דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מקיף לרכב - מהם המיגונים הנדרשים? 

מאת    [ 07/02/2013 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 1867 פעמים ]

כנובע משמו, ביטוח מקיף נחשב לאחד הרחבים ביותר שניתן לרכוש כיום לרכב. הוא כולל בתוכו פיצוי כספי עבור סוגים רבים של נזקים אפשריים לרכב, אשר ערכם אינו מבוטל כלל. מה שרבים לא יודעים, הוא שלא פעם נדרש הנהג למלא תנאים מסוימים כדי שהביטוח יאושר לו. וכאן אנו נכנסים לסוגיית המיגונים.

מדוע יש צורך במיגון?

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שמיגונים אינו דבר מובן מאליו. אף פוליסה, אפילו של ביטוח מקיף, לא תגיע עם אלה, מטבע הדברים. עם זאת, ברור מתי נזדקק להם: כלי רכב אשר מבוטחים בפוליסה המקיפה, לא פעם, הם יקרים. לכן, הם מהווים יעד מרכזי לגנבים.

אם כך, הרי שהתפקיד העיקרי של המיגונים למיניהם, הוא למנוע גניבות של הרכב. גם אם ביטוח רכב מקיף לא יוכל להחזיר את הסכום המלא עבור כלי רכב שנגנב, הרי שהפיצוי יביא לנזק כספי על חברת הביטוח. אמצעים אלה נועדו להקטין את הסיכויים שמעשים מסוג זה יתרחשו, דבר שמעניק למבוטח לא מעט שקט נפשי, ומאפשר בכלל את אישור הפוליסה.

המדיניות של חברות הביטוח בישראל

יש לציין כי סוגיית נקיטת אמצעי הזהירות היא מרכזית תמיד ביחס לפוליסה. למעשה, במרבית הסכמי הביטוח דורשת חברת הביטוח הוכחה כי אכן ננקטים כל האמצעים האלה, ומתנה את אישור הפוליסה בכך. הדבר נוגע בעיקר לכלי רכב אשר "מועדים" לגניבות, כלומר, אלה היקרים או הנדירים ביותר.

האינטרס של חברת הביטוח מובן, כמובן. לא מעט פוליסות ביטוח מקיף מתייחסות בצורה זו או אחרת לגניבת הרכב, ומעניקות לנהג פיצוי נרחב על כך. כאשר הוא לא עושה את הנדרש ממנו, ומקטין את הסבירות לגניבה- חברת הביטוח היא שעלולה לצאת נפגעת לא פחות.

על אמצעי המיגון השונים

כמובן שכל פוליסת ביטוח מקיף עשויה להתייחס לסוגים שונים של מיגונים לרכב. עם זאת, ברוב המקרים מדובר הוא במספר "שחקנים" מרכזיים אשר נכנסים כאן לתמונה. ראשית, כמובן, האזעקה. היא תופעל כל אימת שיד זרה תבוא במגע עם הרכב, ותהיה לא פעם החסם העיקרי בדרך לגניבה. 

אימבולייזר הוא סוג חשוב נוסף של מיגון. זהו למעשה מנגנון אשר מונע אפשרות של התנעת הרכב ללא המפתח המקורי שלו. רכבים חדשים רבים כוללים בתוכם כבר אותו, אך ממש לא כולם. תפקיד דומה מקבלת הקודנית, שתפקידה, כמובן, הוא לדרוש סיסמא טרם ההתנעה. אפילו טובי הגנבים לא יוכלו לעשות זאת, במצב כזה, ללא הסיסמא.

ומה קורה כשהרכב נגנב בכל זאת?

חשוב לזכור שמיגונים אחרים, המהווים גם הם דרישות סף של אישור ביטוח מקיף לרכב, עשויים לסייע גם כשהוא, חלילה, נגנב. המרכזי שבהם הוא מערכת איתוראן, המהווה מערכת לאיתור הרכב. כאשר הוא נגנב, אם כן, מתקבלת התראה במרכזי הבקרה של המערכת, ומיקומו של הרכב מאותר (באמצעות לווין). כך פשוט הרבה יותר להשיג את הגניבה.

כך יודעים מה לעשות

בניגוד לביטוח חובה, למשל, אשר זהה בכל המקרים- פוליסת הביטוח המקיף כוללת בתוכה משתנים רבים. המיגונים, כאמור, מהווים רק חלק מהם. טרם הבחירה החשובה הזו, יש לזכור כי לא מעט מונח לו על כף המאזניים. אין דין קבוע לגבי המיגונים, וחברת הביטוח היא היחידה למעשה המחליטה אילו מיגונים היא דורשת.

על מנת לבצע בחירה מושכלת, רצוי מאד לבצע השוואת מחירי ביטוח מקיף. מומלץ בדיוק לוודא אילו מיגונים נדרשים מהרכב בכל אחת מההצעות, וכן את "מחירם". היות וכל רכב כולל בתוכו סיכונים אחרים, יש לבצע את ההתאמה גם בהתאם לאלה. מיגון הרכב מהווה צעד מרכזי בדרך לביטוח הרכב, ולמעשה מאפשר לו למלא את תפקידו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב