דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלגת ספורט ללימודים בחו ל - חשיבות הציונים עבור ספורטאי המבקש לקבל מלגת ספורט בארה ב 

מאת    [ 17/02/2013 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1424 פעמים ]

ספורט המכללות בארה"ב הוא המפותח בעולם. רמת המתקנים, המאמנים והאמצעים העומדים לרשות הספורטאים בכל הענפים היא גבוהה מאוד. על הרמה הגבוהה מעיד האחוז הגבוה של ספורטאים אולימפיים וזוכי מדליות אולימפיות בזמן לימודיהם במכללה.

ספורט המכללות בארה"ב כולל אלפי מכללות אשר מתחרות בליגות ספורט השונות בהם משתתפים מאות אלפי סטודנטים כל שנה. חלק מהסטודנטים מקבלים מלגות לימודים תמורת השתתפותם בתחרויות. ישנם שלושה ארגונים אשר מרכזים את ליגות המכללות, NJCAA  NAIA ו NCAA העיקרי.

בתרבות הישראלית הספורט מדורג בתחתית סולם העדיפויות במערכת הלימודים. האמא היהודיה תמיד תעדיף ציון גבוה במתמטיקה על פני ציון גבוה בספורט. בניגוד למה שמקובל בישראל, בתרבות האמריקאית ציוני הלימודים ורמת הספורט מקבילים בערכם. הציון שהתלמיד משיג במתמטיקה שווה בחשיבותו לציון שהוא משיג בספורט. כיוון שרמת הלימודים חשובה בעיני האמריקאים, מועמד אשר ציוני בגרות ו/או ציון SAT שלו גבוהים הופך להיות מועמד אטרקטיבי יותר בעיני המאמן אשר קיבל פניה מהמועמד. ישנם אפילו מאמנים  שבחוזה שלהם עם המכללה מצוין ממוצע מינימאלי אשר הקבוצה שלו צריכה לעמוד בו בזמן הלימודים אחרת המאמן נכשל ולא עומד בתנאי החוזה שלו. אצל האמריקאים כישלון בעמידה בתנאי החוזה של המאמן יכולה אפילו לגרום לפיטוריו. המסקנה מכך היא שהמאמן יעדיף לבחור את הספורטאי בעל ממוצע הציונים הגבוה ביותר מבין מספר מועמדים בעלי כישורים ספורטיביים דומים. זו גם הסיבה שבחלק לא מבוטל מהמקרים יעדיפו המאמנים מועמד ישראלי בעל ממוצע ציונים גבוה על פני מועמד מקומי אמריקאי שממוצע הציונים שלו נמוך יותר. צריך לזכור שסף הקבלה למכללה יכול להיות נמוך יותר מממוצע הציונים של המועמד אבל השאיפה של מועמד כזה צריכה להיות לממוצע ציונים גבוה הרבה יותר מסף הקבלה.

כאשר מגיעים אלי ספורטאים על מנת שאעזור להם להשיג מלגת לימודים בארה"ב כדי שיוכלו ללמוד ולהתחרות במסגרת המכללות, אחת השאלות הראשונות שאני שואל אותם היא על רמת הציונים שלהם. תמיד השאלה הזו מפתיעה אותם, בעיקר שזו אחת השאלות הראשונות שאני שואל. כאשר מגיעים אלי תלמידים בכתה י- י"א אני יכול להנחות אותם ולהסביר להם על רמת ההשקעה הנדרשת מהם בלימודים. תלמיד שעד אותו רגע לא השקיע בלימודיו יכול להשקיע ולשפר את רמת הציונים שלו. כאשר מגיעים אלי ספורטאים בצבא או אפילו אחרי שירותם הצבאי, לעיתים קשה מאוד עד בלתי אפשרי להחזיר את הגלגל אחורה ולתקן את מה שלא ידעו כמה שנים קודם.

 

עופר רחמים הינו הבעלים של דוג'ו למלגות ספורט לסיוע לספורטאים המתכננים ללמוד בארה"ב ובמקביל להתמחות בענף הספורט שלהם. האתר מסייע לכל אחד למצוא מלגת ספורט כדי ללמוד חינם באחת ממאות האוניברסיטאות והמכללות ברחבי ארה"ב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב