דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה דיאטות נכשלות? 

מאת    [ 07/02/2013 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2432 פעמים ]

בדרך כלל כשעושים דיאטה ופונים לדיאטנית או יועצת תזונה או קבוצות להרזיה מקבלים תפריט מסוים לאכילה אותו מנסים לאמץ ולשמור עליו עם משמעת עצמית וכוח רצון חזק. לאחר זמן מה מתעייפים מהמשמעת ומהתפריט וחוזרים להרגלים ולהתנהגויות שקדמו להן. אם השינוי שעושים בדיאטה הוא רק על פני השטח, קוסמטי, הוא פשוט לא יחזיק מעמד. כדי לעשות שינוי אמיתי, להוריד משקל עודף לתמיד ולשפר באמת את הבריאות חייבים לעשות שינוי פנימי בחשיבה, במודעות, בהרגלים, ביחס לאוכל, ביחסים עם בני זוג ומשפחה, בקריירה בכל מה שמעקב אותנו מלחיות חיים טובים יותר כי הפתרון הכי שכיח לאדם השמן הוא לפצות את עצמו באוכל, בשעמום, במתח, בדיכאון, בעצב, בכעס וכו'. אם נבין את התהליכים הנפשיים הקשורים אצלנו לאכילה נוכל לנסות להתמודד איתם בצורה אחרת מאכילה. כשמתעוררות אצלנו תשוקות לאוכל אנחנו נמצאים בקונפליקט, בין הרצון להרגיש טוב הרי אנחנו מתענגים ונהנים מהמאכלים האהובים עלינו, לבין הרצון להיות בריאים ולהראות טוב, בשתי הדרכים, אם נאכל וגם אם נתאפק נרגיש סיפוק ולכן כדאי להשתמש בשיטות לאיזון האכילה הרגשית ולא להתפתות אליה.

עקרונות לאיזון אכילה רגשית:

תשוקה לא בריאה היא בדרך כלל תוצאה של חוסר איזון פנימי הנובע מצרכים נפשיים לא מסופקים, ברגע שנזהה את אותם צרכים ונספק אותם התשוקות יפחתו.

פיתוח היכולת לזהות מה נכון עבורי, מה הכי נכון לי לכרגע לפי הגוף ולא לפי תפריט, אם אני רוצה מתוק לא יעזור אם אוכל מלפפון במקום, התשוקה תישאר עדיף לאכול תמר כדי לענות על דרישת הגוף ולא להכנס לבולמוס אכילה מיותר.

אשמה, בושה, דיכוי ומלחמה פנימית אינם מועילים, כשלא נכנסים ללופ הרגשות השליליים הללו הרבה יותר קל ומהיר לחזור למוטב כשנופלים.

לא לחיות על עיקרון השחור או לבן, כבר אכלתי בורקס לארוחת בוקר אז כל היום הלך ואפשר לאכול ככל העולה על רוחי, הרי זה מיותר לחלוטין, ארוחת הבוקר נגמרה וכל היום לפניי לאכול כן דברים מזינים, בריאים ולא משמינים.

להסתכל תמיד על מה כן ולא על מה לא, לא להתייסר שאסור לי לאכול קרואסון או פיצה אלא להתענג על שפע הירקות, הקטניות, האגוזים ושאר הדברים שכן כדאי לי לאכול.

כשבא לי נורא לאכול, צריך לעצור את האוטומט ולבדוק, האם אני באמת רעבה?, מתי אכלתי בפעם האחרונה?, ולבדוק באמת אם אני זקוקה לאוכל הזה עכשיו.

יש לזהות את האמונות שיש לנו בנוגע להרזיה כדי שיהיה אפשר להפטר מהם, אם ניסיתי כבר המון דיאטות ובכולן לא הצלחתי לשמור על המשקל שירדתי אני יאמין שלרדת במשקל זה קשה ואולי נולדתי להיות שמן או שזה מבנה גופי או שיש לי עצמות כבדות...על כל אמונה צריך לחשוב טוב טוב אולי בפועל לא הצלחתי רק כי לא ניסיתי שיטה שמתאימה לי?

הרזיה צריכה לבוא ממקום של שקט נפשי, רק אז אפשר לעשות שינוי אמיתי.

דנה אורן - אימון אישי להרזיה


www.danadietcoach.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב