איך מתמודדים עם עודף הצעות מחיר להפקת סרט תדמית?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך מתמודדים עם עודף הצעות מחיר להפקת סרט תדמית? 

מאת    [ 25/02/2013 ]
מילים במאמר: 573   [ נצפה 1513 פעמים ]

 
 

קיימות כיום בשוק עשרות חברות המפיקות סרטי תדמית לעסקים. מגוון ההצעות של החברות מאוד גדול, והוא בא לידי ביטוי הן באיכות והן בעלות ההפקה של סרטי התדמית. ראיתי כבר הצעות להפקת סרטי תדמית, בעלויות שנעות החל ממאות שקלים בודדים, ועד לעשרות רבות של אלפי שקלים. כולם מגדירים את תוצרתם כסרט תדמית ייחודי/מקורי/חדשני/מתקדם/שיווקי/מקדם מכירות........

לקוחות פוטנציאלים, קבלו באזני שהם קיבלו עבור אותה בקשה להפקת סרט תדמית, את ההצעות הבאות:

-          סרט תדמית ב 490 ש"ח

-          סרט תדמית שני ב- 199 ש"ח

-          סרט תדמית ב- 1,990 ש"ח

-          סרט תדמית ב- 7,000 ש"ח

-          סרט תדמית ב- 8,500 ש"ח

-          סרט תדמית ב- 24,000 ש"ח

רוב ההצעות פרטו בקצרה את תכולת ההפקה, בנושאים מרכזיים כמו: אורך הסרט, מספר ימי צילום, או תוספת קריינות מקצועית. אבל, נתונים אלו לא אפשרו להבין מה הולכים לקבל. כמובן, אפשר לפנות שוב לחברות, ולבקש פירוט נוסף של תכולת ההפקה, אבל לדעתי גם זה לא ישקף את מה באמת הולכים לקבל מחברת ההפקה.

לכן, המלצתי לאותם בעלי עסקים היא קודם כל לסנן את הקצוות. הצעות מחיר להפקת סרט תדמית ב- 490 ש"ח, או סרט שני ב- 199 ש"ח הם גימיקים שיווקיים, שנועדו למשוך את הלקוח, כאשר בפועל בתהליך ההפקה מתחילים להופיע כל האופציות, אשר מתומחרות בדרך כלל במחירים מאוד גבוהים, ואחרי שכבר התקשרנו לחברת ההפקה יותר קשה לסגת. אותו דבר לגבי הפקות בעלות של עשרות אלפי שקלים, למעט אם זה מה שאתה כבעל העסק מוכן ורוצה להשקיע בהפקה של סרט התדמית לעסק שלך. חברות הייטק בהחלט משקיעות סכומים כאלה בהפקות, על מנת ליצור בידול בינם לבין חברות מתקדמות אחרות.

אחרי סינון הקצוות, נשארים בדרך כלל עם 2-3 הצעות בתחום מחירים דומה, שגם משקפים את העלות שבעל העסק יהיה מוכן להשקיע בהפקה. בשלב הזה, ניתן להיפגש עם אותן חברות, לראות את יכולות ההפקה, ולהבין לעומק את תכולת ההפקה, ואז- לבחור את החברה שהיכולות שלה מתאימות לצרכים של העסק. בדרך כלל, תהליך שכזה עונה על הצרכים, ומאפשר מיון ובחירת חברת ההפקה שאיתה יוצאים לדרך.

אבל, גם התהליך הארוך שתיארתי, לא מבטיח שסרט התדמית שיופק באמת יתאים לציפיות של בעל העסק, מכיוון שמאוד קשה לתאר במילים איזה סרט הולכים להפיק. לכן, הייתי מציע לבעלי עסקים המעוניינים להפיק סרט תדמית, להתניע תהליך שונה, יותר פשוט וקצר, שגם יבטיח עמידה בציפיות של כל הצדדים. במקום לפנות למספר רב של חברות בבקשה להצעת מחיר, מומלץ להשקיע זמן בחיפוש ראשוני אחרי מספר חברות הפקה, ולהיכנס אל תיק עבודות סרטי התדמית שהן מציגות. יש לעבור על מספר סרטי תדמית, בסגנונות שונים, ורק לאחר שהתמקדתם בסרט או שניים שמדברים אליכם, שנעשו בצורה מקצועית, ומעבירים את המסרים של החברה בצורה טובה, רק אז לפנות אל אותה חברת הפקה, ולבקש הצעת מחיר לסרט בסגנון הסרט שמצא חן בעיינכם. מובטח לכם, שעכשיו תקבלו מחיר מדויק ואמיתי, וגם תדאו בוודאות כמה יעלה לכם הסרט שבכוונתכם להפיק, ובעיקר- איך הוא יראה (כמובן, עם ההתאמות לעסק שלכם). דרך אגב, מומלץ לא לבקש הצעת מחיר מחברת הפקה אחת, על בסיס סרט תדמית שראיתם בחברה אחרת, מכיוון שלא בטוח שהחברה האחרת מסוגלת לבצע באותה רמה את סרט התדמית, והתוצאה הסופית עלולה להיות מאכזבת. אם סרט מסוים מצא חן בעיינכם- פנו לקבלת הצעת מחיר עבור ההפקה שלכם רק מאותה חברה.

לסיכום, כאשר יש לכם שפע של הצעות מחיר, סננו את הקצוות, והיפגשו עם 2-3 חברות שההצעות נראות לכם מתאימות, לבדיקת עלות ההפקה של סרט התדמית. לחליפין, בדקו תיקי עבודות של חברות הפקה, בחרו סרט שמוצא חן בעיינכם, ובקשו הצעת מחיר לסרט באותו סגנון. בהצלחה!

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב