דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ פנסיוני בנושא קצבה קבועה או גמישה 

מאת    [ 25/02/2013 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3523 פעמים ]

הייעוץ והתכנון הפנסיוני הינו ללא ספק הייעוץ הדימני ביותר מבין הייעוץ הכלכליים כגון ייועץ השקעות, ייעוץ כלכלי ביתי, ייעוץ משכנתא וייעוץ עסקי. לא זו בלבד שהיועץ הפנסיוני אמור לקחת בחשבון את כל המרכיבים הללו גם יחד, אלא שגם התקנות והחוקים החלים על היועץ הפנסיוני משתנים חדשות לבקרים ועוד טרם יבשה הדיו או דממה מקלדת המתכנט כבר נוצרת הנחיה חדשה העשויה לפתוח או לסגור הזדמנות בפני החוסך לטווח הארוך.

אחת הדוגמאות לשינויים אלה הינה מדיניות משרד האוצר בנושא הפנסיה ובאופן החיסכון וקבלתו בגיל הפרישה כתנאי להטבות המס הנלוות לייעוץ הפנסיוני.

בימים אלה ממש (תחילת שנת 2013) אנו שומעים על יוזמה חדשה שהינה בניגוד לקביעה משנת 2008.

בעוד עפ"י הקביעה הקודמת רק חוסך שיוכיח זכאות לקצבת פנסיה קבועה בסכום חודשי העולה על כ- 4300 ש"ח היה יכול לפדות את יתרת החיסכון באופן הוני ולהשתמש בו בעולה על רוחו, המגמה החדשה הנבדקת הינה אפשרות לאפשר לפנסיונר משיכה חד-פעמית גם במידה למבוטח אין קצבה האמורה לאורך כל חייו.

אמנם מדובר עדיין בחיוב הוכחת קצבה חודשית בגובה מסויים אך יתכן שגם תכנון פנסיוני שנערך במסגרת ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי והביא להבטחת קצבה בסכום סביר לאורך תקופה של בין 20 ל-30 שנה יוביל למתן חירות למתייעץ הפנסיוני כיצד לנהוג ביתרת חסכונו.

נכון, המגבלה העיקרית נותרה בעינה, אך השינוי מאפר שלחוסכים וליועצים הפנסיוניים לקחת בחשבון סכום חיסכון פנסיוני נוסף שייחסך במכשירם שונים המאפשרים קבלת הצבירה באופן הוני ורק אז, במידת הצורך שימוש במכשירים פיננסיים כגון אנונה בה ניתן לקבוע קצבה שתחילתה בגיל מאוחר יותר מגיל הפרישה ולהבדיל מסכומים הקיימים בקרן הפנסיה לאחר מות הפנסיונר מאפשרת הורשת הסכום שנותר ליורשים.

ברור שהחירות לבחירה זו מיטיבה גם אם הפנסיונרים שאינם בקו הבריאות ויוכלו להוציא את כספם מקרנות הפנסיה ולהעבירם למכשירה האנונה, דבר שעלול לפגוע בצורה משמעותית באיזון האקטוארי של קרנות הפנסיה.

ייעוץ פנסיוני מקצועי אובייקטיבי וליווי לאורך השנים בהתייחסות לשינויים במעמד אישי, עיסוקי ומצב בריאותי לצד שיקולים וצרכים משפחתיים ומגמות הורשה כמוכן, הינו בסיס מקצועי שעשוי לתת מענה הולם וגמיש על פי החקיקה והתקינה בנושא ביטוח הפנסיוני וייעוץ פנסיוני.

חשיבות רבה יש לתת לגיל המוקדם ככל הניתן לביצוע תכנון מקצועי פנסיוני לצד ייעוץ ביטוחי אישי ואובייקטיבי גם הוא, משמעות כל שנת חיסכון ו/או ביטוח אישי ומשפחתי ללא ייעוץ פנסיוני מקצועי ובלתי מוטה עשויה להסב עשרות אלפי שקלים הפסד בחיסכון לטווח ארוך ובמכפלה לאורך השנים במאות אלפי שקלים.

יש לזכור כי קבלת ייעוץ פנסיוני באיחור יכולה להקל על הנזק קדימה, אבל את מרבית הטעויות אין אפשרות לתקן רטרואקטיבית וחלק מהמבוטחים מוצאים עצם חסומים מביצוע פעולות שהיו מתאפשרות להם מספר שנים קודם לכן.

דניאל טל, מנכ"ל פורשור מומחים,תאגיד ייעוץ פנסיוני, מנהל- פורום יועצים פנסיוניים בלתי תלויים, מומחה- יועץ פנסיוני בכיר להגשת חוות דעת בבימ"ש  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב