דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הנהלת חשבונות - מבנה הקורס 

מאת    [ 21/02/2013 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 1034 פעמים ]

מהי הנהלת חשבונות

בכל ארגון, מקטן ועד גדול, יש צורך בהנהלת חשבונות. מחלקת הנהלת חשבונות תהיה אחראית בין השאר על ניהול הכספים של הארגון, ניהול דוחות שנתיים, התאמות בנקים ואפילו הקופה הקטנה. בארגונים קטנים תפקיד מנהל/ת החשבונות יקיף גם התנהלות מול ספקים ולקוחות ואפילו הכנת משכורות לעובדים. חשיבות התפקיד היא גבוהה, מכיוון שמנהל/ת החשבונות מתעסק/ת בתחומים הרגישים ביותר של הארגון והעיקרי שבהם - הכסף. ללא מחלקת הנהלת חשבונות טובה, הארגון יכול להגיע להפסדים ואף לפשיטת רגל או יכול למצוא את עצמו מסתבך עם גורמי החוק והמיסים.

קורס הנהלת חשבונות

למעשה כדי להיות מנהלי חשבונות, עלינו לעבור קורס הנהלת חשבונות. קורס הנהלת חשבונות מתחלק לשני קורסים שונים והם קורס הנהלת חשבונות 1 ו- 2 וקורס הנהלת חשבונות 3. שני הקורסים הללו הם קורסים מקצועיים, שנדרשים כדי לעבוד בתחום הנהלת החשבונות. אין צורך לעבור את שני הקורסים לצורך ביצוע התפקיד וקיימים לא מעט מנהלי חשבונות, שעברו רק את קורס הנהלת חשבונות 1 ו2. לעומת זאת כדי להתקבל לקורס הנהלת חשבונות 3, עלינו לעבור קודם את קורס הנהלת חשבונות 1 ו-2. בסיום הקורס עלינו לעבור את המבחנים המקצועיים של התמ"ת, כדי לקבל את תעודת המקצוע.

מה כולל קורס הנהלת חשבונות?

קורס הנהלת חשבונות אמור להכשיר אותנו לצורך היותנו מנהלי חשבונות בארגון כלשהו. לשם כך עלינו ללמוד את הנושאים הבאים - ניהול ספרים, ניהול התאמות בנקים וספקים, הפקת דוחות רווח הפסד ומאזנים שונים, מהם חשבונות אבודים וכיצד הנהלת חשבונות של עוסק מורשה שונה בתכלית מהנהלת חשבונות של חברה בע"מ. בנוסף נלמד על מנגנונים כמו מס הכנסה או מע"מ ועל שטרות וניהול מלאי. נלמד גם חישובים שונים כמו חישובי ריבית, יחס ופרופורציה, מע”מ ועוד. קורס הנהלת חשבונות הוא למעשה קורס כולל על כל תחום הכספים ונוגע בכל החלקים המהותיים, לצורך התנהלות בארגון קטן כגדול. 

למה ללמוד קורס הנהלת חשבונות?

ההתלבטות הגדולה ביותר בקרב מחפשי הקורסים היא באיזה קורס לבחור? העדפה היא כמובן לקורס הקצר והזול ביותר שיספק לנו את העבודה הנדרשת, המעניינת והרווחית ביותר. קורס הנהלת חשבונות הוא בדיוק כזה. אורך הלימודים נע בין מספר חודשים לחצי שנה והוא מקנה לנו מקצוע חשוב ונדרש. אם אנחנו לא רוצים לעבוד רק מול מחשב, אך גם לא רוצים להיות כל הזמן בטלפון ומול אנשים, תחום הנהלת חשבונות הוא התחום שלנו.

 

מילנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב