דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתבצע ריסוס פרעושים 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1462 פעמים ]

תופעת הפרעושים הינה תופעה שכיחה בקרב חיית המחמד הביתית ובסביבת בני אדם בכלל. הסיבה לכך שחיות המחמד הופכות להיות הפונדקאים הטבעיים של פרעושים בוגרים היא מכיוון שדמם של היונקים הוא מקור התזונה של פרעושים בוגרים. על מנת למגר את התופעה יש לבצע ריסוס פרעושים.

מהו בעצם ריסוס פרעושים וכיצד הוא מתבצע?

ריסוס פרעושים נעשה על בסיס חומר הדברה פריתרואידי. חומר הדברה זה הינו חומר בדרגת רעילות מזערית לבעלי דם חם ומטרתה היא להביא לקטילתם המידית של הפרעושים הבוגרים. בכדי שריסוס פרעושים יתבצע בצורה היעילה ביותר ואף ימנע את ההתפתחות של דור הפרעושים הבא יש לשלב בריסוס חומר נוסף מעכב גדילה המונע מהזחלים להתפתח.

לפני ריסוס פרעושים חשוב לוודא אצל המדביר או אצל חברת ההדברות כי הם אינם עושים שימוש בחומרי הדברה המכילים זרחן אורגני. מעבר לעבירה החוקית שבדבר, שכן שימוש בחומרים כאלה נאסרו לפי חוק בשנת 2008, הרי שחומרים אלו הינם רעילים מאד לחיות המחמד- כלבים וחתולים.

קודם ריסוס פרעושים חשוב לבצע פעולות מסוימות בכדי לייעל את הריסוס. כך יש לבצע: שאיבה של שטיחים, מיטות, כריות ספות, וכן את האזורים בהם בעלי החיים נוהגים לרבוץ. כמו כן יש לשטוף את הרצפה, ובמידה ויש גינה בבית יש לקצור את הדשא. את כל כלי האוכל והמים של בעלי החיים יש לשטוף ולהרחיק מהמקום, וכן לכבס סדינים או כריות שבאו עמם במגע. כמו כן יש להרחיק את בעל החיים עצמו מהאזור המרוסס עד לייבוש מוחלט שלו בהתאם לזמן שהמדביר מגדיר מראש. מומלץ אף להרחיק את החיה מעבר לזמן זה.

כעת מבצע המדביר את ריסוס פרעושים בכל השטח הנגוע בפרעושים בבית ובחצר. לאחר שחוזרים לבית מומלץ לאוורר את הבית באמצעות פתיחת חלונות ודלתות לפני שמכניסים אליו ילדים או בעלי חיים. כאשר נכנסים יש לוודא שהרצפה והמשטחים שרוססו הינם יבשים לחלוטין. במידה ובעל החיים מוכר כמי שמלקק רצפות, חובה לשטוף את רצפות הבית לפני הכנסתו בכדי להבטיח את שלומו.

בסיום ריסוס פרעושים יש לשאול את המדביר לסוג החומר בו השתמש, ולרמת החומר הפעיל שבו. זאת בכדי להיות מוכנים למקרים נדירים בהם בעלי החיים מגלים סימנים של הרעלה ואלרגיה לאחר ריסוס פרעושים. כאשר חיית המחמד תטופל אצל הווטרינר יש לציין את סוג החומר שרוסס ובעל החיים בא במגע עמו. 

 

אם אנו נתקלים בתופעה או במקרה הטוב יותר- רק בשלב שבו אנו מגלים אותה חשוב להזמין בהקדם חברת הדברות לביצוע ריסוס פרעושים . חשוב להבין כי במקרה של ריסוס פרעושים, הזנחת המצב כפי שהוא אינו פועל לטובתנו כלל וכלל. במידה ובעיית הפרעושים מוזנחת, הם מתרבים במהירות עד שהדברת שלהם הופכת להיות קשה ומורכבת יותר.

נציין בהקשר לכך ריסוס פרעושים בבית לא יפתור את בעיית הפרעושים אצל בעל החיים. על מנת לפתור את הבעיה של חיית המחמד, יש לקחת אותה לווטרינר על מנת לקבל שם את הטיפול המתאים לה. 

אלעד ג'ובני בעל חברת ההדברה "אלעד הדברות",עובד שנים בתחום ההדברה ומאחוריו רזומה עשיר של מוסדות,מסעדות ובתי ספר. החברה מפעילה אתר אינטרנט בתחום ההדברה הירוקה, באתר יש אפשרות להתיעץ ולקבל מידע חינם בנושא ההדברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב