דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלטות, החלטות, החלטות...איך לעזור ללקוח להגיע להחלטה 

מאת    [ 18/02/2013 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1455 פעמים ]

קשה לי להחליט

שמת לב שלאנשים קשה להחליט?

קשה להחליט על בן או בת זוג.

קשה להחליט על בית.

קשה להחליט על צבע הקיר,

וקשה להחליט על לקנות ממך או לא.....

הרבה פעמים הם רוצים לישון על זה לילה....

איך שלא מסתכלים על זה, העובדה היא שקשה לאנשים להחליט.

כשזה נוגע למכירות, זה יכול להיות ממש מתיש! ובהרבה פעמים כבר עברת עם הלקוח כברת דרך, או אפילו 90% מהדרך - הוא ראה שזה המוצר או שזו העסקה הנכונה עבורו....ועדייין קשה לו להחליט לסגור את העסקה כעת!

איך עושים את זה חלק, בלי להפעיל או להרגיש לחץ? ובלי שהלקוח יתלונן על לחץ?

זה מה שלימדתי מנכ"ל אחד שסיפר לי לאחר מכן שהוא משתמש בטיפ הזה עם העובדים ואפילו עם הילדים שלו ומשיג תוצאות מדהימות ללא מאמץ. הטיפ הזה שווה הרבה הכנסות בהרבה פחות מאמץ.

טיפול

בסמינר מכירות שאנו מעבירים, אנחנו לומדים טיפים רבים כמו זה, שאנשי המכירות הטובים ביותר והמקצוענים ביותר, משתמשים בהם. ואנו גם מתרגלים אותם במהלך הסדנא עד שאתה כבר לא צריך לחשוב כדי להשתמש בהם.

אז מה הפטנט?

כדי להחליט ולהרגיש עם ההחלטה בנוח, האדם צריך לעמוד על בסיס יציב ובטוח עבורו.

כאשר הלקוח נדרש לבצע החלטה שהיא גדולה עבורו, הוא למעשה מרגיש על בסיס פחות יציב. מה שאומר שיש לו פחות הסכמה להתקדם עם העסקה, הבחירה או ההחלטה.

לימדתי את בעל העסק שבמקום לדרוש מהלקוח ללכת ישר להחלטה הגדולה, שקשה לו לבצע בבת אחת, יש לתת ללקוח לבצע החלטה (קטנה) כלשהי לגבי המוצר, דרך אספקתו,  או אופן ביצוע העסקה באופן שמניח שהוא כבר הולך על העסקה. לאחר מכן, אפשר בהדרגה להביא אותו בהדרגה להחלטה נוספת מעט גדולה יותר.

מה שאתה מנסה לעשות - הוא לא לסגור אותו בכוח או מהר מדי, אלא עוזר לו לבנות בסיס יציב ובטוח עבורו.

אתה מבין? הוא (הלקוח) כבר החליט. כעת אתה רק צריך לעזור להתגבר על המכשול של לבצע החלטה גדולה.

לדוגמה, אם אתה מוכר לו זוג נעלים, אתה לא שואל, אם הוא מעוניין בהן. את גם לא שואל אם זוג הנעלים מוצא חן בעיניו, ואתה גם לא ממתין בציפייה, שהוא יאמר לך שהוא מעוניין כדי להתקדם. אתה פשוט שואל האם לארוז אותן שהוא רוצה לנעול אותן כעת.

אחרי שהוא עונה לך על זה, יהיה לו (וגם לך למעשה) קל יותר להתקדם את עבר העסקה.

אפשר ליישם את הטיפ הזה, במכירת מוצרים, מכירת שירותים, או אפילו פרוייקטים גדולים כמו פרוייקטים של בניית נדל"ן בכל סדר גודל.

יש גם כלי נוסף ומשלים ששימוש נכון בו מביא לכך שהלקוח ישמח לתת לך מרצונו את אמצעי התשלום. דבר זה דורש תרגול מעשי ואפשר לקבל אותו אצלנו באקספדיטור במחלקת תיקונים לאנשי מכירות או במהלך סמינר מכירות אצלנו.

 

אשמח לשמוע על תוצאות משימוש בטיפ.

בהצלחה!

עפר פלאוט

עפר פלאוט הוא המנכ"ל והבעלים של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ 


החברה עוזרת למנהלים ובעלי עסקים לממש את הפוטנציאל שלהם בעזרת יעוץ אירגוני ועיסקי וסמינרים מגוונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב