כתיבה שיווקית לאינטרנט - איך נעודד גולשים להמשיך לקרוא?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כתיבה שיווקית לאינטרנט - איך נעודד גולשים להמשיך לקרוא? 

מאת    [ 25/02/2013 ]
מילים במאמר: 555   [ נצפה 1728 פעמים ]

 
 

רשת האינטרנט מלאה בשורות של מילים וגושים של טקסט שאף אחד אינו קורא. מחקרים בנושא קריאת תוכן באינטרנט העלו נתונים מבהילים - מסתבר שאנשים כמעט ואינם קוראים באינטרנט, הם סורקים בזריזות את התוכן וממשיכים הלאה, כנראה לבהות בתמונות של חתולים. מחקרים מראים כי גולשים שוהים באתר אינטרנט רק כמה שניות בממוצע. מחקר נוסף, של חוקר השימושיות ג'ייקוב נילסן, מראה שבממוצע, גולשים קוראים 20% מהטקסט שמופיע בעמוד. זו הסיבה שרוב העוגות שנאפו על פי מתכונים מהאינטרנט הן לא הרבה יותר מקערה מלאה בקמח ושתי ביצים. אנשים לא קוראים.

אז השאלה האמיתית היא לא "איך נכתוב לאינטרנט?", אלא "איך נוודא שיקראו את מה שאנחנו כותבים?". למזלנו, ולמזלם של חובבי המאפים בכל העולם, יש לשאלה הזו מספר תשובות.

כתיבה שיווקית לאינטרנט – כמה טיפים שימושיים:

האינטרנט הוא מדיום תזזיתי. יותר מכל מדיום אחר, קשה לגרום לאנשים שלא לנדוד לטאב הבא בדפדפן. כתיבה שיווקית לאינטרנט שונה מכתיבת פרוזה או כתיבה עיתונאית. צאו מנקודת ההנחה – קוראים יקראו את כל המאמר רק אם הוא מעניין אותם, משפר את חייהם וכתוב נכון. רוצים שיקראו את הבלוג שלכם? רוצים שיחכו בקוצר רוח לניוזלטר הבא שלכם? רוצים שיפיצו את המאמר שלכם בפייסבוק? אז תפנימו:

1.      הבהירו לקוראים מה יוצא להם מהתוכן. רק ככה הם יגיעו לסופו. תבליטו את התועלות עבור הקורא. כתיבת אתרים תעשה על פי הכללים הנכונים (בהמשך), עם המון יצירתיות, והמון רגש. רגש!

2.      לדעת להתאים את התוכן גם עבור הסורקים (היי סורקים!) – חסרי הסבלנות (היי!) שרוצים לסרוק במהירות ולהבין מה כתוב בעמוד. הם ישקיעו בעמוד שלכם 8 שניות, ועדיין יתלוננו שבזבזו להם את הזמן. תנסו להפוך את שמונה השניות הללו לבעלות משמעות וערך. יש כללים לא מורכבים וטכניקה פשוטה על מנת להשיג את האפקט הזה באמצעות כתיבת תוכן שיווקי:

הכללים הטכניים:

·         כתיבת תוכן צריכה להיות קצרה וקולעת. חלק ממומחי האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יאמרו לכם להאריך, אבל הם טועים. חלפו ימיו של הטקסט הארוך. אתם לא חייבים לנסח הכל ב-140 תווים או פחות, אבל תשתדלו לקצר. כמה קצר זה קצר? 250-400 מילה בעמוד ליבה של האתר. מקסימום 700 מילים עבור מאמר.

·         כותרות של עד 10 מילים ורצוי אף פחות. הכותרת חייבת להיות קצרה וקולעת.

·         פונטים גם חשובים. אני אוהב את Arial, אבל גם san sarif עובד. הגודל צריך לנוע בין 10.5-11.5. הכותרות -16-18.

·         רווח אופטימלי בין שורות – 1.5-1.25

·         תבליטים (בולטים) ומיספורים. קל יותר לקרוא או לסרוק רשימות.

·         הדגישו מילים חשובות

הכללים לתוכן:

-          כותרות חייבות להתייחס במישרין לתוכן המאמר ולהיות טיזריות.

-          כתיבת "פירמידה הפוכה" – העיקר בהתחלה ובהדרגה להעמיק לפרטים הקטנים.

-          חלוקה לפסקאות. וגם עם הפסקאות – "פירמידה הפוכה".

-          כותרות משנה בין הפסקאות – הן מרווחות את המאמר, מקלות על סריקה ומחלקות את התוכן באופן שקל להבין ולזכור.

-          רעיון או נקודה אחת לפסקה, שמופיעים מיד בתחילתה (זוכרים, פירמידה הפוכה?).

-          הפסקה הראשונה מוכרת את כל הטקסט – היא חייבת להיות ברורה, חזקה ומגרה. היא זו שתשכנע לקרוא הלאה.

לעבוד נכון עם מנועי חיפוש:

חשוב לבצע מחקר מילות מפתח ולשלב אותן באלגנטיות בטקסט (כתיבת תוכן שיווקי. רואים? זה קל). השחילו לטקסט את המילים החשובות שיסייעו בדירוג במנועי החיפוש ואשר יקלו על עבודת ה-SEO. אם חשוב לכם למשוך גולשים שחיפשו "כתיבה שיווקית", נסו לכתוב את המאמר סביב ההתייחסות למונח הזה. מקדו את הכתיבה שלכם. מצאו מספר מצומצם של ביטויים אפקטיביים ודבקו בהם.

בהצלחה בכתיבה!

אורן חנקין, מנהל מחלקת הכתיבה בחברת התוכן ספלאש. המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבה שיווקיתכתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב