דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יועץ עסקי חייב שיהיה יועץ מלווה ותומך 

מאת    [ 23/02/2013 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1695 פעמים ]

הדעה הרווחת בציבור היא כי "יועץ עסקי" או "ייעוץ עסקי" זה תפקיד של איזה טפיל שיושב על ההשקעה של העסק, אם זה עסק או חברה שמוקמת ואם זה עסק קיים או מדשדש או שזוקק לשינוי בניהול, או תמיכה בתזרים המזומנים או השיווק או הכול ביחד.

יש כאלה האומרים: "תעזבו אם הוא יודע כול כך טוב לייעץ למה הוא לא מקים עסק בעצמו" האמת שהטיעון הזה יש בו צדק שהרי עם באמת "היועץ" כזה מומחה להרים עסקים "מדוע שלא ירים עסק בעצמו"? לעניין זה נביא שתי תזות השונות אחת מהשנייה, זאת לא לפני שאכתוב לכם שגם אני לא מאמין בתואר  של יועץ בלבד. לדעתי יועץ (ואני קורא לזה מלווה עסקים ולא יועץ עסקי) צריך לעבור על בשרו ועל גופו את כול דרך החתחתים בעולם העסקי. אם הוא בעצמו לא עבר עליות, מורדות, ניהול, שיווק, מיתוג, קיצורי דרך עסקיים, הרמת והקמת מיזמים, והתנהלות בעת משבר בוודאי שלא יוכל לייעץ לעסקים כפי שצריך לייעץ להם.

אך אם נחזור לנושא ה"תזות" הרי שהראשונה מדברת על יועצים שהם בוגרים בתחום החשבונאות והכלכלה, ועל קירות משרדיהם מתנוססות תעודות כאלה ואחרות, והם למעשה מכתירים את עצמם כיועצים עסקיים, יש בהכתרה הזאת מן ההיגיון מאחר ויש עסקים או חברות אשר תחום הניהול הפיננסי שלהם בשפה פשוטה "מבולגן" כאן יכול לבוא הכלכלן "היועץ" ולעשות סדר עם חסרון אחד בולט, והוא: הסדר שייעשה הוא בתחום המספרים של העסק, הווה אומר שאם העסק מוכר או מחזורו הוא 100 ש"ח הכלכלן ימצא את הדרכים להוזיל עלויות מימון, לבצע תמחיר, ואולי  לגרום חסכון לעסק או החברה, זה מצד אחד. מצד שני כמי שמכיר את עולם העסקים הישראלי אני יודע כי עסק שמסתובב סביב המספרים של עצמו סופו ידוע ועל מנת להחליף הלוואות או ליצור מספרים חדשים בעסק חייב שיהיה אדם חיצוני שיראה את העסק מבחוץ ויוכל לטפל בניהול, בתזרים, בכוח האדם, בשיווק, בפרסום ובמכירות. את האדם הזה אני מכתיר בתור יועץ עסקי או מי שנותן  ייעוץ אסטרטגי לעסקים.

כן, אין אני (לדעתי) מכתיר יועצים עסקיים,או כ יועץ עסקי או לדוגמא אלה שבאים מתוכניות הראליטי, או אלה הכותבים ספרים לפרנסתם, או אלה שעסקו בניהול בתור שכירים, כאלה מבחינתי לא יכולים למלא את הייעוד שלהם כיועצים עסקיים,

ייעוץ עסקי הוא משהו שבא מתוכך, מתוך הניסיון וההעזה של איש עסקים שסיכן את הונו ורכושו או שקיבל החלטות כספיות או אחרות בתחום העיסוק שכיסו עומד בסכנה. זהו איש עסקים שיכול למלא תפקיד של יועץ עסקי.

לכן אם אנשים הרוצים לפתוח עסקים, או אלה המקיימים כבר עסקים וחברות ומצפים כי העסק יניב להם פירות ולא פירות הבוסר של "הבנק" בתלבושת ההלוואות למיניהם אזי כדאי שישכרו לעצמם  יועץ עסקי או ייוועצו בייעוץ עסקי על מנת להוביל את עסקם בבטחה מעלה. ייעוץ עסקי אינו מתבטא רק  בייעוץ אלה בליווי ומעשה.

דורון עמית יזם, מקים, מנהל עסקים בתחומים שונים, ידע וניסיון עצום בתחום העסקים והחברות, ידע וניסיון אישי בקריסה של חברות, בהקמה של חברות ובהישרדות אישית ועסקית 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב