דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה סינית ופגיעות ספורט 

מאת    [ 17/02/2013 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 2180 פעמים ]

רפואה סינית ופגיעות ספורט

יותר ויותר ספורטאים פונים לקבלת טיפול ברפואה סינית בפציעות שלהם.

לרפואה הסינית יש היסטוריה מאוד מוצלחת עם פציעות ספורט, יותר ויותר קבוצות ספורט מקצועיות מחזיקות בצוות שלהם מטפל ברפואה סינית שייתן מענה לזירוז תהליכי ריפוי ופתירה של פציעות עקשניות.

השיטה המקובלת ביותר למצבים אלו היא הדיקור הסיני.

הרפואה הסינית יעילה ביותר לטיפול בכאב ובדלקות כתוצאה מפעילות ספורטיבית. היא גם יעילה להגדלת טווח התנועה והקטנת זמן ריפוי אם כתוצאה מפציעה או לאחר ניתוח.

הרפואה הסינית תורמת לספורטאים בכל מיני שלבים של הפציעה: במניעה, בטיפול בכאב אקוטי, טיפול בנפיחויות והתכווצויות ובטיפול במצבים רגישים אשר יכולים לגרום לספורטאי לחזור ולהיפגע באותה פציעה.

אם בוחנים זאת במושגים של רפואה מערבית אז מחקרים מראים כי הדיקור הסיני מגביר את זרימת הדם למקומות מסוימים בגוף, דבר אשר לא רק מעודד ריפוי בפגיעות ספורט אלא גם מגביר את הביצועים של האתלט.

במגזין : Clinical Journal of Sports Medicine, January 2008 issue פורסם מחקר אשר בודק את השפעת הדיקור על רוכבי אופניים. המשתתפים חולקו ל-3 קבוצות: אחת שקיבלה דיקור סיני, אחת שקיבלה דיקור דמה והשלישית שלא קיבלה טיפול כלל, זאת לפני רכיבה בעצימות גבוהה. המחקר גילה כי הקבוצה שטופלה בדיקור סיני ע"פ עקרונות הרפואה הסינית הראתה שיפור בביצועים אל מול הנבדקים האחרים.

במחקר שנערך באוניברסיטת בייג'ינג לרפואה סינית מסורתית, שבו טופלו בדיקור סיני אתלטים לאחר ריצת 3 מייל, נמצא כי התאוששות פעילות הלב שלהם הייתה מהירה יותר לעומת הנבדקים האחרים.

מחקר שנעשה לאחרונה ב: Johns Hopkins University  מצא כי אנשים עם Chronic Tendinitis או Arthritis אשר טופלו במשך 20 דקות, פעמיים בשבוע, למשך 6 שבועות חוו פחות כאב ומוגבלות מאשר קבוצת הביקורת אשר חשבה שטופלה, אולם קיבלה טיפול דמה.

בנוסף,  מחקר של:Journal of Alternative and Complementary Medicine מצא כי משתתפים אשר טופלו בדיקור סיני להקלה בכאב, 24 ו- 48 שעות לאחר פעילות ספורטיבית קיצונית דיווחו על הקלה משמעותי בכאב אל מול משתתפים אשר לא קיבלו טיפול כלל.

הפציעות והאבחנות הנפוצות אשר בהן מטפלים הן:

Medial & Lateral Epicondylitis, Frozen Shoulder, Plantar Fasciitis, Acute Olecranon Bursitis, Acromioclavicular joint separation, Rotator cuff tendonitis, Osteoarthritis of all joints, Bicepital tenosynovitis, Lumbar disc herniations,  Patellofemoral syndrome, Osgood Schlatters syndrome, Ankle Sprains, Shin Splints, Muscle contusions.

בנוסף, הרפואה הסינית יכולה לסייע רבות בכאבים ודלקות לאחר התערבות רפואית או ניתוח, או להוות טיפול משלים לטיפול הרפואי הקונוונציונלי. המפתח כאן הוא שילוב של 2 המתודות,המערבית והמזרחית אשר נותן תוצאות טובות יותר.

פציעות חמורות דורשות הערכה ובדיקות על ידי אורטופד. הטיפול ברפואה הסינית צריך להתחיל מיד לאחר הפציעה במקביל לטיפול הקונוונציונלי.

גם הטיפול ברפואה סינית מתחיל בהערכת המצב ובסדרת בדיקות, כאשר ניתן להיעזר גם בבדיקות שערך האורטופד.

ברפואה הסינית, מצבים אקוטיים מוגדרים בדרך כלל כ"מצב עודף", במילים אחרות, יש עודף פיזי (כאב בדרך כלל) או עודף בפעילות ביוכימית (למשל דלקת או נפיחות). אם הטיפול ניתן סמוך ככל שניתן לפציעה זה מעודד את הגוף לפתור את מצב העודף במהלך מהיר יותר. השיפור יורגש לאחר טיפול אחד או שנים, במידה והבעיה לא חמורה ניתן לפתור אותה לאחר 3-5 טיפולים.

גם בבעיות כרוניות יש צורך לבצע הערכה אצל אורטופד והשילוב עם הרפואה הסינית יטפל גם בסימפטומים וגם בגורם לבעיה.

ההתייחסות לפגיעות ספורט כרוניות מוגדר ברפואה הסינית בדרך כלל כאל "מצב חוסר", מצב שמעיד על חולשה או חוסר. לאורך זמן, מצבים כאלה מובילים לאובדן כוח, חוסר גמישות ויציבות וחזרה של פציעות שוב ושוב. הטיפול במצבים כרוניים יתמקד בחיזוק האנרגיות החלשות אשר ישפיע גם על הכאבים הנלווים לפגיעה הכרונית.

משך הטיפול במצבים כרוניים קשה יותר להערכה, למרות זאת, המטופל אמור לחוות שיפור לאחר 8-10 טיפולים.

הרפואה הסינית היא מתודה נפלאה לטיפול בפגיעות ספורט ללא סיכון וללא תופעות לוואי. כאשר נדרשת התערבות ניתוחית הרפואה הסינית תפחית כאב, תזרז את זמן ההחלמה ותאפשר חזרה מהירה יותר לפעילות.

"אסיא-רפואה סינית עתיקה". מרפאה לטיפול בתינוקות, בילדים ובמבוגרים. בהנהלת שרון דותן, מומחה לטיפול בפגיעות ספורט ברפואה סינית. מטפל משנת 2001. דוא"ל: href="mailto:info@assiamedic.co.ilinfo@assiamedic.co.il">">info@assiamedic.co.il טלפון: 052-2832563.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב