דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשי צוות מנוסים בבית דיור מוגן 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2610 פעמים ]

 

מהי התרומה החשובה של אנשי הצוות בבית דיור מוגן

 

המעבר לבית דיור מוגן עבור מרבית הקשישים, אינו מעבר קל ופשוט. מדובר בשינוי חד בדרך חיים, בדפוסים שונים, שעומדים לחלוף מהעולם, ללא שוב.

לכן, יש חשיבות רבה לאנשים שקולטים את הקשישים בימיהם הראשונים כשהם מגיעים למקום חדש, שבו אין דבר דומה למה שהיה להם קודם לכן.

אין את הבית המוכר והאהוב, את הסביבה המוכרת והידועה, שכנים, חברים, הרגלים, כל אלה אינם. לפעמים, קשישים עושים את הדרך לבד, ללא בן זוג, מה שאינו מקל את המעבר עבורם. על אנשי הצוות של בית דיור מוגן להקל על המעבר והקליטה של הקשישים, ולשמש עבורם ככרית הרכה שתקלוט אותם כשהם מגיעים לביתם החדש.

לכן, החשיבות של אנשי צוות מנוסים, בעלי יחסי אנוש מעולים, שבאמתחתם שנים ארוכות של טיפול בבני הדור השלישי, היא מכרעת, על מנת שיתקיים תהליך קליטה מוצלח של הקשישים לביתם החדש.

 

בית דיור מוגן – המקום יפה ונעים, אבל מה עם אנשי הצוות?

 

לא פעם קשישים מגיעים לבית דיור מוגן, המעניק להם את כל השירותים הנדרשים, ברמה גבוהה ובתנאים מצוינים. את הדברים האלה אפשר לראות ממבט ראשון.

אך יש דברים שלא ניתן לראות ממבט ראשון, אלא צריך לשמוע מאחרים, או לשהות במקום כמה שעות, כדי ללמוד בעצמם ולהבין היכן הם נמצאים.

חביבות ומקצועיות, הם שני נושאים שאפשר לראות מייד. מספיק כמה שעות של שהות בבית דיור מוגן, כדי להבין שאנשי הצוות מגלים רגשי חביבות ואכפתיות אמיתיים כלפי דיירי המקום, ושהם מטפלים בכל נושא, במהירות ובמקצועיות הנדרשת.

וזהו בדיוק ההבדל בין מגורים בבית, בבית אבות או בבית דיור מוגן איכותי.

ההבדל, הם אנשי הצוות, שנמצאים לשירות הקשישים בכל עת, שמושיטים יד ועזרה לכל מי שפונה אליהם בעת הצורך, ומגיבים בהרבה סבלנות ואורך רוח לקשישים, שלפעמים נמצאים במצוקה נפשית או פיזית.

 

מיהם האנשים המעניקים שירותים בבית דיור מוגן

 

אנשי צוות הכרחיים המעניקים את שירותיהם בבית דיור מוגן, הם, עו"ס, רופאים, אחיות, פסיכולוגים, מדריכי כושר, אנשי תחזוקה, אב או אם בית, מזכירות ואחרים.

לכל אחד יש תפקיד חשוב בתמונה הכללית של מתן שירותים לקשיש בבית דיור מוגן.

לכל אחד מהאנשים שהזכרנו יש חלק חשוב בקליטה הנוחה של הקשיש בביתו החדש, באבטחה שבכל רגע נתון, הקשיש יקבל את הטיפול המגיע לו בעת הצורך, ושהוא מקבל את התמורה המלאה להשקעה שלו בביתו החדש.

בניגוד לשהות בבית אבות, כשרוב הזמן הקשישים אינם פעילים, או שפעילותם מוגבלת בגלל מוגבלויות פיזיות או נפשיות, השהות בבית דיור מוגן, היא שהות פעילה, שיש במהלכה תנועה רבה ופעילויות מגוונות.

נוכחותם של אנשי רפואה במקום היא הכרחית, מטבע הדברים, אך נוכחותם של אנשי צוות אחרים, כמו מדריכי כושר, מדריכי חוגים ואחרים, היא תוספת שלא נראה במסגרות אחרות לקשישים, והיא שעושה את ההבדל בין השהות בבית אבות, לבין זו בבית דיור מוגן.

 

התקשורת הפעילה בין אנשי הצוות לבין הקשישים

 

פרט לנוכחות של אנשי הצוות הקבועים של בית דיור מוגן, שלא תמיד הם נחוצים בכל שעה, אבל טוב שהם יהיו במקום (רופאים ואחיות), חשוב שהתקשורת בינם לבין הקשישים תהיה בלתי אמצעית, ונעימה.

חשוב שהקשישים יידעו בעת של מצוקה נפשית, של רגעי בדידות או לחץ, שהם יכולים לגשת לפסיכולוגים שהמקום מעסיק במיוחד לרגעים כאלה, שאיש התחזוקה תמיד יהיה בסביבה, ושאב הבית, יהיה זמין בכל רגע נתון, כדי שהקשישים לא יחושו שאין מי שיטפל בבעיות שוטפות בדירתם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב