים לבחירה נכונה של יועץ עסקי 

מאת    [ 05/03/2013 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 1504 פעמים ]

בתחרות ההולכת וגוברת בשוק הישראלי עם נתח שוק מוגבל שמוקף תחרות מכול הכיוונים ומשק שנמצא במצב סטטי וצומח באיטיות כול עסק חייב כלי מנצח שיבדל אותו מכול השאר והכלי הזה הוא יועץ עסקי.

יועץ עסקי שניחן ביכולות אנליטיות מצוינת יכול לגרום לתנודות חיוביות בעסק שלך לכן חשוב למצוא את המכלול הנכון של הייעוץ העסקי שייתן לכם את המיטב.  בהקשר הזה ישנם מספר מאפיינים שחייבים לשקול.

1  . יועץ עסקי טוב הוא אדם שיחקור את העסק שלך בצורה יסודית ולא יבוא עם סט כלים מוכנים מראש שמתאימים לכלל העסקים, חשוב לזכור שהעסק שלך שונה מכול עסק אחר וחשוב לשמור על הייחודיות שלו אז יועץ עסקי הוא אדם שנוכל להתחבר אליו גם ברמה האישית וגם ככזה שילמד את העסק שלנו כעולם חדש ויבוא עם דף לבן שיכול לעצב את הצמיחה הכלכלית של העסק לעתיד לבוא.

2   . יועץ עסקי טוב יתכנן תכנית רב שנתית ממש כמו תקציב שתגדיר את השלבים שיובילו את  החברה להצלחה. יועץ עסקי טוב הוא יועץ שבמספר פגישות מצומצם בחודש עד 4-5 פגישות  מפגשים שנעים בין שעה לשעתיים יתווה את הדרך ויקנה לבעל העסק את האפשרות לרכוש ולהשתמש בסט הכלים להמשך ההתפתחות של החברה.

3. כשאנו הולכים לבחור יועץ עסקי חשוב שניקח מקצוען עם ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום שמבין ומעורה ומחזיק בסט תכונות וכלים של שיווק פיננסים וניהול. כל אלה הינם תחומים משיקים בעסק וביניהם יש יחסי גומלין לאורך חיו של הארגון. כידוע כול דבר  משפיע על דבר אחר משום שעסק חווה תמיד מספר בעיות במקביל ולהם השלכות שונות שמשפיעות על עתיד החברה אם לקחת דוגמה פשוטה; אם לעסק יש בעיה פיננסית הוא לא יצליח למצוא תקציב לשיווק מה שיגרור ירידה במכירות של החברה מה שיגרום לירידה בתזרים המזומנים לכן על אחת כמה וכמה חשוב למצוא את היועץ העסקי הנכון שיוכל לתת את האיזון הנכון לעסק ולבנות את התשתית הנכונה להצלחה.

4.  עוד נדבך חשוב שצריך לזכור בזמן שאנו מחפשים יעוץ עסקי הוא לא ליפול לנישות המאמנים העסקים שהציפה את המדינה בעשור האחרון, כידוע "מאמן עסקי" הוא בעצם אדם שאין הכשרתו מתחום הכלכלה בהכרח והוא אדם ששואל את השאלות שאמורות להניע את האדם/העסק לפעולה במילים אחרות מפנה אותו לפעולה הנכונה אבל פה תפקידו מסתיים. אבל העניין הוא שרוב בעלי העסקים צריכים אבחון לבעיה שלהם לפני שהם יגיעו לפתרון ולכן יועצים טובים ומנוסים הם כאלה שבנוסף לידע המקצועי שלהם למדו גם אימון ואת שני הכלים הם יוכלו לשלב ביחד. הרעיון המרכזי והבסיס יהיה כמובן הייעוץ, האלמנט הניהולי וכנספח שמאזן את הדברים יבוא האימון האישי. יחד עם כלים אלה בונה היועץ העסקי את התשתית להצלחה ומלווה את הלקוח בכול שלב עד התוצאה הרצויה. זו הסיבה העיקרית מדוע יועץ עסקי שמבין באימון יתרום ערך מוסף לחברה

5. יועץ עסקי טוב הוא אחד שיאבחן את הבעיה הארוגנית, השיווקית או פיננסית בטרם ייגש לפעילות הייעוץ ולכן מומלץ לבקש מהיועץ דוח ממצה על מנת לוודא שהוא אכן פוגע ולא מפספס בגדול את מטרות החברה.

בסופו של דבר המטרה של שני הצדדים היא הדדית, לתרום לשגשוגה של החברה ויועץ עסקי טוב ומקצועי שמבצע את התהליכים יכול להיות המפתח להתנהלות דינמית ומוצלחת בשוק התחרותי של היום וכמו שהעבר מלמד אותנו מאוד חברות חבות את ההתקדמות שלהם לייעוץ עסקי נכון שבנקודות הזמן המסוימת ממש לפני הפריצה מחק את אבן הנגף שעצרה את החברה.

 

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך: http://www.iqfinancy.co.il/
 
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב