דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מבצעים הדברת חולדות? 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1428 פעמים ]

 

כאשר מגלים חולדות, עולה הצורך לבצע מידית הדברת חולדות. הסיבה העיקרית לדחיפות שבעניין היא ההתרבות המהירה והגדולה של החולדות, שמגיעה לשש המלטות בשנה, כאשר בכל פעם נולדים עד עשרה גורים! הנזק המשמעותי שמסבות החולדות גם הוא גורם המזרז את הדברת חולדות באופן מהיר.

חשוב להבין כי חולדות השייכות למשפחת המכרסמים נוהגות לכרסם דברים רבים. הבעייתיות של זה באה לידי ביטוי בעיקר כאשר מדובר על כרסום מזון, דבר המצריך הדברת חולדות מידית. כאשר החולדות מכרסמות מזון בין אם הוא ביתי, תעשייתי או בגדר סחורה חקלאית מלבד הנזק שהן מסבות בכך כמו- קריעת אריזות המזון וחיסול ניכר של המלאי, הרי שהן מעבירות אליו מחלות. החולדות, כידוע, עושות את דרכן מהשטחים החקלאיים לעבר בתי מהגורים דרך מחילות הביות. הפרווה שלהן אם כן סופגת מחלות רבות וזיהומים שונים, והן מעבירות את כל זה ישירות למזון.

אחת התכונות המקשות על הדברת חולדות הינה הזריזות שבה ניחנה החולדה. החולדה היא בעלת יכולת לנתר בזריזות ממקום למקום. המהירות הגבוהה שלה מקשה פעמים רבות על לכידתה. יחד עם זאת באמצעות אמצעים שונים שלמעשה פועלים בעורמה על החולדה הזריזה, ניתן להתגבר על תכונה זו.

בנוסף לכך, החולדה הינה בעל חי חשדן ביותר וחושיה מחודדים להפליא. כך למשל כאשר תראה שחברתה מתה מפיתיון רעיל, היא לא תעשה כמוה כי תבין את משמעות הדבר. גם על תכונה זו ניתן להתגבר באמצעות רעלים הפועלים לקרישת הדם הממיתים את החולדה רק יומיים לאחר אכילת הפיתיון, דבר שמקל על התהליך.

להדברת חולדות ישנן מספר שיטות, חלקן מתבררות כיעילות וחלקן כבלתי יעילות. שיטת הדברת חולדות הנפוצה ביותר הינה: פיזור רעלים. את הרעלים מפזרים באזורים בהם החולדות מתגוררות, כמו: מחילות, עליות גג, מחסנים, גרוטאות, תשתיות ביוב וכדומה. הרעל ששמים לחולדות הוא למעשה צירוף של דגנים יחד עם חומר פעיל הנוגד קרישת דם. כאשר חולדה אוכלת את הרעל, היא תמות רק כעבור שני ימים ויותר כתוצאה משטפי דם פנימיים והתפוצצות נימים מהמחסור בוויטמין K האחראי לקרישת הדם. הסיבה שבגללה לא קוטלים את החולדה באופן מהיר נעוצה באופיין החשדן של החולדות. במידה והחולדות יקשרו בין הרעל למותה של החולדה, הן לא יתקרבו לפיתיון המורעל.

במסגרת הדברת חולדות ניתן להשתמש גם בשיטות של הדברה ירוקה. כך ניתן להציב מלכודות רשת וקפיץ או דבק. כמו כן ניתן להציב אמצעיים אולטרא סוניים שמשדרים גלי קול המרחיקים את החולדות. בגלל העלות הגבוהה, אפשרות זו תתאים בעיקר זאת למוסד גדול, מבנה ציבורי וכדומה ופחות למשק בית ממוצע. אפשרויות אלה ודומות להן, הן למעשה בגדר הדברה ירוקה, שכן הן אינן עושות שימוש ברעלים. יחד עם זאת שיטות אלה דורשות יותר מעקב והן אורכות זמן רב יותר. שימוש באמצעים כאלה תורם רבות לאיכות הסביבה, בעיקר משום שבאמצעי הדברה ירוקה נמנע למעשה פיזור של כימיקליים המסכנים חיי אדם ובעלי חיים.

אלעד ג'ובני בעל חברת ההדברה "אלעד הדברות",עובד שנים בתחום ההדברה ומאחוריו רזומה עשיר של מוסדות,מסעדות ובתי ספר. החברה מפעילה אתר אינטרנט בתחום ההדברה הירוקה, באתר יש אפשרות להתיעץ ולקבל מידע חינם בנושא ההדברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב