דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מוסד ללימודי הנדסה 

מאת    [ 24/02/2013 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1623 פעמים ]

לימודי הנדסה הם בין התחומים המבוקשים ביותר, ויש לכך כמה סיבות טובות. הסיבה הראשונה היא שזהו מקצוע מבוקש ביותר, אשר מאפשר מספק אתגר לעוסק בו אך מאפשר לו להיות יצירתי. סיבות נוספות הן התגמול הנלווה למקצוע כה מבוקש ושימושי. בנוסף, בניגוד למקצועות אשר עוד יחלפו מהעולם, כפי שהניסיון מלמד, ומקצועות ההנדסה ככל הנראה יהיו תמיד רלוונטיים ומבוקשים. ועוד יותר מכך, במקצועות ההנדסה חל גיוון, והתרחבות, ככל שהטכנולוגיה והמדע מתפתחים. הסיבה לכך היא שמקצועות ההנדסה הם החוליה המקשרת בין המחקר והתאוריה ליישום שלהם בפועל וביומיום. מאחר ומקצועות ההנדסה כל כך פופולריים בימינו לא מעט מוסדות להשכלה גבוהה מציעים לימודי הנדסה, אך לא כולם מוצלחים למרבה הצער. מאמר זה ידון בבחירת מוסד לימודי הנדסה מוצלח, אשר יכשיר את התלמיד להיות מהנדס מקצועי.


סגל אקדמי
בדומה לתחומים רבים, גם תחום לימודי ההנדסה נשען בסופו של דבר על המשאב החשוב ביותר- המשאב האנושי. הסגל האקדמי במוסד לימודים הוא ליבו של המוסד, החל ממרצים וכלה במתרגלים. על מנת לדעת עד כמה מוכשרים הם המרצים במוסד מסוים, יש לבדוק קודם כל אם שמם ידוע ומוכר. שמות מוכרים ההולכים לפני המרצים יעידו כמובן על ניסיון בהוראה, והצלחה בתחום ההנדסה. נכון שישנם מרצים מוכשרים אשר אינם מוכרים עדיין מסיבות שונות, אך מוסד שאין בו ולו מרצה מוכר אחד הוא מחשיד במידת מה. ייתכן שאותו מוסד לא מעניק תנאים טובים מספיק לסגל, מה שפוגע בסופו של דבר בתלמידים, כמובן. כך שסגל אקדמי מוכר מעיד על מוסד לימודים הוגן, בעל שם, ומקצועי בתחומו. בנוסף, יש לקחת בחשבון (במיוחד במדינה קטנה כמו ישראל), ששמם המוכר של המרצים בתחום עשוי גם לזכות את התלמידים בנקודות זכות כאשר הם ניגשים לשוק העבודה.


תנאי הקבלה
באוניברסיטאות, כידוע, ישנם תנאי קבלה מחמירים במיוחד בהשוואה למוסדות אחרים. הסיבות לכך הן סיבות של היצע וביקוש (כלומר- כמה מקומות פנויים יש בחוג) לרוב, ולכן תנאי הקבלה משתנים מעט משנה לשנה. אולם חלק מהסיבות לתנאי הקבלה הנוקשים לא נובעים מסיבה זאת, אלא נעוצות בעובדה שהאוניברסיטה היא מוסד שמבצע מחקר ולכן עליו לקבל את מי שיש לו הפוטנציאל להמשיך הלאה לתחום המחקר. לעומת האוניברסיטאות מוסדות מסוימים לא מציבים תנאי קבלה, דבר שמעיד על כך שהשיקולים לקבלת תלמידים הם כלכליים בלבד- וממוסדות אלה יש להיזהר במיוחד. סביר להניח שרמת הלימודים בהם אינה גבוהה במיוחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב