דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוצאות מיותרות בפיתוח המצאה 

מאת    [ 24/02/2013 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 1788 פעמים ]

זהו ציטוט של מנהל בכיר במשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי (USPTO):

In truth, odds are stacked astronomically against inventors, and no marketing outfit can change them. There are around 1.5 million patents in effect and in force in this country, and of those, maybe 3,000 are commercially viable. It's a very small percentage of patents that actually turn into products that make money for people. On top of all that, to get ripped off for tens of thousands of dollars adds insult to injury
Richard Maulsby, director of public affairs for the U.S. Patent & Trademark Office


"למען אמת, הסיכויים נגד הממציאים הם אסטרונומיים, ושום  מחלקת שיווק לא יכולה לשנות אותם.יש כ-1.5 מיליון פטנטים בתוקף במדינה הזאת, ומתוכם אולי ל 3,000 יש יישום מסחרי. זה אחוז קטן מאוד של פטנטים שבעצם הופכים למוצרים שמרוויחים כסף לאנשים. בנוסף לכל זה, מי שגורם להוצאות של עשרות אלף דולרים, מוסיף חטא על הפשע."
ריצ'רד מאולסבי, מנהל יחסי ציבור, המשרד לפטנטים וסימני מסחר של ארה"ב (USPTO)

http://www.businessweek.com/stories/2005-11-09/avoiding-the-inventors-lament

מקרה שקרה עם לקוח שלנו לאחרונה ממחיש את האמת הטמונה בציטוט הזה.
הגיע אלינו ממציא כדי שנבחן את סיכויי ההצלחה של ההמצאה שלו ושנעזור לו לגייס משקיעים להמשך פיתוח המצאה. הממציא הספיק כבר להגיש בקשת פטנט בישראל וכיוון שחלפה כמעט שנה ממועד הגשת הבקשה בישראל, בהמלצת עורך פטנטים, הוא הגיש גם בקשה נוספת בארה"ב. ההוצאות שלו בתהליך הזה של בקשות הפטנט היו כמה אלפי דולרים.
ההמצאה שלו באה לפתור בעיית שימוש במוצר בטיחותי. בגלל הסרבול הכרוך בשימוש בו, במקרים מסוימים האנשים משתמשים בו לא נכון ובמקרים אחרים אפילו מוותרים על השימוש ומסכנים את עצמם. וזאת למרות שהמוצר הוא מוצר בטיחות וחובה להשתמש בו.
ההמצאה החדשה באה לפתור את הסרבול הקיים בעזרת שימוש בטכנולוגית ייצור ושימוש שונה. על פניו נראה היה הרעיון חדשני ובאמת הרבה יותר פשוט לשימוש. ברור היה שהמצאה החדשה עונה לצורך אמיתי ותפתור את בעיית השימוש הלא נכון ובוודאי תגרום לאנשים לא לוותר על השימוש בו כפי שקורה היום.


אחת הבדיקות הראשונות שעשינו הייתה לבחון את תקני הבטיחות הקיימים היום. במקרה הזה כמו ברוב המקרים, יש תקן בטיחות אירופאי ותקן בטיחות אמריקאי וכדי שניתן יהיה לשווק את המוצר הוא יהיה חייב לעמוד לפחות באחד מתקני הבטיחות, רצוי בשניהם.
הבחינה המעמיקה של תקני הבטיחות העלתה מסקנה מאוד ברורה. טכנולוגית הייצור והשימוש החדשה, לא תוכל לעמוד בשום תקן. יש סתירה מהותית בין הטכנולוגיה הזו לבין התקנים הקיימים. כדי שניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה הזו ולעמוד בתקנים הקיימים צריך יהיה לתכנן את המוצר מחדש ולייצר מוצר מסורבל אף יותר מהמוצר העכשווי.


בסיום בחינה עסקית קבל הממציא לידיו דו"ח מפורט. ההמצאה החדשה קיבלה ציון נמוך יחסית בגלל בעיית התקנים. הממציא החליט לעצור בשלב הזה ולזנוח את פיתוח ההמצאה הזו היות והוא הבין שאין לו דרך מעשית לקדם את ההמצאה. הממציא גם הבין שהוצאות הגשת בקשת הפטנטים גם בישראל וגם בארה"ב היו מיותרות ולמעשה מבחינתו זהו כסף הזה "שנזרק לפח". למזלו הוא עדיין לא הספיק לבנות אב טיפוס כדי להוכיח את היכולת של ההמצאה עוד לפני גיוס משקיעים היות וגם ההוצאה הזו הייתה יורדת לטמיון.

 

 

עופר רחמים הינו מנכ"ל של חברת איי פי יישום פטנטים העוסקת במתן ייעוץ ליזמים וממציאים על הכדאיות הכלכלית של ההמצאה ובליווי עיסקי כולל של כל התהליך מגיבוש הרעיון ועד לגיוס משקיעים ופיתוח עסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב