דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפתח ליחסים טובים בין הורים לילדים 

מאת    [ 11/02/2013 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 1854 פעמים ]

פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו מותשים מהילדים. נמאס מהמריבות, מהויכוחים ומהצעקות בבית. ההרגשה שהקשר שיש לנו עם הילדים הוא לא מה שחלמנו. תורת הניאו-הומנולוגיה מסבירה את המקור לבעיות בקשר ונותנת להורה פתרון וכלים לשינוי.

בסיס הקשר בין ילד להוריו הוא תלותי. תינוק בא לעולם ותלוי לחלוטין בהוריו להזנה, ניקיון, מחסה ,קבלת חום, אהבה, מגע ומידע על מי הוא, מהן יכולותיו וכיצד העולם סביבו מתנהל.

אל מול הילד נמצא ההורה שהפך להיות הספק העיקרי של כל אלה, מכאן הקשר בין הורה לילד הוא דינמיקה בין שתי מערכות שונות: הילד בעל מערכת תלותית במבנה שלה הצורכת אנרגיה מבחוץ, וההורה שאמור להיות מערכת אנרגטית עצמאית המספקת אנרגיה לעצמו ולילד.

הקושי של ההורה מתעורר כאשר חסרה לו אנרגיה. הורה מלא אנרגיה נמצא במיטבו ויכול לפעול מתוך רוגע, הקשבה ושיקול דעת. כאשר ההורה בחסר הוא נותן מתוך משאבים מוגבלים ולכן מוצא את עצמו עצבני, חסר סבלנות, לא קשוב ולא נוכח.

האנרגיה שאני מדברת עליה היא כוח העבודה של המוח. מוחנו פועל במעגלים חשמליים. ככל שיש יותר אנרגיה חשמלית במוחנו אנחנו נרגיש טוב יותר, בריאותנו תתחזק ונוכל למגנט אל חיינו את מה שנרצה.

ירידה ברמת החשמל במוח גורמת לרגשות שליליים, מחלות, חרדות ותפקוד משובש.

למעשה מרבית הבוגרים אינם יודעים לספק לעצמם אנרגיה או לשמור עליה, ומתנהלים בתלות מול הסביבה: אנו זקוקים למשובים חיוביים, הערכה, הכרת תודה ותמורה למעשינו כדי להרגיש טוב ולהתמלא אנרגיה. את הדינמיקה הזו אנו בונים גם מול הילדים ותלויים בהרגשה שלהם ובהתנהגותם כדי להרגיש טוב עם עצמנו. מערכת יחסים המושתת על תלות תמיד תכלול מריבות וויכוחים למי יש יותר כוח ולמי מגיע עכשיו לקבל את האנרגיה. כאשר יש מספיק אנרגיה לכולם אין צורך לריב עליה.

כיוון שמוחו של הילד לא יכול לייצר מספיק אנרגיה השינוי חייב לבוא מההורה.

הורים הדורשים שהילד יעבור שינוי ללא שיתוף פעולה מצידם מציבים אותו במקום בלתי אפשרי כמעט, כיוון שכל בעיה הקיימת אצל הילדים התפתחה בעזרת המידע שקיבל הילד מהוריו.

 

המפתח לשמירה על האנרגיה טמון בצורת החשיבה שלנו המושתת על מידע הקיים במוחנו.

שינוי אצל ההורה בעל השפעה מופלאה ומהירה על הילדים שלו וההורה יוצא נשכר ביותר.

הורה שלא מסופק מעצמו נותר חסר אנרגיה.

הורה שתפיסת העולם שלו היא שהילדים הם נטל ואין לו כוח אליהם נותר חסר אנרגיה.

אחד הצעדים המשמעותיים ביותר שניתן לעשות הוא להתבונן בחיובי אצלנו, במה שיש לנו בחיינו ואצל ילדינו ולהתמקד בזאת. להדגיש זאת גם בפני עצמנו וגם בפני הילד בצורה מילולית. הילד קולט גם את המחשבות שלנו וגם את המילים. מה שנאמר בקול רם נקלט מהר יותר במוח, כיוון שזה יודע לזהות כל מידע המגיע דרך חמשת החושים.

 

תורת הניאו-הומנולוגיה זיהתה בדיוק את מבנה המערכת האנושית וכיצד פועל מוחנו. שיטת טיפול זו מקנה כלים מעשיים לשיפור מצבנו הרגשי, בריאותנו, מערכות היחסים שלנו ומאפשרת להכניס אל חיינו שקט, שלווה וסיפוק.

במהלך הטיפול לומד המטופל אילו תפיסות קיימות במוחו וכיצד הן יוצרות את המציאות שלו, חוסמות אותו ומכניסות אותו ללופ מחשבתי. המטופל מקבל כלים לשינוי החשיבה וליצירת מעקפים חדשים במוח המשנים את חייו לצמיתות.

הטיפול עצמו כולל מידע חדש הנקלט במוחנו ההגיוני ומאפשר יצירת נוירונים חדשים במוח, כלים אנרגטיים המאפשרים גישה למידע שאיננו מודעים אליו וכלים מעשיים לפעולה.

 

 

נטע פיש בעלת תואר ראשון בכלכלה ותקשורת, בוגרת לימודי ניאו-הומנולוגיה אצל יהודית מילוא ונסיון של 10 שנים בטיפול בשיטה.אמא ל-3 ילדים.מתמחה בהתפתחות המוח הרגשי  והמוח ההגיוני והשפעתם על הגוף והנפש.


052-2821727




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב