דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מה אנשים מתחרטים רגע לפני המוות? 

מאת    [ 02/03/2013 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2238 פעמים ]

 

אחד הפחדים הגדולים ביותר שיש לכל אחד מאיתנו זה הפחד מהמוות, אבל מה לעשות – זה חוק הטבע, עוד לא נולד בן אדם שחי לנצח. אבל זה בהחלט לא הדבר שאני רוצה לדבר עליו במאמר זה.

זה שכולנו יום אחד נלך מהעולם הזה – זאת עובדה אבל השאלה הכי חשובה שנשאלת כאן היא – איך חיינו את החיים שלנו, מה עשינו עבור עצמנו ועבור העולם, איזה חותם השארנו והאם חיינו חיים עם משמעות .

החיים נורא קצרים,  והדבר החשוב ביותר לחיות אותם בצורה כזו שאם נסתכל אחורה, לא נתחרט על שום דבר, נהיה גאים בכך שחיינו אותם – עשינו דברים שאהבנו לעשות, הגשמנו חלומות, תרמנו לעולם, שיפרנו את החיים שלנו וחיים של אחרים, חיינו את החיים כפי שרצינו לחיות אותם!.

רוב רובם של אנשים חיים בשגרה ובמירוץ תמידי – הם מוותרים על הדברים שהם אוהבים לעשות, אינם מממשים את הפוטנציאל שלהם, מנהלים חיים מונוטוניים חסרי משמעות, ואינם מגשימים את הייעוד שלהם.

מרוב שהם נמצאים בתוך המירוץ הזה, הם לא שמים לב איך שהגרה בולעת אותם והופכת אותם לאנשים חסרי כיוון, מבולבלים, מלאי ספקות ופחדים. גם אם הם רוצים לעשות שיני, הם מחכים לאיזה יום שתגיע הגאולה – המצב הכלכלי ישתפר, ילדים יגדלו, יהיה להם יותר זמן ועוד – עד שהחיים פשוט חולפים ללא שום התקדמות והתפתחות, ללא שום הגשמה אישית.

ואז מגיע רגע המוות, הם מסתכלים אחורה ומתחילים להתחרט על כך שלא היה להם מספיק אומץ לעזוב את העבודה וללכת אחרי החלום, לפתוח עסק, לתוב ספר, להוציא אלבום שירים, לצייר ציורים יפים, להתחרט על כך שלא נתנו ביטוי לכישורים וכישרונות שלהם.

ישנו משפט שאומר – בית הקברות הוא המקום העשיר ביותר שיש על האדמה.  אתם בטח שאלים: למה? בגלל אותם אנשים שלא הגשימו את עצמם, לא מימשו את הפוטנציאל שלהם.

החיים הם באמת קצרים וחשוב לחיות אתם עם משמעות, לעשות דברים שאנחנו אוהבים לעשות, מה שנותן לנו סיפוק, להיות האדם שאנחנו רוצים להיות, ללכת אחרי החלומות שלנו, להקשיב ללב, להגשים, להעשיר את עצמנו ואת העולם, לצמוח ולהתפתח כך שכאשר יגיע רגע של מוות, לא צטרך להתחרט על דברים שלא עשינו בגלל הפחדים וחוסר אומץ שלנו, כי חיכינו שיבוא יום ויהיה לנו יותר כסף או יותר זמן.

אז אם אתם חולמים על משהו, אם אתם רוצים לחיות חיים עם משמעות, אתם רוצים להגשים את עצמכם, לעשות משהו עבור העולם, פשוט לכו על זה כי החיים חולפים נורא מהר ומגיע רגע של מוות. והאמת, הדבר המפחיד ביותר זה לא המוות עצמו אלא אותו הרגע כשאנחנו מרגישים שלא חיינו את החיים שלנו במלואם.

מי שלא חיי את החיים במלואם ואינו מגשים את עצמו, אפשר להחשיבו כמת כי הוא לא באמת חי, הוא פשוט קיים. אז תחשבו על זה, על הרגע הזה שלפני המוות – על מה לא הייתם רוצים להתחרט? מה אתם רוצים לעשות ולא מעיזים, מפחדים? אל תחכו ליום אחד שיבוא, תעשו זאת עכשיו!

 

דיאנה בן צבי


מורה דרך להגשמה עצמית


לקבלת מפגש היכרות - בחינם לחצו על הקישור הבא:
http://www.dianabenzvi.com/landing/be-the-person-you-were-born-to-b


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב