המנהיגים הגדולים ביותר ידעו כיצד להעביר את המסר שלהם בצורה דרמטית, משכנעת ואפילו תוך כדי שימוש בהומור. פרובוקציה למשל היא טכניקה מובילה להצלחה במכירות. מכן יוצא שאיש המכירות הטוב ביותר הוא הפרובוקטור הטוב ביותר.
פרובוקציה היא פעולה תקשורתית היוצרת גירוי אצל המקשיב. כיום הלקוחות שלנו כבר חרשים ופיתחו לעצמם מחסומי הקשבה בפני פרסומות ומסרים שיווקיים בשל המתקפה המתקיימת עליהם כל יום ובכל היום. משרדי פרסום רבים שכרו את מיטב המוחות על מנת לפצח את המסר השיווקי הנכון שיחדור חסמים אלו.
אחת משיטות השיווק והמכירה המתקדמת והאפקטיבית ביותר היא שיטת "יצירת הפרובוקציה" - יצירת אירוע או העברת מסר בצורה שבני אדם אינם מורגלים בה. גם אנשי מכירות טובים יודעים כיצד לרתום את היצירתיות שלהם לפעולת המכירה ובכך ליצור תוצאות מרחיקות דרך.
אלמנט מוביל ביצירת פרובוקציה היא המוכנות לקחת סיכון מול הלקוח - אומנם סיכון מחושב אבל עדיין סיכון. אני מכנה זאת "היכולת לרתום את ההעזה שלי לפעולת המכירה שלי".
יחד עם פעולת העזה והמוכנות של איש המכירות לקחת סיכון מחושב ביצירת פרובוקציה שיווקית ומכירתית, מגיעה היכולת ליצור ולחשוב יצירתי. אם לא תהיו יצירתיים, תשמעו כמו כל שאר אנשי המכירות.
קחו לדוגמא את הפרסומות החדשות המגיחות אלינו דרך המרקע כל יום - כל היום. בפרסום משתמשים בכל פעם מחדש בפרובוקציה יצירתית אחרת :
שימוש ברגשות, סקס, הזדהות עם ערכים, תדהמה ויצירת הלם, הומור ועוד...
ככל שהפרובוקציה יצירתית יותר ומעיזה יותר - היא מסוכנת יותר. עדיין, האפקט שאיש המכירות משיג באמצעות יצירת פרובוקציה בפגישה עם לקוח שווה יותר מאשר פגישה מתה, חסרת אנרגיה שהיה ניתן לוותר עליה מראש.
אני מסכים שזה מפחיד. צריך בהחלט להתאמן על יצירת פרובוקציה יצירתית מתאימה ונכונה. לכן יש ללמוד כיצד לעשות זאת במסגרות שונות המעניקות לכם את האפשרות ליצור לעצמכם את טכניקת הגירוי שלכם. בבית הספר למכירות שלנו נעסוק רבות ביצירת תרגילי מכירות והעזה שיווקית.
אנשים לא סבירים שעושים פעולות לא סבירות ישיגו תוצאות לא סבירות.
בהצלחה !
הכותבים הינם מאמנים עסקיים ומנחי קורס מכירות בית הספר למכירותstart2sell