דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוג הבית , עדיין כלי פוליטי חשוב בבחירות מוניציפליות 

מאת    [ 28/02/2013 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2963 פעמים ]

למרות אתרי האינטרנט , הבלוגים, דפי הפייסבוק, הקמפיין הסמרטפוני , והמיילים , הבחירות האחרונות לימדו כי המצביע עדיין צמא למגע אישי ! ההשתתפות היתה ערה ב"שבתות תרבות" , בחוגי בית רבים ואפילו בחוגי בית בבתיהם של המועמדים לכנסת כפי שקיימה מפלגת העבודה בבחירות האחרונות .... בבחירות המוניציפליות משמעותם של חוגי הבית גדולה יותר , כמה טיפים :

זה החל במאה ה - 17-18 בסלונים הפריזאיים , אנשי האצולה היו מתכנסים , לוגמים יין ועוסקים בניתוח של יצירות ספרותיות ואמירות פילוסופיות . גם היום כשהפיתוי להיצמד לטלויזיה או למסך המחשב גדול מאוד , המצביע האנושי משתוקק לקשר , הוא רוצה שיכבדו אותו ויבואו אליו ... הוא רוצה לשאול את השאלות שלא שואלים את המועמד בטלויזיה ... הוא רוצה להתבלט ולהפגין ידע , להרגיש מחוזר , הוא רוצה לספר שהוא היה שם , ראה את המועמד , ולמסור לחבריו מה ההתרשמות ממקור ראשון .

מתנגדי ההשקעה בחוגי בית אומרים כי בלחיצת  ENTER אחת , אתה מגיע היום למסכם הדלוק של מאות אלפי מצביעים פוטנציאליים , בעוד ההשקעה הנדרשת מחוגי בית , המאמץ , הסיכון , הארגון ובעובדה שלכל היותר לפי 90 חוגי בית בשלושת החדשים האחרונים שלפני הבחירות , ניתן לכנס כ - 3,000 איש שהם למשל 0.5% בלבד מהמצביעים לראשות העיר ירושלים ...

בעוד אמצעי הפרסום הפוליטי הדיגיטליים אינם "מעבירים" מצביעים מצד לצד , אלא בעיקר עוסקים בהערת תומכים , ליכודם ומסירת מידע , הרי שהמפגש האישי הינו בעל פוטנציאל לשינוי דיעה . המגע האישי מאפשר תשובות בזמן אמיתי לבוחר המתלבט וזיהוי של אישיות המתנגד על ידי המועמד וריכוכו בו במקום  . המדיה החברתית מסייעת בהודעה על קיום חוגי בית ובגיוס משתתפים אולם אינה מחליפה אותם !! אגב , אל תיטעו , גם לחוג הבית "הישן" ויראליות שלא ניתן לזלזל בה , "ויראליות ממקור ראשון" , ל- 30 המשתתפים בחוגי הבית ישנן משפחות וחברים , הם יכולים להפוך לאחר חוג הבית " ממליצים פעילים" המגיעים למאות בוחרים פוטנציאליים . הובדה שפגשו את המועמד אישית רק תחזק את יכולת השכנוע שלהם .

כמה טיפים לחוג בית מוצלח בבחירות המוניציפליות :

1. התכונן מראש עם פעיל שכונתי על ההיסטוריה השכונתית , בעיות ופתרונות , רגישויות ומוקשים .

2. עבור איתו על רשימת המוזמנים , אין מעשה כובש יותר מלשאול תושב מה שלום ילדתו שבצבא ...

3. קבע לוח זמנים מפורש לפי חלוקה מומלצת : חצי ראשון ( 20-30 דקות ) לדברי המועמד ( מי אני, מה ניסיוני, למה בחרתי לרוץ, מה הדברים שהכי הייתי רוצה לשנות אם אבחר ..אל תשכח שלא הכל רע ביישוב עד הרגע שהגעת ..) , החצי השני לשאלות ולשיחה פתוחה .

4. היה רגיש לסימני עייפות בקהל , ותרגם אותם מיידית לקיצור וסיכום חוג הבית . זכור , הקהל מכתיב את אופי האירוע לא אתה .

5. לחוג בית מגיעים עם מלווה , הרושם את את הנוכחים ( לא מכריח ) , רושם נושאים שעולים וחוזר אל התושבים ששאלו וביקשו לדעת .

6. תרגל טיפול בהתנגדויות והתקפות , בעיקר של פרובוקטורים הנשלחים לכל אירוע כזה . אל תתקוף אותם ולעולם אל תגיד "אני יודע מי שלח אותך ..."

7. זכור כי בעידן הסמארטפון , כל חוג בית מוקלט , ומצולם לעד . ולפיכך שקול מילותיך והבטחותיך .

8. הכי קל לארגן חוגי בית של חברים ותומכים מושבעים , זה נהדר , מגביר מוטיבציה ומפרגן אולם לא מגדיל את רשימת התומכים .

9. שקול שימוש בפרזנטציה, בעיקר אם אתה מהגולשים המתפתים לשיחות ארוכות וגולשות .

10. זכור שמחוג הבית ניתן גם ללמוד ולא רק ללמד . תקשיב , תפנים , תנתח את הדברים שנאמרו , חוג בית הוא סוג של קבוצת מיקוד .

11. בסוף חוג הבית צייד את הנוכחים בכרטיס הביקור שלך או בעיקר הדברים שאמרת כדי שיוכלו "לישון על הדברים" ....

12. חוג בית יכול גם לגייס לך תומכים , פעילים , ראשי מטות ואולי אפילו משאבים ותרומות .

13. אל תתרפס , ואל תשדר ביטחון עצמי מוגזם . ( אל תאמר "אני בטוח בנצחוני" אמור " ניצחוני תלוי בכם" )

14 . זכור כי אתה לא בבית משפט , אל תציג מסמכים ותבקש עדויות כדי "להוכיח" או תתווכח מי הביא באמת את התקציב לבית התרבות ביישוב , הצגת הוכחות מפגינה חוסר אמון דווקא .

הציבור המצביע זקוק למגע אישי , חוג הבית הוא רק אחד הדרכים לבוא במגע ישיר עם הציבור , כך גם שורה של אירועים שקיבלו תאוצה במסגרת חיזוק הקשר עם הבוחר : עימותים פומביים לעיני קהל , סיורי פאבים , כנסים למיניהם , שבתות תרבות , מסיכבות אוהדים ( בעיקר של צעירים) , נסיעה של המועמד בקוי אוטובוס בולטים ביישוב , ונראות באירועים מנוכחות בבתי הכנסת ובסוכות , ועד עריכת קניות ביום שישי ההומה בכל שבוע במרכז קניות אחר ביישוב .

אייל פרדיס ( m.a ) , בוגר מדע המדינה וסוציולוגיה אוניברסיטת חיפה . שימש יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל , דובר ההסתדרות הכללית , מנכ"ל קומוניקט לייעץ תקשורתי ויחסי ציבור , מנכ"ל עיריית עפולה . שימש מרצה באוניברסיטת חיפה בתחומי תקשורת , יחסי ציבור , ומדע המדינה . פרשן פוליטי של רדיו חיפה , עורך הבלוג http://www.election.co.il ומנכ"ל חברת המיתוג התקשורת ויחסי הציבור citybranding




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב