דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שליחות משפטית - מהי? 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2041 פעמים ]

שליחות משפטית הוא שירות שנמצא בשימושם של משרדי עריכת דין וחברות אחרות אשר נדרשות לקשר ממוסמך ורציף עם רשויות המדינה : בתי המשפט, מנהל מקרקעי ישראל, רשם המקרקעין ורשמים אחרים, הרשות לניירות ערך ומשרדי הממשלה. שליחויות משפטיות מאפשרות העברה מהירה ואמינה של מסמכים משפטיים בכל עת וחוסכת למשתמשים בהן הרבה טרחה וכסף.

מהי שליחות משפטית

שליחות משפטית נדרשת כשיש צורך בפעולה של העברת מסמכים, פתיחת תיק בבית משפט או מעקב אחריו, החתמת לקוח על חוזה וכדומה, פעולות שבהן לא ניתן לסמוך על שירותי חברת שליחויות רגילה. שליחי השליחויות המשפטיות מוכשרים ומיומנים בעבודה מול הרשויות השונות, כך שלא מדובר בהעברת משלוח בלבד אלא בהמתנה בתור, מילוי טפסים, החתמה ורישום במקום היעד ותהליכים נוספים, ששליח רגיל לא יכול (מפאת הזמן) ולא מוסמך (מבחינת הכשרתו) לבצע אותם. לא פחות חשובה היא היכולת של חברת השליחויות המשפטיות להבטיח את הגעת המשלוח וביצוע כל פעולה שנדרשה במהירות ובאמינות מלאה. כיוון שמדובר בפעולות קריטיות, משרדי עריכת דין, חברות גדולות ויזמים עיסקיים רבים – מעדיפים היום את השירותים המקצועיים והאמינים של השליחות המשפטית על פני אפשרויות אחרות. ללא שליחות משפטית נאלצים משרדי עריכת דין, למשל, לשלוח מתמחה לבתי המשפט על כל רישום או פתיחת תיק, מה שכרוך בזמן עבודה יקר שיורד לטימיון. יעילות העבודה של השליחויות המשפטיות משחררות את הלו"ז של עורכי הדין מלעסוק בפעולות טריוויאליות וגוזלות זמן, ששליח משפטי מיומן ידע לבצע אותן בעבורם.

היתרונות בשימוש בשליחויות משפטיות

התועלת שבשימוש בשליחות משפטית באה לידי ביטוי קודם כל במימד האמינות. ללא ביטחון שהפעולה התבצעה בהצלחה ולא נפלה טעות בביצוע, משרדי עריכת דין לא יוכלו להתנהל כראוי מול הרשויות ובעיקר מול בתי המפשט. היתרון השני של שליחויות משפטיות הוא מהירות העבודה. לעיתים יש צורך להגיש, למשל, בקשת ערעור לבית המשפט בדקה התשעים – רק שליחות משפטית מבטיחה זמינות מלאה, על מנת לעמוד גם בדרישות מיידיות של הלקוח. כשיש צורך בהחתמה של לקוח או החתמה בבית משפט, השליח מטעם חברת השליחויות יבצע העברה כפולה – אל בית המשפט ובחזרה למשרד עם המסמך החתום. היתרון השלישי, כאמור, נאמד בכסף ובניהול נכון של זמן העבודה במשרד או בחברה. שימוש במתמחה או עובד מחלקה משפטית כשליח, פוגע ביעילות העבודה ובעצם מדובר בשימוש לא נכון בכישוריו. השליחות המשפטית משלימה את הצורך באדם מיומן שיבצע שליחויות מורכבות וכך היא משרתת היטב חברות רבות בארץ.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב