דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול טאי צ'י יציבה: שומר גן מונטסורי במצפה רמון 

מאת    [ 04/02/2008 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 3168 פעמים ]

טיול בטיילת המכתש הוא חילוץ עצמות בין הדרך מתל אביב אל הדרך לאילת. הפסקה לנפש ולגוף בין שעות ארוכות של ישיבה ברכב. עשרות אלפים כבר טיילו אותו,והוא מהווה עבור הטיילים מה שגן מונטסורי לנשמתם של הפריזאים: רגע של ריאה ירוקה ביום שכולו ישיבה. חלון לנוף קדומים בים של אספלט.

גן מונטסורי נמצא בלב רובע משרדים ולימודים בפאריז. מרובע של דשא עליו מופקד שומר. אסור לדרוך, לשכב או להתגלגל על הדשא. מותר רק ללכת בשבילים מסביב. ריאה ירוקה בלב עיר עשינה, גן בשביל ללכת בו ולחלץ עצמות אחרי ישיבה ארוכת שעות במשרדים ובבתי הספר. שומר הגן, במיטב מחלצותיו, יסביר לך למה אסור, ומה הגן הזה , וגם ילך אתך את הזן של ההליכה.

טיול טאי צ'י במצפה רמון הוא אחד ממשימותיו של שומר הגן. הוא למד את הטיול על בוריו,כי המקצוע עובר במשפחה, והבית בו גדל נמצא בקצה הגן. מחלונותיו הוא צופה את המצוק וכל מסלול ההליכה. הוא מכיר היטב גם את המשעולים שאינם נכללים בטיול. הוא יכול לספר לך את מורשתו של המקום ממה שלמד בגופו: וואדיות נסתרים של מבריחים, ציורי סלע עתיקים ושפת אבן עדכנית, של מי הבוסתן הזה ולמי יש קושאן על האדמה ההיא,איך עושים תה ולינה חמה במערות המצוק ביום רטוב בלי גזיה, איך לרשום ולמפות את מה שאתה רואה.

הגן של מצפה רמון הוא שביל ישראל על המצוק הדרומי של מכתש רמון. מהר הגמל ופסל הכדורים בתחילת הירידה למכתש ועד המרפסת התלויה מעל התהום, מול מרכז מבקרים. טיילים מכל העולם ומכל הארץ הולכים את השביל הזה, חלקם מטפסים על הר הגמל, חלקם יורדים או עולים את המצוק בשביל הליכה של שלוש שעות לפחות עד הצומת הבאה עם הכביש, חלקם עושים את דרכם בהליכה מדודה לאורך טיילת הפסלים או סתם עומדים על הגבעות מסביב. דורכים באבנים ומסתכלים במכתש.
מסתכלים ביעלים.
אוטובוסים של טיילים ושורות של ג'יפים או מכוניות פרטיות פורקים את מטענם :נוער, מבוגרים,זקנים וילדים בקצה רחוב נחל ערוד .רובם של האנשים חוצים את היישוב בדרכם לרחוב הזה, ומשסיימו את הטיול הם חוזרים לרכבם ומפליגים הלאה, לאילת.

טיול טאי צ'י עם שומר הגן.
הוא יחכה לכם בפינה כלשהיא , ליד הכדורים שכמעט נופלים לתהום או ברחבת פסל שבעת הרקיעים, או אולי במרפסת התלויה. הוא יעבור אתכם על היציבות והתנועות הראשוניות של הטאי צ'י. חימום קל. הוא ישאל אתכם חידת היגיון שרק ספורים וזכורים פותרים, ותוכלו להבין מדוע הרוב טועה כבר בתשובה הראשונה. הפסל של הראש הנבטי הוא מקום טוב לעצור בו כי הוא פיסלו של בן היישוב, אחד מיני רבים מכל קצוות תבל שהציבו את פסליהם בטיילת אלברט. ולשאול חידה באמנות שרק לילידי המדבר יש סיכוי לפתור. בין לבין להביא את הקבוצה לעשות את הרבע הראשון של הקאטה טאי צ'י צ'ן ביחד וברצף ללא הפסקה בפעם הראשונה בחיים. אחרי זה קל להתפצל לזוגות ולהתחיל לדחוף אחד את השני. בלי חשש, עם חיוך על הפנים.

מופע הטאי צ'י של שומר הגן.
אם תנוח עליו דעתו, הוא עשוי לעצור ברחבת השיש או אף לרדת אל המרפסות הנסתרות של מרבץ היעלים כדי להושיב אתכם על מדרגות האבן וללמד את עקרונות הישיבה הנכונה בכיסא. אפשר אף שהחבר היפאני עם ה'ביווה', כלי נגינה פרסי עתיק, יגיע ויפרוט לכם מנגינה . שומר הגן יבצע את הקאטה שלו, והיא תהייה גם שלכם, כי את הצ'י קל לו לנתב ולהעביר אל אחרים. תהיה לכם סיבה שבגוף וברוח לשבת ללא ניע דקות ארוכות ורק להסתכל ולהקשיב. לראות את הנוף העצום של המכתש נפרש מול עינכם, דרך עיניים חדשות .
אודות הכותב : מלמד טאי צ'י וחינוך יציבה במרכז הספורט אונ. בן גוריון. אמן תחריט ורישום.
מדריך 'טיול טאי צ'י יציבה' בתיירות הר הנגב משנת 2001
מטפל בלקויות יציבה-שיטת אלכסנדר. נייד0507184945 yetsiva@actcom.co.il
מאמרים ופרסומים באינטרנט : חינוך יציבה / דפים בעברית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב