אנחנו תלויים בקונה על מנת לסגור עיסקה – זו עובדה.
אתה יכול להגיע מוכן לפגישה , לשלוט במוצר שלך, להכיר את כל טכניקות המכירה והתקשורת הבין אישית ויחד עם לא נסגרת עיסקה.
זה לא משנה אם אתה איש עסקים ממולח או איש מכירות מתחיל- בסופו של דבר אתה תלוי בהחלטה של הקונה אם תיסגר עיסקה.
הבעייה היא שכל החיים הרגילו אותנו במכירות שהמדד להצלחה הוא פשוט :
• מכירה = הצלחה
• אין מכירה = כישלון
אנחנו הולכים לנפץ את המשוואה הזו !!
אז איפה הבעיה במשוואה הזו ?
אצל רוב אנשי המכירות הרגילים – הצלחת מכירה הנוכחית תלויה במכירות הקודמות שלי
תחשבו על זה – זה נורא , ההצלחה שלי תלויה במישהו אחר ולא בי ולכן אין להתפלא שככה נראה איש מכירות שהגיע ל 6 פגישות מכירה ובכולן קיבל "לא " :
פגישה 1 – התוצאה : אין מכירה ! - איש המכירות אומר לעצמו : "לא נורא "
פגישה 2 – התוצאה : אין מכירה ! - אומר לעצמו – "לא נורא נמשיך "
פגישה 3 - כבר בא בלי מוטיבציה – התוצאה : אין מכירה ! ( איך אפשר למכור בלי מוטיבציה )
פגישה 4 - כבר בא בגישה שהלקוחות אולי צודקים – התוצאה : אין מכירה !
פגישה 5 – בא בגישה שכל הלקוחות דפוקים - התוצאה : אין מכירה !
פגישה 6 - בא בגישה שכבר המוצר דפוק - התוצאה : אין מכירה !.
תראו עד כמה ההצלחה של אנשי אנשי מכירות תלויה בתוצאות של הפגישות .
הגיעו לפגישה הראשונה עם מוטיבציה , יצאו בפגישה השישית עם תחושה של "המוצר דפוק "
איך בן אדם כזה יוכל להגדיל מכירות אם הביטחון שלו במכירה תלוי בתוצאות ?
האם נשמע לכם הגיוני שההצלחה שלכם צריכה להיות תלויה במישהו אחר ?
הגיע הזמן לנפץ את המשוואה הזו .
המשואה החדשה שלנו להצלחה היא כדלקמן :
• מכירה = הצלחה
• אין מכירה = הצלחה
אין כאן טעות הקלדה – בשני המקרים מבחינתנו זה הצלחה .
איך זה עובד ?
אם אתם זוכרים דיברנו על כך שצריך לנתק את ההצלחה שלנו מסגירת העיסקה.
הרי סגירת העיסקה לא תלויה בנו היא תלויה בקונה.
אם כך בוא נחפש מה תלוי בנו - כי רק על מה שתלוי בנו אנחנו יכולים לקבוע את התוצאות
מה שאנחנו יודעים על פגישות מכירה הוא שבחלקן מקבלים "כן" ובחלקן מקבלים "לא" .
• אם כך איך אפשר להגדיל את כמות ה "כן " בפגישות ?
• פשוט מאד -תתחילו להגדיל את כמות הפגישות שלכם ( חוק המספרים הגדולים )
• ברגע שתגדילו את כמות הפגישות שלכם , תמשיכו לקבל יותר "לא " ,רק כמות ה"כן " שלכם תגדל
יותר "כן " = יותר מכירות .
זה כבר לא מתעסקים בכמה "לא " קיבלת – מה קובע את המכיורת זה כמה "כן" קיבלת
המשוואה החדשה מודדת עשייה ולא תוצאות
הצלחה = האם עמדתי בכמות כמות הפגישות שהצבתי לעצמי החודש
החל מהיום בישיבות מכירות חודשיות צריך להקרין על הקיר שקופית אחת כמדד להצלחה :
האם עמדתי במילה וקיימתי את כמות הפגישות שהתחייבתי אליה = הצלחה .
תחשבו איזה תחושה משוחררת זה ללכת לפגישה בידיעה שההצלחה שלך היא בעצם קיום הפגישה ולא בסגירת העיסקה .
לסיכום על מנת שלא אשמע לכם מנותק מהעולם חשוב להדגיש .
• מטרתה של השיטה היא אחת ויחידה – להגדיל את המכירות , כולנו חיים ממכירות וכולנו צריכים את המכירות .
• השיטה הזו מדברת על דרך אחרת לעשות את זה .
• כמובן שממשיכים לוודא שאנשי המכירות הם מקצועיים הן במוצר והן בשיחת המכירה עצמה – בלי זה שום שיטה לא תעבוד.
• האתגר הגדול בשיטה הזו הוא להגדיל באופן מתמיד את כמות הפגישות כדי להשיג תוצאות
בהצלחה
הכותבים הינם מאמנים עסקיים ומנחי קורס מכירות בית הספר למכירותstart2sell