דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש ROI במעבר לרשת VOIP (?) 

מאת    [ 04/02/2008 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 3698 פעמים ]

ארגונים רבים מתחבטים בבעיה, האם לקבל את ההחלטה למעבר לטכנולוגית IP-Telephony כבר כיום, או לדחות את המעבר למועד מאוחר יותר, כאשר מודל החזר השקעה (ROI) לביצוע המעבר יהיה קצר יותר.

לתקשורת IP מאוחדת יתרונות רבים שנסקרו רבות במאמרים ובמצגות מצד כל ספקיות התקשורת. אלה גם הודיעו זה מכבר כי הן אינן משקיעות יותר בפיתוח מרכזיות מסורתיות (מבוססות טכנולוגיות TDM), וכי מעתה והלאה תתבצע ההשקעה רק בפיתוח מרכזיות IP.אין ספק, שתשתית ארגונית אחודה (מרכזיה, שרתים, רשתות) להעברת כל סוגי התקשורת, מאפשרת ניצול משאבים יעיל יותר וחיסכון בהוצאות.בנוסף, ליתרונות הרבים שטכנולוגיית IP מציבה לארגון, ה- BuzzWord החדש של נושא המעבר לאנרגיה ירוקה ("קלניטק") והקטנת צריכת האנרגיה גם מסייע לשפר את מודל ה- ROI במעבר ל- IPT. במקום להחזיק חדרי תקשורת וטלפוניה נפרדים עם הזנת מתח מ-3 פאזות שונות ומיזוג אוויר הפועל 24 שעות ביממה כל ימות השנה, בעלות אחזקה של עשרות אלפי - בשנה, ניתן באמצעות שרת אחד (כולל אפשרות שימוש ביישום וירטואליזציה באמצעות VMWARE), או שני שרתים כולל גיבוי, להעביר את אפליקציות המחשוב והתקשורת יחדיו, וזאת כמעט ללא תוספת משמעותית בצריכת האנרגיה.

נשאלת השאלה: למה הארגונים העסקיים לא עוברים בהמוניהם ליישום טכנולוגיות IP?

לשאלה זו תשובות רבות ומגוונות בהתאם לפונקציה הארגונית הרלוונטית: אנשי כספים יציגו את בעייתיות החזר השקעה (ROI), ושימור השקעות קודמות בציוד הטלפוניה הקיים בארגון. אנשי הטכנולוגיה יציגו את הספקות באשר לישימות האפליקציות, האמינות והשרידות, כולל החלטה מי מקבל את האחריות על המערכת (אגף מערכות מידע או יחידה האחראית על הטלפוניה בארגון). אנשי אבטחת מידע יציגו את הסיכונים בתחומי החדירה, גניבה, זיוף וכד'.יחד עם זאת, האחריות העיקרית לאי חדירת טכנולוגיית IP-Telephony לארגונים עסקיים לא נופלת רק על הארגונים העסקיים, אלא גם על האינטגרטורים וספקיות התקשורת כאחד.


עד היום לא נבנו ע"י הספקים מודלים משולבים הכוללים טכנולוגיה, תפעול, שירות, אחריות ותמחור, על בסיס פלטפורמה אחודה ואוניברסאלית בעולם התקשורת, אשר לא הופכת את הלקוחות העסקיים לשבויים של הספק, בדומה למה שקרה וקורה בעולם הטלפוניה המסורתי, דהיינו בטכנולוגיה TDM.הפתרונות המוצעים כיום בשוק ה - VoIP הינם עתירי חומרה ייעודית, שמסופקת בלעדית ע"י ספקי/יצרני התקשורת, ללא אפשרות רכישת ציוד היקפי או ציוד קצה תואם מספקים אחרים.לקוח עסקי ממוצע כיום רוכש Media Gateway כדי להתחבר למפעילי תקשורת בשיטת ה- TDM המסורתית בעורקי PRI. בנוסף, רוכש שלוחות אנלוגיות עבור חיבור שלוחות פקס, מודמים, יחידות פנל וכד', וכן טלפוני IP חכמים עם מסך רחב המסופקים ע"י היצרן בלבד בעלות גבוהה מאוד.שיפור מודל ה- ROI מתקבל כאשר מצמצמים ככל הניתן את רכש החומרה, שמשווק בלעדית ע"י היצרן, ובמעבר לאפליקציות מבוססות תוכנה. את ה- Media Gateway לצורך חיבור ממשקי PRI ועורקי FXO , FXS יש להמיר בעורקי SIP Trunk. את טלפוני ה-IP עם המסך הרחב הצבעוני יש להמיר בטלפון SIP פשוט עם Soft-Phone על גבי המסך הרחב של המחשב, אשר יספק את ה"ערך המוסף" של הטלפון החכם (צג רחב, חיוג מהיר, זיהוי שם ומספר, Office וכד').פתיחת שוק התקשורת לתחרות, עם כניסה טכנולוגיות חדשות כמו IMS , כולל SIP Trunk מכלל ספקיות התקשורת (כיום שירות SIP Trunk ניתן בעיקר ע"י חברת סמייל- 012 לעסקים), בנוסף לאפשרויות שילוב לפתרון הכולל גם טכנולוגיות נוספות כמו IP Centrex ושירות Hosted PBX, רק תאפשר לבנות מודל ROI"התפור" לצרכי הארגון ולעמידה ביעדים העסקיים.בעתיד צפויות להיות משווקות בשוק תוכניות תמחור חדשות כמו VPN ו- Flat Rate, או תוכניות תמחור מורכבות נוספות אשר בשילוב טכנולוגיות VoIP תשפרנה את מודל ה- ROI בהקמת רשת VoIP בארגונים עסקיים.



תכנון נכון של רשת תקשורת VoIP יאפשר ביצוע אופטימיזציה של שירותים ומסלולים, כולל קביעת מדיניות שימוש. הפתרון המועדף יכלול יכולת לנווט את השיחות הנכנסות והיוצאות במסלול ובספק התקשורת המועדף, לצורך השגת מקסום החיסכון הכספי הן בשיחות הנכנסות והן בשיחות היוצאות. שילוב נכון של יכולות ותמחור נכון בשוק תחרותי יאפשרו ROI ברור ומובן לכל, בנוסף ליכולות המגוונות של ייעול העבודה וניהולה במעבר ל- IP גם במערכות הטלפוניה.

Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב