דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתבצע ריסוס נמלים? 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2042 פעמים ]

רבים מאתנו מכירים את תופעת הנמלים. אותם יצורות קטנות הנמצאות בכל פינות הבית, ומטיילות על המשטחים השונים בשיירות בלתי נגמרות... אין ספק שהנזק הרב שהן גורמות למזון ובכלל לאיכות החיים היא רבה, והתופעה מחייבת ביצוע של ריסוס נמלים.

את ריסוס הנמלים לא מומלץ לבצע בעזרת תכשירים ביתיים כאלה ואחרים כיוון שהם יעילים לטווח הקרוב, אך אינם יעילים לטווח הרחוק. מסיבה זו יש לפנות למדביר מקצועי או לחברה המוסמכים על ידי משרד הבריאות.

כאשר ניגשים לביצוע ריסוס נמלים לבית חדש, מומלץ לבצע את הריסוס לפני הכניסה לבית. כאשר הבית הוא ריק מחפצים ומרהיטים הריסוס יתבצע ביתר קלות וללא סיכונים מיותרים. לעומת זאת כאשר ניגשים לריסוס נמלים בבית מרוהט עם דיירים הדבר מצריך התארגנות והכנה מוקדמת. פעולות ההכנה שיש לבצע לפני ריסוס נמלים:

במטבח- להוציא את כל הכלים והמזון מארונות המטבח.

 בחדר השינה- להוציא מהמגירות והארונות את כל הבגדים והנעליים.

ובכלל- להזיז את הספות למרכז החדר בלא שיהיו קרובים לקירות.

ריסוס נמלים מתבצע כיום באמצעות חומר שהוא ללא ריח, אך הוא עם רמה של רעילות גבוהה ומסוכנת. את ההדברה יבצע המדביר במקומות שהנמלים נמצאות שם באופן תדיר- ברצפה, בפאנלים, מאחורי הארונות ובמשקופים.

לאחר ביצוע ריסוס נמלים יש להמתין שהמשטחים השונים שרוססו יתייבשו מהחומר שהותז עליהם. משום כך יש להימנע מכניסה לבית בשעות שלאחר הריסוס, לפי המלצת המדביר. יחד עם זאת לאוכלוסייה המוגדרת כקבוצת סיכון, כמו: נשים בהריון, תינוקות וילדים וקשישים מומלץ לשהותך מחוץ לבית בלילה שלאחר הריסוס.

לאחר שעברו שעות ההמתנה יש לנקות את המשטחים השונים שקבלו את ריסוס נמלים, כמו: שיש מטבח או של חדר אמבטיה, שולחנות, מדפי אוכל ועוד. יחד עם זאת אין לשטוף מיד לאחר הריסוס בכדי להבטיח שהחומר אכן יהיה פעיל ויעשה את עבודתו. השטיפה הראשונה שלאחר הריסוס תהיה כארבעה ימים לאחר הריסוס. גם את ארונות המטבח והבגדים יש לנקות באמצעות מטלית לחה ורק לאחר מכן להשיב את המוצרים למקום.

 

הדברת נמלים נעוץ בעובדה כי הנמלה הינה חיה חברתית. לעולם לא תגור לבדה, אלא תמיד תשתייך לקן ותעבוד כצוות יחד עם יתר הנמלים, חברותיה לקן. בקן ישנם תפקידים מוגדרים וברורים: המלכה, הזכרים והפועלות. תפקידן של הפועלות הוא לאגור מזון בקן עבור המלכה. אותן נמלים המתרוצצות הלוך ושוב בביתכם בשיירה מסודרת הן אותן פועלות העושות את עבודתן נאמנה.

אין ספק שתופעה זו של נמלים מחייבת ריסוס נמלים מקצועי ויסודי. הסיבה הראשונה והחשובה היא הפגיעה באיכות החיים של דיירי הבית. ברגע שישנם סדקים דרכן הנמלים נכנסות לביתכם, הבית שלכם הופך להיות אט אט למוקד עיקרי המספק את המזון של הקן המוסווה. שיירות הנמלים עשויות להופיע בארונות המטבח, במזון, בארונות האמבטיה ולהימצא בכל חור אפשרי. מעבר לנזקים האפשריים למזון, תופעת ההתרוצצות של הנמלים מהווה מטרד לבני הבית ובמקרים מסוימים אף פוגמת בתפקוד היומיומי של משק הבית.

אלעד ג'ובני בעל חברת ההדברה "אלעד הדברות",עובד שנים בתחום ההדברה ומאחוריו רזומה עשיר של מוסדות,מסעדות ובתי ספר. החברה מפעילה אתר אינטרנט בתחום ההדברה הירוקה, באתר יש אפשרות להתיעץ ולקבל מידע חינם בנושא ההדברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב