דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלב חדש בבית - כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 28/02/2013 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 3591 פעמים ]

שמחה גדולה והרבה התרגשות טמונה בהבאת כלב חדש הביתה וצירופו למשפחה. מהר מאוד מבינים שזה לא כל כך פשוט ושמדובר בהשקעה גדולה, שלא תמיד היינו מוכנים לה מראש. אז מה עושים? מחפשים עיצות באינטרנט? כמו בנושא גידול הילדים, כך גם בגידול כלבים, העיצות שמסתובבות באינטרנט יכולות להיות בעייתיות מאוד, סותרות, ולגרום לבלבול. לכן הכנו לכם מאמר שיעשה קצת סדר בבלאגן.

אז נתחיל.
בין אם קנינו את הגור שלנו, או אימצנו אותו מעמותה, ישנם מספר דברים שחשוב לדעת.
ראשית, על אף ההתלהבות וההתרגשות הגדולה בימים הראשונים של הגור בבית, כדאי להמנע מלהרים אותו על הידיים ולתת לו תשומת לב 24 שעות ביממה, יש לזכור שהגור עדיין מנסה להסתגל, ולשם כך זקוק כמובן גם ליחס חם מאיתנו, אבל גם לשקט ולהזדמנות לחקור את סביבתו החדשה. תמיד העדיפו כי בימי הסתגלות אלה, הגור יזום את הקשר איתכם, ולא אתם תלכו אחריו לכל מקום. כשירגיש בטוח לגשת אליכם, הוא ייגש ותוכלו להעניק לו את כל החום והאהבה שהוא מבקש וצריך.

בעיה נפוצה שאנשים רבים לא סגורים לגבי ההתמודדות איתה, היא הגמילה מצרכים בתוך הבית. יש לזכור כי גור קטן, עדיין אינו בשל פיזית להתאפק הרבה שעות, ולכן לגעור בו בניסיון לחנך אותו לצרכים, לא יעזור, אלא להפך, יפחיד את הגור ויתסכל אתכם. יש להמנע משימוש בכלובי הטסה. כלובים אלה קטנים, ואינם מדמים מאורה כדי שבעלי מקצוע שונים מאמינים. הדרך הנכונה ללמד גור להתאפק היא ע"י תחימה. קניית גדר גורים, בה לגור יש מספיק מרחב להסתובב, אך היא עדיין מקום קטן בו הגור ישתדל להתאפק כדי לא לעשות את צרכיו באזור בו הוא ישן ואוכל. במקביל, הרבה מאוד (מאוד) יציאות החוצה. חשיבות היציאות המרובות, היא בכך שככל שהגור יעשה את צרכיו יותר על מצע מסוים (למשל אדמה) כך ייבחר את המצע הזה כמצע המועדף עליו לצרכים, ויילמד בסופו של דבר להתאפק עד שיגיע לשם שוב. 
תהליך הגמילה מצרכים הוא לרוב תהליך ארוך, ויכול להיות מסתכל עבור בעלים רבים, אבל זיכרו שדרושה סבלנות רבה, הקפדה על יציאות מרובות על מנת לאפשר לגור ללמוד כמה שיותר מהר. 

חשיבות גדולה מאוד לחשיפת הגור שלנו לכלבים אחרים. כמו לילדים קטנים, כך גם לכלבים, חשובה מאוד האינטראקציה עם בני מינם והמשחק איתם. דרך אינטראקציה זו, הם מפתחים בטחון עצמי, לומדים חיברות נכונה, כך שיוכלו להנות מתקשורת יעילה וטובה למשך כל חייהם. חשוב לזכור, שלחשיפה זו ישנה תקופת זמן קריטית, והיא בחודשים הראשונים לחייו של הגור. לרוב, גורים שלא נחשפו בתקופה זו, יהיו חששנים מכלבים אחרים, ויהיה להם קשה, עד בלתי אפשרי ללמוד אינטראקציה איכותית וטובה עם בני מינם. כלבים כאלה, יכולים לא להנות מטיולים בחוץ, וכך למעשה איכות חייהם תהיה ירודה במידה ניכרת.
חיסון חברתי זה, הוא חשוב באותה מידה כמו החיסון הרפואי שכולנו מקפידים לתת לכלב אצל הוטרינר. כמו שאנו מבינים את האחריות והחשיבות של לתת לכלב שלנו את האוכל שמתאים לו, ואת החיסונים בזמן, כך עלינו לעזור לגור ללמוד איך לתקשר עם כלבים אחרים. לצורך מטרה זו, אפשר לטייל בפארקים שונים בהם פעמים רבות מתאספים בעלים רבים עם הכלבים שלהם, וכמו כן, ישנה גם אפשרות של מעון יום לכלבים בפנסיונים שונים.

עוד דבר חשוב מאוד שעלינו ללמד את הגור שלנו, הוא ללמוד להישאר לבד בבית.
כלב שלא ילמד להיות לבד, יכול לפתח חרדת נטישה, סוגיה מורכבת שבין סימניה הרס הבית, נביחות ובכי בלתי פוסקים, ומצוקה קשה מאוד בה הכלב נמצא כל הזמן. גם הטיפול בבעיה זו הוא ארוך ומורכב, לכן המלצה חשובה לבעלי גורים, היא להתייעץ עם בעל מקצוע אודות פתרון מונע לחרדת נטישה, שיכול לעזור לנו להמנע מבעיות קשות בעתיד.

כלב מושלם הוא כלב שנחשף נכון לאנשים ולכלבים, ושיודע להישאר לבד בבית.
אילופים שונים למשמעת (דוגמאת שב, ארצה, רגלי) לא יעזרו לנו להתגבר על בעיות של חרדת נטישה, או תוקפנות כלפי אנשים בגלל חוסר חשיפה או חשיפה לא טובה. 

אילוף של גור אפשר להתחיל בגיל צעיר מאוד, אפילו בגיל חודשיים, בניגוד לדעה הרווחת כי צריך לחכות לסוף ההתבגרות. הקפידו ללכת לבעל מקצוע שעובד בהתנייה חיובית ושאינו יכאיב לכלבכם או יפחיד אותו בנסיון לגרום לו לעשות את מה שהוא אומר. 

ושיהיה בהצלחה!

 

רוצים לדעת עוד על אילוף כלבים?? חושבים ללכת לקורס אילוף כלבים?


ההרשמה למחזור הבא החלה! מתחילים באוקטובר 2013


גל כתב


מנהל בית ספר לאילוף וטיפול התנהגותי בכלבים בגישה חיובית בלבד


הפנסיון הפתוח לכלבים


מרכז "לאהוב אותם עם כל הלב" 050-7811386


www.DogCat.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב