דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוכשים ביטוח רכב? אפשר להתמקח על המחיר 

מאת    [ 11/02/2013 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2111 פעמים ]

כל אחד מאיתנו רוכש, בשלב זה או אחר, ביטוח רכב. ייתכן מאד כי אנו מודעים למשתנים אשר משפיעים על מחירה של הפוליסה, ולא מן הנמנע שדאגנו אפילו לבדוק הצעות מחיר במספר חברות. אולם, מה עם התמקחות על מחיר הפוליסה? העובדות מראות כי לא מעט אנשים אינם מודעים ליעילות של מיקוח מסוג זה, דבר שמביא לתשלומים מיותרים על הפוליסה.

חשיבותו של מיקוח

אין מחירה של פוליסת ביטוח רכב אחת דומה לאחרת. ותמונה זו, אגב, חלה על כל סוגי הפוליסות: החל מביטוח חובה, דרך ביטוח מקיף, ועד לפוליסה המתייחסת לצד ג'. בכל אחד מהמקרים, נכנסים לתמונה משתנים רבים אשר נוגעים למאפייני הנהג והרכב גם יחד, ובכוחם ליצור פערי מחירים לא מבוטלים כלל.

בנוסף על כך, הרי תחום הביטוח נחשב לאחד התחרותיים ביותר שיש כיום. פועלות בו עשרות חברות ביטוח, כל אחת מהן מציעה פוליסות מגוונות. התחרות חלה על כל לקוח ולקוח, שעה שכל חברה תנסה להבליט את יתרונותיה, או את הייחודיות של המסלולים שלה. הנקודה החשובה היא שבכוחה של הכרת התחום להוזיל לא מעט את תשלומי הפוליסות.

מילת המפתח: השוואת מחירים

הצעד החשוב ביותר שיש לבצע בדרך להתמקחות הוא, איך לא, השוואת מחירים. זאת מכיוון שהמיקוח מבוסס ברובו על "עימות" החברה עם הצעות דומות אחרות. ברור כי חברה אשר יודעת כי הציעו ללקוח המיועד שלה מחיר טוב יותר במקום אחר, תנסה ללכת לקראתו ככל האפשר- כשהוזלת הפוליסה היא אחד הצעדים המרכזיים, בדרך לכך.

יש לציין כי מיקוח אפשרי בכל אחד מהשלבים של רכישת ביטוח רכב. כידוע, נדרש לחדש אותו מדי שנה. לא פעם, חברות מנסות למשוך אליהן לקוחות של חברות קיימות, ומציעות לו הצעות שקשה מאד לסרב אליהן. החברה אשר מחזיקה בפוליסה הנוכחית שלו, כמובן, תנסה לשמור על הלקוח בחזקתה, ותצטרך, פעמים רבות, להוזיל עבורו את המחיר.

לעיתים, המלחמה הופכת למשמעותית יותר

חשוב לציין כי חברות ביטוח רכב, כמובן, מודעות לתחרות הגוברת, ולכך שלקוח שמודע לצרכיו יבדוק הצעות גם בקרב המתחרות שלהן. כאן, עשויים להיכנס לתמונה טיעונים רבים, חלקם מוצדקים יותר וחלקם פחות.

החברה יכולה, למשל, לטעון כי הפוליסות המתחרות דומות רק על הנייר, וכי לאלה שהן מציעות יתרונות למכביר. אחרות עשויות ל"פטור" את הלקוח מהחיפושים בכלל, מתוך נטיעת המחשבה בו על כך שהמחירים אחידים ממילא (מה שרחוק מלהיות נכון לרוב).

מיקוח, התאמה ומה שביניהם

חשוב לזכור כי התמקחות בעת רכישת ביטוח רכב לא חלה על המחיר שלו בלבד. בכל פוליסה יש אינספור סעיפים, אשר ניתן להתאים אותם לפוליסה המיועדת. כאשר החברה לא מסכימה להוריד במחיר, למשל, אפשר פשוט להוריד ממנו סעיפים מסוימים, אשר אינם משמעותיים לנהג המיועד.

כך המיקוח נעשה יותר נוח

נהגים רבים מוותרים על מיקוח פשוט מכיוון שהתהליך נראה להם ארוך ומייגע. למי יש כוח, הם עשויים להגיד, להרים טלפונים לעשרות חברות, בשביל לחסוך "כמה" שקלים? גם זו, כמובן, טעות. פערי המחירים הקטנים על הנייר עשויים להגיע למאות, ואולי אפילו אלפי, שקלים בשנה. במציאות הכלכלית של 2013, סכומים אלה משמעותיים עוד יותר.

כמו כן, חשוב לזכור כי השוואת המחירים, החיונית בדרך להמתקחות יעילה, נעשית כיום באופן הפשוט ביותר. אפשר לעשות זאת, למעשה, תוך דקות באמצעות האינטרנט, בהתבסס על המאפיינים אשר מוכנסים לאתרי ההשוואה הייעודיים. כך, כאשר פונים לחברות ביטוח רכב, מכירים את שדה המשחק- דבר שמגדיל מאד את הסיכויים שלהן להוזיל בעבור הנהג את הפוליסה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב