דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכרת וחומצת אלפא ליפואית 

מאת    [ 12/02/2013 ]

מילים במאמר: 743   [ נצפה 3115 פעמים ]

סוכרת וחומצת אלפא ליפואית

חומצת אלפא ליפואית, היא חומר נוגד חמצון המיוצר ע"י הגוף והוא נמצא בכל תא, שם הוא עוזר להפוך את הסוכר לאנרגיה, כך מסייעת גם במחלת הסוכרת. התקפה "רדיקלים חופשיים", חומרים נוגדים חמצון חומרי פסולת שנוצרו כאשר הגוף הופך מזון לאנרגיה. הרדיקלים חופשיים גורמים לתגובות כימיות מזיקות שיכול לגרום ניזק תאים בגוף, מה שהופך אותו קשה יותר לגוף להילחם בזיהומים. הם גם לגרום ניזק לאיברים ורקמות.

חומצת אלפא ליפואית הינה נוגדת חמצון במים (כמו ויטמין C) ורקמות השומן (כמו ויטמין E), כלומר שחומצת אלפא ליפואית, היא גם מסיסה בשומן וגם מסיסה במים. זה אומר שזה יכול לעבוד בכל רקמות הגוף. נוגדי חמצון בגוף משמשים כהם תוקפים את הרדיקלים חופשיים, אך ראיות מצביעות על כך שחומצה אלפא ליפואית עשויה לסייע להתחדשות נוגדי חמצון אחרים ולגרום להם פעיל שוב.

בתאי הגוף, אלפא יפואית משתנית לחומצת dihydrolipoic. חומצת אלפא ליפואית, היא לא אותו הדבר כמו חומצת אלפא לינולנית, שהיא חומצת שומן אומגה 3 שעשויות לעזור לבריאות לב (בדומה לחומצת אלפא לינולנית) קיים בלבול בין אלפא ליפואית והחומצה לינולנית Alpa כי שניהם לפעמים בקיצור ALA. חומצת אלפא ליפואית, גם נקראת לעתים ליפואית.

חומצה אלפא ליפואית וסוכרת

בכמה מחקרים, חומצה אלפא ליפואית מופיעה בכדי לעזור לווסת רמות סוכר בדם. יכולתה לחסל רדיקלים חופשיים יכולה לעזור לאנשים עם נוירופתיה סוכרתית היקפית, שיש להם כאבים, גרד, עקצוץ צריבה, וחוסר תחושה בידות וברגליים מניזק עצבי.

חומצת אלפא ליפואית, שמשה במשך שנים לטיפול בנוירופתיה היקפית בגרמניה. רוב המחקרים שמצאו שזה עוזר השתמש חומצה לתוך וריד (IV) אלפא ליפואית, עם זאת. זה לא ברור אם נטילת חומצת אלפא ליפואית, דרך פה תעזור. רוב המחקרים בחומצת אלפא ליפואית אוראלית היו קטנים ולא תוכננו כראוי. בשנת 2006 מחקר אחד מצא כי נטילת חומצת אלפא ליפואית, לנוירופתיה סוכרתית הפחיתה את התסמינים בהשוואה לפלצבו.

נטילת חומצת אלפא ליפואית, עשויה לסייע בתנאי נוסף הקשור לסוכרת נקרא נוירופתיה אוטונומית, המשפיע על עצבים לאיברים פנימיים. מחקר אחד מצא ששיבעים ושלושה בני אדם עם נוירופתיה לבבית אוטונומית, המשפיע על הלב, הראו סימנים פחות של המצב בעת נטילת 800 מ"ג של חומצת אלפא ליפואית, דרך פה בהשוואה לפלצבו.

תפקוד מוח ושבץ

בגלל שחומצת אלפא ליפואית יכולה לעבור בקלות אל המוח, היא עשויה לסייע בהגנה על רקמת המוח ועצבים. חוקרים בודקים אותה כטיפול פוטנציאלי לבעיות במוח שבץ אחרים המעורבת ניזק של רדיקלים חופשי, כגון דמנציה. עד כה, אין שום ראיות לומר אם זה עובד או לא מסוגל.

 

כמה מחקרים ראשוניים מראים שחומצת אלפא ליפואית, עשויה לסייע בטיפול בגלאוקומה (לחץ תוך עיני מוגבר), אך אין די ראיות כדי לקבוע בודאות אם הדבר אכן עובד. במחקר אחד על הזדקנות עור, בגוון שמנת עם 5% חומצה ליפואית סייע לצמצם את הקווים דקים מניזקי שמש.

מקורות תזונתיים לחומצה אלפא ליפואית:

אם אתה אדם בריא, הגוף שלך מייצר מספיק חומצת אלפא ליפואית. החומצת אלפא ליפואית נמצאת גם בבשר אדום, איברים פנימיים (כמו כבד), ושמרים, במיוחד שמרי הבירה.

תוספי חומצת אלפא ליפואית זמינים בכמוסות וגם בזריקות.

אופן השימוש בחומצת אלפא ליפואית

יש כל מינונים שנקבעו לחומצת אלפא ליפואית. אתה יכול לקנות אותו במינונים של 30-100 מ"ג.

תמיכה כללית נוגדת חמצון: 20 - 50 מ"ג ליום.
סוכרת ונוירופתיה סוכרתית: 800 מ"ג ליום במנות מחולקות.

אמצעי זהירות וחומצת אלפא ליפואית:

בגלל הפוטנציאל לתופעות לוואי ואינטראקציות עם תרופות, אתה צריך לקחת תוספי תזונה רק תחת הפיקוח של רופא.

חומצת אלפא ליפואית לא נחקרה על נשים הרות או מניקה, ולכן חוקרים לא יודעים אם זה בטוח.

תופעות לוואי הן בדרך כלל נדירות, ויכולות לכלול פריחה בעור.

חומצת אלפא ליפואית, יכולה להוריד את רמות סוכר בדם, ולכן אנשים עם סוכרת או רמת סוכר נמוכה בדם צריכים לקחת חומצת אלפא ליפואית, רק תחת הפיקוח של הרופא שלהם.

מחקרים מראים שאנשים שלא קולטיפ מספיק תיאמין (ויטמין B1) לא צריכים לקחת חומצת אלפא ליפואית. מחסור בויטמין B1 קשור אלכוהול לטווח ארוך.

אינטראקציות אפשריות עם חומצת אלפא ליפואית:

אם אתה כרגע בטיפול בכל אחת מהתרופות הבאות, אתה לא צריך להשתמש בחומצת אלפא ליפואית, מבלי לשאול תחילה את הרופא שלך.

תרופות לטיפול בסוכרת - APHA: חומצת אלפא ליפואית ניתן לשלב עם תרופות אלה לרמות סוכר בדם, מעלים את הסיכון ליפוגליקמיה או רמת סוכר נמוכה בדם. שאל את הרופא שלך לפני נטילת חומצת אלפא ליפואית, ולצפות ברמות הסוכר בדם שלך באופן הדוק. ספק שירותי הבריאות שלך עשוי צריך להתאים מינון התרופות שלך.

תרופות כימותרפיה - חומצת אלפא ליפואית מסוימות עלולות להפריע לתרופות כימותרפיות. תמיד שואל את האונקולוג שלך לפני הנטילה כל עשב או תוספת, כולל חומצת אלפא ליפואית.

תרופות בלוטת תריס, Levothyroxine - APHA: חומצת אלפא ליפואית עשוייה להוריד את הרמות של הורמון בלוטת תריס. הרופא שלך צריך לעקוב אחר רמות הורמונים בדם ובדיקות תפקוד בלוטת תריס באופן הדוק.

שמות אלטרנטיביים לחומצת אלפא ליפואית:

Dihydrolipoic חומצה; יפואית חומצה; Lipolate; חומצת Thiotic

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?.  אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה, אתר: תוספי מזון לספורטאים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב