דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליווי עסקי כנגד יעוץ עסקי - היכן העסק שלך עומד ? 

מאת    [ 05/03/2013 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 1612 פעמים ]

יעוץ עסקי הוא בראש ובראשונה כלי מקצועי שנותן ללקוח את התכנית הכוללת להצלחה של העסק. היועץ העסקי בונה את התכנית את ההתנגדויות שעלולות לצוץ במהלך ההקמה של העסק ובשלבים בו הוא מתקשה לצמוח או לחלופין צומח באטיות.

יעוץ עסקי הוא הכרחי בחיי עסק חדש או עסק שמדשדש כי הבעלים של החברה טרוד במגוון בעיות שמתנהלות סביב הניהול השוטף של העסק ואינו יכול להיות להביא את תשומת לבו בכול האזורים ולכן נדרש יועץ עסקי שיכול להוריד מקצת מהאחריות של הבעלים ולשחרר אותו למשימה העיקרית; לייצר רווחים והכנסות ולצאת לשווקים חדשים שימנפו את החברה קדימה.

השוק מורכב מחברות קטנות וגדולות ולא כול ייעוץ מתאים לכול עסק; אם ניקח לדוגמה עסקים גדולים באופן יחסי הייעוץ העסקי לחברות אלה יסתכם בשלב התאוריה, כלומר תהיה עבודה משותפת של היועץ העסקי עם שכבת הניהול של החברה בה היועץ ייתן את הדגשים, יבנה את תכנית במספר שלבים להצלחה העתידית של החברה, יבחין בנקודות החולשה ויטמיע ידע הכרחי בתמחור נכון, בבניית תקציב מכירות ובבניית תקציב פרסום ושיווק נכון ומדויק. כמו כן היועץ העסקי ייעץ האם יש אזורי שומן שאפשר להיפטר מהם ושהם גורמים לחברה להיות תקועה ומקצצים את הכנפיים שלה. כול האמור לעיל היינו תכנית אחת גדולה הבנויה מרבדים שונים אבל נשארת ברמת התאוריה משמע המנהלים ו/או העובדים מקבלים את כול המידע ומיישמים אותו בפועל.

המצב משתנה לחלוטין בליווי עסקי. ליווי עסקי הוא נושא חופף אבל שונה בתכלית מייעוץ עסקי. צריך לקחת בחשבון שיועץ עסקי יכול לקחת את התפקיד קדימה ולשמש גם כמלווה עסקי בו הוא משתמש ביכולות הייעוץ שלו בפועל בתוך החברה שמשתמשת בשירותיו אי לכך הוא לא נשאר רק בתור יועץ אלא מיישם את הדברים בפועל, מה שקורה בדרך כלל בחברות קטנות ובינוניות שאינם מסוגלות לפחות בשלב הראשוני לקחת את כול המידע וליישם אותו בצורה פרודוקטיבית וכאן בדיוק יועצים עסקים נכנסים לתמונה.

בליווי עסקי היועצים העסקים הולכים צעד אחד קדימה לעשייה עצמה. הם עובדים יותר שעות ומלווים בצורה צמודה צעד אחר צעד את עובדי החברה בדרך להצלחה המיוחלת. במקום רק לבנות את התכנית ואת כול האספקטים של התכנית הגדולה הם גם עושים את העבודה בפועל, דבר שמקצר את תהליכי הייעול ומיישם את דגשי התכנית בצורה הרבה יותר יעילה.

הדבר קביל הרבה פעמים לחברות גדולות ובינונית שצריכות מישהו שיעשה את המהלכים הניהולים והעסקיים בשבילם ועל ידי כך יקצר את התהליכים ויחסוך להם כסף בטווח הארוך. זה דבר אחד לצרוך את כול המידע אבל ליישם אותו בצורה נאותה זו אמנות אחרת לגמרי ובדיוק בנקודה הזו ליווי עסקי מקבל משנה תוקף.

בניגוד לליווי עסקי יעוץ עסקי יכול להיות קצר יותר לדוגמה אם אדם צריך עצה לבנות את המשכנתה בצורה נכונה לאחר שהוא יקבל את העצות ואת הכלים יהיה לו נקודה להתחיל ממנה ולקדם את החיפוש אחרי המשכנתה המתאימה עבורו. במצב הזה ליווי עסקי יהיה קצת ארוך יותר ויכלול את הליווי של הלקוח לבנק וישיבה עם הבנקאי שלו לראות איזה משכנתא היא הטובה ביותר עבורו דבר שיכול להוות יתרון משמעותי בעתידו. חשוב לציין שלא לכול האנשים או הלקוחות יש את הביטחון לדוגמה לקחת משכנתא כדרך אגב בלי להבין את כול ההיבטים ולכן במקרה הזה ובמקרים רבים אחרים ליווי עסקי יכול להיות משמעותי.

בסופו של דבר אנו רואים שהתייחסות לשני המושגים ליווי עסקי יעוץ עסקי לפעמים גורמת בלבול. האם אני צריך ייעוץ עסקי או ליווי עסקי ואולי בעצם את שניהם - אז מה התשובה הנכונה - לנהל עסק זה אחד הדברים הקשים ביותר שיש אבל גם דבר מתגמל ביותר ונותן הרגשת כוח אבל גם המנהל המבריק ביותר חייב עזרה ולכן ייעוץ עסקי שיכול לבוא בערך מוסף של ליווי עסקי יכול להיות עזר רב בהצלחה העתידית של החברה וכמובן אי אפשר לפסול את האנשים שירצו לעשות זאת בעצמם ויעדיפו כמובן את הייעוץ העסקי בלבד ואז חובת ההוכחה תהיה עליהם.

תשובה מדויקת למה עדיף אין בנמצא אבל הרבה תלוי במשאב האנושי של החברה ולאן היא מכוונת, ליווי עסקי יכול להיות עוד אלמנט שיוכל לקדם את החברה אבל ייעוץ עסקי מדויק שמושתת על אלמנטים שהשדרה הניהולית של החברה יכולו לבצע תספיק לרוב החברות. 

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:


http://www.iqfinancy.co.il/
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב