דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בצל ילדים עם צרכים מיוחדים 

מאת    [ 07/02/2013 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3453 פעמים ]

גירושין בצל ילדים עם צרכים מיוחדים

 

טיפול בילד עם צרכים מיוחדים כרוך בהתחייבות לכל החיים לעתים קרובות תמונה שמציגה מתח נוסף למערכת היחסים של ההורים אשר יכולה להגביר את הסיכוי לגירושין.

 

פתרון בעיות אלו אינטגראליות להסכם הגירושין, לרבות משמורת ילדים ,תמיכה מקצועית , גישה הורית, תמיכה בין בני הזוג וחלוקת רכוש, פתרון הסכסוך בין ההורים בהכרח מורכב יותר כאשר מעורבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

קיימת מורכבות בקבלת החלטות משותפות לגבי טיפולו וחינוכו של הילד הממשיכות לדרוש תקשורת תכופה ומעמיקה בין עמיתים להורים.  טיפולים רפואיים, טיפוליי אנשי חינוך. ילדים בעלי צורכים מיוחדים עשויים לדרוש כמות יוצאת דופן של תמיכה כספית, גם בבגרותם.

 

תוכניות ההורים צריכות להיות מותאמות לצרכיו של הילד יש להיות מוכנים ומסוגלים להתאים את ההתנהלות המשותפת לאורך זמן ובקצב התפתחותו של הילד. תהליכים לפתרון קונפליקטים ושינויים צריכים לעלות לשולחן הדיונים מראש ולפרטם בהסכם. התייעצויות עם ספקים הרפואיים וחינוכיים של הילד בניסיון לקבוע את צרכיו של הילד ולהגיע להסכמה. עקביות יכולה להיות מועילה במיוחד לילד עם צרכים מיוחדים ,הסכמי ההורות צריכים להיות מפורטים ולאיית מידע והוראות על מנת להבטיח ששני ההורים מסכימים באשר לשיטות ניהול ההתנהגויות של הילד, טיפולים, תזונה, צרכים סביבתיים או העדפות חיוניים. הזדקקות למטפל/ת  מקצועי/ת, וייתכן שיצטרכו גם להבטיח שבתי שני ההורים מצוידים כראוי.

 

יש לקחת בחשבון את העלויות הצפויות לקבלת טיפול רפואי, מרשמים, בדיקות ,הערכות מקצועיות , חינוך מיוחד ו / או פרטי, חונכות, הכשרה מקצועית, ציוד, הסדרי דיור מוגנים והשלמת הכנסה. יתרונות ציבוריים זמינים לילד , כמו כן יש לבחון את ההשפעות של הילד בין בני הזוג ולנתח יתרונות וחסרונות אלו בזהירות רבה. אם אחד ההורים נושא את עיקר הנטל בטיפול יש להתחשב ביכולת ההפנמה של ההורה השני וכל מרכיבי ההתייחסות לנטל.

 

הטבות ממשלתיות וחובת מזונות על פי חוק רשאיות להיפסק ברגע שהילד מגיע לגיל הבגרות, אך הילד הבוגר ממשיך לדרוש תמיכה משלימה מההורים. בעוד שמדינות רבות חוקקו חוקים המאפשרים לבית משפט להורות על המשך תמיכה באנשים שאינם מסוגלים לחיות באופן עצמאי עקב נכות גופנית או נפשית, מדינות רבות מחייבות את ההורים להעניק תמיכה כספית רק עד שהילד מגיע 18 או 21 או בוגרים מבית ספר תיכון. להורים מומלץ להתייעץ עם מתכנן פיננסי לגירושין כדי לסייע בקביעת העלויות הצפויות ולדון בהקמה של אמון צרכים מיוחדים בעת הגירושים.

 

הורים שמוכנים לעסוק בתהליך גירושין שיתופי, יכולים ליהנות מתשומת לב, פרטיות אישית ויעילות פיננסית של גישור. מגשר יכול לעזור לצדדים להימנע מלהכיל דפוסים הרסניים של התנהגות שעלולה להחריף עקב התדיינות יריבה. וזאת  על ידי שמירה על מיקוד בצרכים של הילד לאחר הגירושין. מימוש צרכים ניטראליים עם הסכם הורות, דינאמיקה משפחתית ואנשי המקצוע האחרים המעורבים יכולים להפחית את הפוטנציאל לקונפליקט בין ההורים ולפתור את הסכסוך בצורה יעילה יותר כאשר הוא מתעורר. כגון הסתכלות ניטראלית  אובייקטיבית כמגשר או מתאם הורות יכול להיות כל הזמן בכוננות כדי לסייע בקבלת החלטות ותקשורת וכדי לעזור לנהל את ההתפתחויות, שינויים והסכמים, ולשמש "רכז" לאנשי המקצוע השונים העוסקים בחייו של הילד .

 

תקופת הגירושין יכולה להיות לחוצה , להוות משבר וקונפליקט. חשוב לכל ההורים כדי לשמור על האינטרסים של ילדיהם בחזית לתקשר באופן בריא ושיתופי, מעורבות  של ילדים עם צרכים מיוחדים קשה הרבה יותר אך אפשרית כשהתהליך מתחיל בבגרות ההורים .

 http://img.im/i/g1knl9

זיו שרון

גישור , בוררות ויישוב סכסוכים .

גישור- זו המילה החדשה ל"אני לוקח את החוק לידיים"ולא במובן שלהפר אותו.אלא אני בוחר לפתור את הסיכסוך בו אני נמצא לשביעות רצוני .היום אפשר גם אחרת ... ניתן להגיע להסכמות בשיתוף פעולה המעניק לכל צד את תחושת הביטחון השווה והמספקת, ללא צורך במלחמות מיותרות ויקרות.מוזמנים למסע להיות בעל היכולת לשלוט בגורל העצמי כי אחרי הכול הפרדוקס הזה אף פעם לא ייפתר "הכול צפוי - והרשות נתונה ".זיו שרוןמתמחה בגישור ובוררות בתחום המשפחה - גירושיןבתחום העסקי - חברות פרטיות וציבוריותבוגר גומא- גישור - פרקטיקום- גישור משפחה .specializing Divorce-Mediator


052-3393017


ziv626@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב