דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמפינג בדרום- רשימת אתרים והכנות 

מאת    [ 06/02/2013 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3558 פעמים ]

אזור הדרום של ישראל מורכב בעיקר משטחים מדבריים. שבילי טיולים ואתרי קמפינג בדרום פתוחים בפני הקהל בכל עונות השנה. האתרים הבאים מתאימים לקמפינג משפחתי, קבוצתי או זוגי. הלינה מתקיימת במגרשי חנייה או מרחבים מיוחדים שמתאימים לחנייה ולינה. ברוב המתחמים תמצאו גם מתקני הצלה, ברז מים ושילוט מתאים. אלו שמעוניינים בכך יוכלו למצוא במושבי הדרום אכסניות, צימרים, בתי הארחה ובתי מלון קטנים. האירוח מתבצע לרוב במתכונת של לינה וארוחת בוקר.

ברשימת אתרי הקמפינג בדרום אפשר למצוא את חאן בארותיים בעזיז, אליפז בערבה, חאן קסם המדבר, נאות מדבר (ליד ים המלח), קיבוץ עין גדי, חצבה, רמת נגב, ערד, צופר, חוות זעק ועוד. המתחמים מציעים לינה ללא עלות או לינה בסכום סמלי במתכונת של קמפינג. את ההגעה למקום כדאי לתאם בכדי לוודא כי ישנו מקום פנוי. במהלך השיחה אפשר יהיה לברר אודות פתרונות אירוח נוספים ולשקול לינה באכסניה.

קמפינג בדרום בקיבוץ שדה בוקר

ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון, ראה ביישוב הנגב צעד הכרחי להתפתחות הארץ. הוא חלם על נגב פורח ומיושב. בכדי לשמש מקור השראה עבר בעצמו להתגורר בנגב וניהל מתוך צריף קטן בקיבוץ שדה בוקר את עסקיו הפוליטיים. כיום אפשר למצוא בקיבוץ את מכון מורשת בן גוריון, הצריף בו חי וקבל בן גוריון. ראש הממשלה הראשון קבע את מקום קבורתו דווקא בקיבוץ שדה בוקר ולא בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

טיולים בדרום בעונת הקיץ

הטמפרטורות הגבוהות באזור הנגב בחודשי הקיץ דורשות פתרונות הצללה והרבה מים לשתייה. מסוכן לצאת אל השטח ללא מכלים של מים וציוד מתאים. אתרי קמפינג בדרום מציעים מתחמים מוצלים וברזים של מים לשתייה. בכדי להימלט מהחום הכבד ניתן לשכור חדרים באכסניות או בבתי ההארחה שבמושבים. חניוני הקמפינג לא כוללים מיזוג אוויר או מקלחות. החניונים המומלצים באזור הדרום הם : כרמי הר הנגב, בארות בנגב,  מצודה באופקים וחניון ירוק ביער דבירה.

חניון טבע ביער דבירה– מומלץ!

היער משלב אתרים עתיקים, חניונים לקמפינג, מסלול טיול לאורך נחל שקמה ומסלולים נוספים. את חניון טבע מכירים כל חובבי הקמפינג באזור הדרום. החניון משמש מקום חנייה ומנוחה בעבור הצועדים בשביל ישראל. גם רוכבי האופניים שיוצאים אל הדרום נוהגים לעצור בחניון למטרת התרעננות ומנוחה. שולחנות הפיקניק שבמקום, מתקני המשחקים לילדים, מרזי המים ועמדות הברביקיו הפכו את החניון לאתר קמפינג מבוקש.

ציוד נחוץ לקמפינג

אתר קמפינג הוא לא בית מלון, עליכם להביא את כל הציוד הדרוש למקום בעצמכם. אל רשימת הציוד חשוב להוסיף : פנסים, אוהל, גפרורים, נרות, מחצלת, שמיכות, שק שינה, מזרנים (אם מדובר באדמה קשה), חומר דוחה יתושים, שמשייה או צלונית נמתחת, מתקן בישול, כלי אוכל, סבון, נייר טואלט, מגבת, מגבונים ומרשמלו. מצרכי מזון שדורשים קירור לא ניתן להביא. את הארוחות יהיה עליכם להרכיב בעיקר מקופסאות שימורים, ירקות שורש ומוצרי מזון יבשים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב