דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפגשים מהסוג החזותי 

מאת    [ 20/02/2013 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2310 פעמים ]

אחד התחומים החמים היום הוא תחום התקשורת החזותית, אולם מהי אותה תקשורת חזותית שכולם רוצים ללמוד? מסר העובר באמצעות שפות שונות: מילולית, ויזואלית, חושית. רבדים שונים של המסר מגיעים להכרה וישירות לתת ההכרה ויוצרים הד חזק מהאמירה הפשוטה, המילולית.

מקום התקשורת החזותית בחיים המודרניים

מסרים עוברים אילינו בכל תחום בחיים המודרניים. ברחוב, בכרזות תלויות על לוחות מודעות ובשלטי חוצות, בטלוויזיה ובקולנוע בעיצוב האווירה בסצנה מסוימת, מסרים הלוחשים לנו לקנות מתוך פרסומות וקטלוגים, עולים מתוך איורי ספרים ועיתונים, או ממים מחתרתיים המופיעים על קירות הפייסבוק.

מסרים אלו אינם רק מילים. התמונה, ההשוואה, בחירת הצבעים והמוטיבים הוויזואליים מקנים לאותם פריטי עיצוב את כוחם ועוצמתם. המילים קצרות וקולעות, העיצוב תומך ופונה ישירות אל רובדי הרגש והזיכרון הקולקטיביים.

אין כמעט תחום בחיים כיום שאינו מעוצב, החל מתכנון מבנים, דרך ציורי חוצות וכלה באריזת המוצרים שאנו צורכים. דרישות העיצוב בעולם המודרני, בין אם התעשייתיות ובין אם האומנותיות, יוצרות ביקוש – ביקוש ליוצרים ומעצבים מוכשרים שעברו את ההכשרה המתאימה בתחום ומסוגלים לספק את הדרישה ההולכת וגוברת לתקשורת מרובדת חושים הנלמדת במסלולי עיצוב תקשורת חזותית רציניים.

מה לומדים במסגרת תקשורת חזותית ועיצוב?                

לימודי תקשורת חזותית במסלולים המבוקשים הינם דורשניים. במהלך ארבע שנות הלימוד התלמידים נחשפים לנדבכי תרבות שונים, לומדים את תולדות האומנות לצד זרמים מודרניים וטרנדים עכשוויים וגלובליים המשפיעים על התרבות המקומית. לצד לימודים תיאורטיים התלמידים נחשפים לאמנות במוזיאונים, גלריות וסיורי שטח.

נוסף על הלימודים שמאפשרים להבין קונטקסט תרבותי של יצירה, התלמידים במגמות השונות לומדים לפרק את המסרים הויזואליים לעומק: להבין ולהכיר את עולם הצבע, הפרספקטיבה והתנועה.

הלימודים מתרכזים הן בפן התיאורטי אך גם בפן המעשי. התלמידים מתרגלים טכניקות שונות המשמשות ליצור את יצירותיהם. בין הטכניקות השונות הנלמדות ישנן כאלו שהן קלאסיות וישנות יותר כאיור או טיפוגרפיה, וישנן טכניקות חדשות הנסמכות על יכולות המחשוב המקדמות במאה העשרים ואחת, התוכנות השונות המשמשות כדי ליצור את המסרים הויזואליים השונים.

התלמידים זוכים ליצור יצירות, מקבלים עידוד לשבירת הקונבנציות, לפרוץ לשבילי יצירה חדשים, לבטל חומות וגבולות. ככל שמסלול הלימודים מתקדם כך התלמיד מסוגל לזקק מתוך מה שלמד, מה שהתנסה בו, את התחומים הקרובים במיוחד לליבו ולהתמחות בהם.

דוגמאות ליצירות תקשורת חזותית

יוצרים רבים השתמשו בכישורי התקשורת החזותית ליצירת כרזות ותוצרים ויזואליים שונים אשר שילבו מסרים בעלי מצפון חברתי וקידמו ערכים, דעות ואמונות בהם האמינו. דוגמה אחת לכך היא כרזתו של דן רייזינגר אשר יצר כרזת מחאה נגד עליית האנטישמיות לאחר התפרקות ברית המועצות.

גם כרזות בעלות אג'נדה מותירות בסופו של דבר את חותמן על עולם הפופ והתרבות לדוגמה, הכרזות שנעשו בארה"ב בזמן מלחמת העולם השנייה בזכות הגיוס "הדוד סם רוצה אותך" .

תקשורת חזותית היא לא רק כרזות. בתערוכות הגמר של תקשורת חזותית במוסדות שונים לדוגמה הוצגו קלפים אשר יצרו הומאז' למוסיקה המזרחית בארץ בראשית ימיה, יצירה בשם "בזוכרי ימים ימימה" של דן ברייאר.

 

תקשורת חזותית בעולם החושי שבו אנו חיים מעבירה מסרים. חלקם של המסרים הללו אומנותיים, מחאתיים וגם מסחריים, והאחד אינו סותר את האחר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב