דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחסון בענן - איך לבחור שירות מתאים? 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2100 פעמים ]

אם פעם בחירת חברה הנותנת שירותי אחסון בענן היתה פשוטה יחסית: דרופבוקס למסמכים, פיקאסה לתמונות ? היום מספר החברות המציעות שירותי אחסון בענן הוא גדול במיוחד. לפני שמחליטים באיזו חברה לבחור, כדאי לדעת מה מבדיל בין חברה לחברה, בכדי לבצע החלטה מושכלת שתחסוך לכם זמן, כסף ועוגמת נפש בהמשך.

5 הקריטריונים לבחירת שירות אחסון בענן

לפני שנפרט לגבי הקריטריונים השונים, בואו נבין מהם הקריטריונים הללו:


    • נפח כולל ?שטח האחסון הפנוי לשמירת כל הקבצים שלכם.
    • נפח מקסימאלי לשמירת פריט בודד ? עד כמה יכול פריט בודד, שאתם מעלים לענן, להיות גדול?
    • נפח חינם ראשוני ? חברות מציעות נפח אחסון ראשוני בחינם, וחלקן מציעות שידרוג הנפחים בחינם מורת צירוף חברים חדשים. הנפח הראשוני החינמי משתנה בין חברה לחברה.
    • ייעוד ? מה ניתן לשמור בענן, אילו סוגי קבצים מקבלים שירותים נוספים מהענן?
    • מחיר ? וכמובן, כמה זה יעלה לנו בסופו של דבר?
נפח כולל

אם יש לכם חברה להשכרת רהיטי גן, לדוגמה, והמון כסאות המיועדים לארועים ? אתם צריכים לשכור מחסן שיאחסן את כל הכסאות הללו, נכון? אם אתם חברה קטנה ? אתם צריכים מחסן קטן, אבל אם יש לכם מאות כסאות, כנראה שמחסן בגודל של 3 X  4 מטר לא יספיק.

אותו הדבר בשירותי אחסון בענן. אם יש לכם המון קבצים, במיוחד אם מדובר בקבצים גדולים, הדורשים נפח אחסון רב, כמו תמונות או סרטוני וידאו ? תצטרכו נפח אחסון כולל גדול יותר. לרוב, החברות מציעות נפח אחסון ראשוני בחינם והיתר בתשלום. בכל מקרה כדאי לברר מהו מקסימום נפח האחסון שאותו ניתן לשכור, וכמה יעלה לכם לשכור נפח נוסף מעבר לנפח הראשוני, החינמי.

נפח מקסימלי לפריט

קבצי עיבוד תמלילים הם אולי לא קבצים גדולים במיוחד, אבל תמונות וסרטוני וידאו יכולים להגיע לנפחים מאד גדולים, במיוחד אם לא רוצים לכווץ את התמונות לפני השמירה בענן. ישנם שירותי אחסון בענן אשר מגבילים את גודל של כל אחד מהפריטים שאותם אפשר לאחסן, גם אם נפח האחסון הכולל נשמר.

ייעוד

הגבלת סוג הקבצים הנשמרים - ההגבלה יכולה להיות לפי סוג הקובץ , או לפי קריטריון אחר (העלאת תמונות בלבד, העלאת קבצי מסמכים בלבד, או גם העלאת קבצים שאינם מוגנים בזכויות יוצרים בלבד).

ישנן גם חברות שתומכות בהעלאת כל סוגי הקבצים אבל נותנות שירותים מוספים לסוג מסוים: גוגל דרייב מציעה לכם לערוך קבצי אופיס ישירות בענן, סקי דרייב מציעה גם היא שירות זה רק באופן מוגבל יותר, שוגרסינק מאפשרת לכם להזרים קבצים מדיה גדולים ישירות לצפייה או האזנה, ודרופבוקס תסדר את התמונות שלכם באלבומים.

אז איך בוחרים?

ראשית מבינים מה הם הצרכים שלנו: לכמה מקום נזדקק בערך (כולל נפח אחסון עתידי עבור צרכינו בהמשך) , מהו גודל הקבצים שנרצה להעלות לענן ומאילו סוגים יהיו הקבצים הללו.


    • בוחרים שירותי ענן הנותנים שירותים לסוגי הקבצים שנרצה לגבות. למשל, אם אנו מעוניינים בהעלאת תמונות הרי שכדאי לבחור שירות אחסון הנותן ערך מוסף בדמות סידור התמונות לאלבומים והצגתן ללא צורך בהורדה.
    • כל מה שנשאר זה להשוות מחירים. אם נזדקק לנפח אחסון של ג'יגה בודד, כנראה שנקבל זאת מרוב החברות. שלושה ג'יגה זה כבר סיפור אחר ? חלקן נותנות נפח כזה במסגרת נפח החינם הראשוני, אחרות כבר ידרשו מכן תשלום עבור כמות מידע כזו.
    • בודקים כמה יעלה לנו להגדיל את נפח האחסון. ההבדלים בשוק גדולים מאד ויכולים לנוע מ-25 ש"ח ועד ארבע מאות ש"ח לשנה עבור נפח אחסון מוגדל (או אפילו בלתי מוגבל).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב