קורס מכירות למורים ומחנכים בישראל יכול להשמע דבר מפתיע ביותר לרבים. מה הקשר בין מורים, המייצגים את הערכים והחשיבות שבחינוך דור העתיד שלנו לבין מכירות, פעולה הנחשבת בעיני רבים שייכת לעולם העסקים בלבד - מסתבר שיש קשר והעיסוק בתחום המכירות הוא חלק בלתי נפרד - אם לא מרכזי - בעבודתו של המורה והמחנך.
במסגרת קורסים ואימוני מכירות שהעברנו למורים בבית הספר למכירות שלנו, הוכחנו לכל הספקנים כי פעולת מכירה מתבצעת הלכה למעשה על ידי כל מורה במערכת החינוך בישראל. מורים עוסקים במכירות יום יום, שעה שעה, גם אם הוא או היא לא מודעים לכך או לא מכנים זאת "מכירה".
ניתן לבחון זאת בקלות. בפעולת מכירה המתבצעת על ידי איש מכירות מקצועי מול לקוח, מביא איש המכירות לידי ביטוי את כל היכולות התקשורתיות שלו על מנת להעביר את המסר המשכנע ללקוח ובכל לסגור עסקה לשביעות רצון כל הצדדים. הדבר זהה לחלוטין כאשר מורה בבית הספר מבצע פעולת "הוראה" ו"הדרכה" בפני התלמידים שלו. הכינוי אולי השתנה, אך הסיטואציה זהה לחלוטין.
המורים בבית הספר הם אנשי המכירות החשובים ביותר שיש. מדוע - הם אחראים "למכור" לילדים שלנו את הרעיון שלימודים, הכנת שיעורי בית, הכנה למבחנים והצלחה במבחנים - הינם דברים חשובים ביותר התורמים להצלחה בחיים. נוכל לכנות את התובנות או הרעיונות של המורה כ"מוצר" שיש למכור אותו ללקוחות שלו. מי הלקוחות של המורה - גם התלמידים היושבים בכיתה וגם ההורים השולחים אותם לבית הספר.
פעולת המכירה במערכת החינוך היא אפילו מאתגרת יותר מאשר כל פעולת מכירה אחרת. הלקוח נמצא במצב "שבוי" שבו הכריחו אותו לשבת בכיתה או להגיע לבית הספר. הוא לא בחר את המוצר, לא בחר את הסיטואציה ולרוב גם לא בחר את איש המכירות שעומד מולו - המורה.
פעמים רבות נתקלתי בתופעה הבאה : מוצר זהה לחלוטין (שיעור אנגלית או היסטוריה) המשווק בהצלחה רבה בכיתה אחת ובכיתה אחרת התלמידים (הלקוחות) לא מעוניינים בו ורמת הציונים בהתאם. מדוע זה קורה - מדוע בכיתה אחת המוצר מצליח מאוד והלקוחות מרוצים ובכיתה אחרת הלקוחות נוטשים (לעיתים גם פיסית) ?
התשובה היא אחת : איכות המכירה של המוצר על ידי איש או אשת המכירות. זאת אומרת, המורה או המחנכת המבצעת את פעולת המכירה של המסר מול התלמידים.
קחו למשל חברה או עסק שיש לו מוצר מעולה אך איש המכירות של החברה עושה עבודה בינונית בתקשורת שלו. מה אז יקרה לתוצאות - מאוד ברור. החברה לא תרוויח כסף ואף לעיתים תפשוט רגל.
קחו את אותה חברה ואותו מוצר, אך הפעם איש המכירות שלנו יעשה עבודה מדהימה בשיווק המסר והרעיון של המוצר ללקוח. מה אז יקרה? רוב הסיכויים שהמוצר ייחטף מהמדפים.
אז כיצד קרה ששלחנו את המורים הטובים בישראל לזירת המכירות המאתגרת ביותר שיש מבלי ללמוד מכירות - פשוט טעות.
מערכת החינוך בישראל מורכבת מאנשים נפלאים שרוצים להצליח. גם התלמידים, הלקוחות של המערכת הזו, רוצים גם להצליח. מה מתפספס שם - מדוע לא נסגרת עסקה בין הצדדים - פשוט מאוד - כשמסר איכותי לא עובר ללקוח בצורה איכותית ומקסימלית - לא תהיה עסקה !
בבית הספר למכירות לומדים כיצד להעביר את המסר כך שהצד שמנגד (הלקוח) יגלה את היתרונות ויזהה הזדמנות לקניה איכותית, ואף יעשה מעשה וירכוש את המוצר. כל איש מכירות מצליח יודע גם לטפל בהתנגדויות של הלקוח כאשר הן עולות, או ברשותו כלים ושיטות לטיפול בדעה שונה וסגירת עסקה בצורה איכותית.
הצלחה עסקית מבוססת על הצלחה במכירות. גם מערכת החינוך בישראל צריכה לפעול על פי מדדי הצלחה במכירות ללקוחות שלה.
כולנו יודעים שמכירות מוצלחות גורמות ללקוח לחזור חזרה לחנות לרכישה נוספת. כך גם מערכת החינוך צריכה לפעול - מתוך החשיבה על הלקוח וצרכיו ולסגל לעצמה כלים ושיטות מעולם המכירות והשיווק על מנת להצליח לגייס את הלקוח ולשמר אותו בהצלחה.
הצלחה של מורי ומחנכי הדורות הבאים בישראל היא קריטית לכל אדם שחי כאן. ככל שהדור הבא יהיה משכיל יותר ומצליח יותר, העתיד של מה שאנחנו יצרנו יהיה טוב יותר. מורים בישראל עושים עבודת קודש ושליחות אמת עבור כולנו. צריך רק לספק להם את הכלים הטובים ביותר על מנת שיצליחו במשימתם - למכור ללקוחות הצלחה בלימודים ובחיים !
קורס מכירות למורים בישראל יוצא לדרך - בהצלחה !
הכותבים הינם מאמנים עסקיים ומנחי קורס מכירות בית הספר למכירותstart2sell