דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תולדות בריכות השחייה 

מאת    [ 24/02/2013 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 1953 פעמים ]

בריכות שחייה אינן המצאה חדשה, ולמעשה לא ידוע כיצד והיכן החל המנהג עתיק היומין להקים אותן. בריכות שחייה כוללות בתוכן סוגי בריכות שונים המשמשים לנופש, השתכשות בזמן הפנאי, או ספורט. השם הכולל אשר ניתן למאגרי המים הנקראים בריכות שחייה מטעה במקצת שכן הן משמשות לפעילויות נוספות כגון קפיצה, צלילה, משחק, ואפילו פעילויות אמנותיות הנעשות במים. במאמר זה נסקור את התפתחות בריכות השחייה במהלך ההיסטוריה, ואת הסוגים השונים הקיימים כיום.


ההיסטוריה של בריכות השחייה
בריכת השחייה העתיקה ביותר שהתגלתה נוצרה במאה השלישית לפני הספירה, בעיר מואנג'ודורו שבפקסיטן של היום. בריכה זו ידועה בשמה "הבריכה הגדולה". מבנה הבריכה המתפרש על פני שנים עשר מטרים לאורך ושבעה לרוחב, עשוי לבנים וככל הנראה פנים הבריכה טויח בזפת על מנת למנוע את חלחול המים אל האדמה שמתחתיה. ישנן עדויות לקיומן של בריכות שחייה גם ביוון ורומא העתיקות, אשר שימשו לצרכים שונים ביניהם ניתן למנות ספורט, משחק, וצרכים מיליטריסטיים כגון אימוני חיילים וקרבות דמה של כלי שיט. עוד בין בריכות השחייה הקדומות יש לציין את הבריכות שהתגלו באזור סרי לנקה של ימינו.


בריכות השחייה המודרניות, אשר היוו מודל לבריכות בהן אנו משתמשים כיום החלו להיבנות באמצע המאה התשע- עשרה, אך קצת לפני כן ידוע כי היו בריכות שחייה פעילות באירופה. מסוף המאה התשע עשרה, ועם תחילת קיומם של המשחקים האולימפיים החלו להבנות בריכות שחייה רבות בכל העולם, כתוצאה מהפיכת תחום השחייה לספורט תחרותי מוכר. בתחילת המאה העשרים החל העניין הציבורי העולמי בספורט השחייה לגדול באופן משמעותי, ואימונים מקצועיים בתחום הפכו לדבר מוכר. מאותה תקופה ועד היום בריכות שחייה הפכו פופולריות ונפוצות בכל מקום.


סוגי בריכות שחייה
ישנם לא מעט סוגים של בריכות שחייה, המותאמים באופן אידאלי למטרות שהם משרתים. בין סוגי הבריכות הנפוצים ניתן למנות בריכות פרטיות, בריכות ציבוריות, ובריכות תחרותיות. הסוג הראשון, כשמו כן הוא, והוא כולל בריכות הממוקמות לרוב בחצרות בתים פרטיים לצרכי הפנאי של הדרים בהם. מרבית הבריכות הפרטיות קטנות יחסית, שכן הן אינן מיועדות לציבור גדול של משתמשים, ובשל הגבלות השטח הפרטי. בריכות ציבוריות מוכרות היטב למרבית הציבור, ומשמשות לפנאי, משחק, ואימון, עבור הציבור הרחב. רבים רוכשים מנוי או כרטיסייה על מנת להשתמש בבריכות הציבוריות, הכוללות לרוב גם חדרי הלבשה, סאונות, מקלחות, וג'קוזי. בריכות תחרותיות הן בריכות אשר מידותיהן מוגדרות בהתאם לבריכות השחייה האולימפיות וחלות על בריכות מסוג זה ברחבי העולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב