אימון בעזרת כדור Fitball
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אימון בעזרת כדור Fitball 

מאת    [ 19/02/2013 ]
מילים במאמר: 354   [ נצפה 1722 פעמים ]

 
 

כדור הפיטבול (fitball) הוא אביזר ספורט ייחודי ורבגוני בשל מבנהו, צורתו, גודלו והחומר שממנו הוא עשוי המגיע בגדלים שונים. הדבר הטוב ביותר בעבודה עם כדור הפיטבול הוא האתגר של שיווי המשקל . 
עקב חוסר היציבות של הכדור מתגייסים באופן אוטומטי שרירי הליבה (core) והשרירים המייצבים.
בעזרת הכדור אפשר להגיע לטווחי תנועה גדולים, לשפר את הגמישות של השרירים והמפרקים, להנות מגוף אלסטי יותר ובכך למנוע פציעות. בנוסף, אפשר להגביר את המודעות לגוף לתנוחותיו, לחזק את שרירי היציבה, לשפר בעיות יציבה, להרפות מתחים, להפיג עייפות ולהרגיע את השרירים.

לעוסקים בפעילות גופנית, עבודה עם הכדור יכולה להיות מתאגרת ומגוונת, למתחילים מביניכם הייתי ממליצה להתחיל בתרגילים עם פיטבול על מזרון, לאחוז בפיטבול בעמידה, ישיבה על כדור הפיטבול ותמיכה של הכדור בגב תחתון כנגד הקיר. עד שמסתגלים לתחושה הפחות יציבה של הכדור.
לטפס בשלבים, עם עזרה של מדריך מוסמך. המטרה היא לאתגר, להתחזק ולהנות...

לאימון בעזרת כדור פיטבול יתרונות רבים, כגון:


    • חיזוק שרירי הליבה- מתייחס לשרירים הפנימיים , המתחזקים בעבודה של שיויי משקל וחוסר יציבות, העבודה עם הכדור העגול והאינו יציב מתאגרת את השרירים הללו.
    • תמיכה- האלסטיות של הכדור והצורה העגולה שלו מתאימה את עצמה למילוי הקשתות והקימורים בגופנו.
    • יציבה נכונה- הישיבה על הכדור עם גב זקוף מלמדת אותנו לשבת נכון, ללא משענת, בנוסף לעבודה של שיויי המשקל.
    • גמישות והרפייה- הכדור מאפשר לנו להגיע לטווחי תנועה שלא הינו מגיעים אליהם דרך שכיבה על המזרון למשל, בשל צורתו המעוגלת.
    • הכדור מרגיע ויוצר תחושה של נינוחות, שכיבה על הבטן מרגיעה מאוד את הגב התחתון והתנוחה משחררת ונוחה למתאמן. בנוסף אפשר לשלב נדנוד נעים קדימה ואחורה- לזרום עם תנועת הכדור למנוחה והרפיית שרירי הגב.
    • משוב מיידי למתאמן - כאשר מבצעים בהצלחה את התרגילים והשרירים הנכונים עובדים, הכדור נשאר יציב. בכל מקרה אחר, הכדור ינוע.

כדור הפיטבול מומלץ לכל מתאמן בכל גיל: לתינוקות, ילדים, נערים/ות ,מבוגרים, נשים בהריון ולגיל השלישי.

אפשר לעבוד איתו ולהתאים אותו לכל רמה על ידי מדריך מוסמך לשמירה על הגב התחתון והמפרקים השונים, עבודה מדוייקת, מבוקרת והדרגתית.
כדור הפיטבול משתלב בסוגי אימון שונים: באירובי, פילאטיס, מתיחות, עיצוב וחיטוב הגוף, עבודה בקבוצות ואימוניים אישים ובכל אימון מתנהג אחרת, תלוי במטרת המתאמן.

אתם מוזמנים להכנס לעמוד הפייסבוק שלי - http://www.facebook.com/indor.sport.studio

פרטים נוספים תוכלו למצוא באיזור החתימה שלי.

אימון מוצלח לכולם...

דור זבלודוביץ' - מאמנת כושר מוסמכת, בעלת ותק של מעל 4 שנים. בעלים של Indor - סטודיו פרטי בשכונת צהלה לאימונים אישיים ולקבוצות קטנות.


אתר הבית - www.indor.co.il


עמוד הפייסבוק - http://www.facebook.com/indor.sport.studio

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב