דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליסינג תפעולי או ליסינג לעסקים מה כדאי לי 

מאת    [ 06/02/2013 ]

מילים במאמר: 1071   [ נצפה 3330 פעמים ]

ליסינג(איזה סוג מימוני תפעולי) או קניית רכב?

 קניית מכונית יכולה להיות מכרעת. למעשה, ההנאה של קניית רכב חדש יכולה להיות מועבת במהירות כבר בתהליך קבלת החלטות מימון הרכב ומחיר המשא ומתן. מלבד מחיר ההתמקחות, הרבה קוני רכב יהיו מוטרדים עם ההחלטה להשכיר(ליסינג) או לקנות. איזו החלטת מימון נכונה ומדוע? מאמר זה יתמקד בנושא זה


הדרכה: יסודות תקצוב

מגמות
לאלה שמעולם לא השתמשו בשירותי ליסינג תפעולי למכונית, חכירות מצליחות מבלבלות, מסובכות ומתאים יותר לבעלי עסקים (שעשוי לנכות הוצאות) או אנשים שפשוט לא יכולים להרשות לעצמם תשלומים על מכונית. אבל תפיסות אלה עלולות להיות מיושנות. לפני שפוסלים את הליסינג כאפשרות מימון, קוני רכבים צריכים הבנה מוצקה של תהליכי הרכש השונים.

קנייה
היתרונות
עד כה, היתרון הגדול ביותר של רכישת רכב הוא שאתה באמת יכול להחזיק אותו יום אחד. משתמע מהטבה זו היא כי אתה יום אחד יהיה חופשי מתשלומים על מכונית. המכונית היא שלך ואתה גם יכול למכור אותה בכל עת, ואינך נעול לכל סוג של תקופת בעלות קבועה.

כאשר אתה קונה מכונית, את גבולות הביטוח על המדיניות שלך הם בדרך כלל נמוכים יותר מאשר אם להחכיר. בנוסף, על ידי בעלות על מכונית, אתה חופשי כדי לצבור קילומטראז' ללא קנסות או מגבלות כלכליות. (למידע נוסף, ראה טיפים לביטוח רכב זול יותר, טוב יותר.)

החסרונות
החסרון הבולט ביותר של קנייה לעומת ליסינג הוא התשלום החודשי, שהוא בדרך כלל גבוה יותר על רכב שנרכש. בנוסף, הסוחרים דורשים בדרך כלל מקדמה סבירה, כך שהעלות הראשונית מחוץ לכיס היא גבוהה יותר בעת רכישת הרכב.

יש להניח, כפי שאתה משלם את ההלוואה לרכב שלך, יש לך את היכולת לבנות הון עצמי לרכב. למרבה הצער, זה לא תמיד המקרה. בעת רכישת רכב, התשלומים שלך משקפים את כל העלות של המכונית, בדרך כלל מופחתת על פני ארבעה עד השש שנים. אבל פחת יכול לגבות מחיר גדול על הערך של המכונית שלך, במיוחד בשנים הראשונות

כמו התשלומים החודשיים של משכנתא, תשלומי רכב חודשיים מחולקים בין תשלומים מנהליים ותשלומי ריבית, והסכומים המוקדשים לכל משתנים מתשלום לתשלום. בשנים הראשונות שבה אתה משלם בחזרה את ההלוואה לרכב שלך, רובו של כל תשלום הולך לכיוון ריבית ולא את הקרן. אבל כבר בשנים הראשונות לאחר שנרכש הרכב, רוב כלי רכב חדשים עוברים פיחות של 20-40%. ההפסד בהון עצמי הוא מכה כפולה: המכונית שלך מפחיתה את ערכה באופן דרמטי, ומכיוון שהתשלומים החודשיים שאתה כבר עושה הלכו בעיקר לכיוון הריבית ולא את הקרן, אתה נשאר עם מעט מאוד הון עצמי במכונית.

ליסינג(ליסינג תפעולי וליסינג מימוני)
היתרונות
אולי היתרון הגדול ביותר של ליסינג רכב הוא עלויות נמוכות מחוץ לכיס בעת רכישה ותחזוקה של המכונית. בליסינג נדרש מעט או ללא מקדמה, ואין תשלומי מסי מכירות מראש. בנוסף, התשלומים חודשיים הם בדרך כלל נמוכים יותר, ואתה מקבל את ההנאה של בעלות על מכונית חדשה כל כמה שנים.


בליסינג, אתה בעצם שוכר את המכונית למספר קבוע של חודשים (בדרך כלל 36-48 חודשים). לכן, אתה משלם רק עבור השימוש (פחת) של המכונית לאותה תקופה, ואינך נאלץ לספוג את עלות הפחת המלאה של הרכב. ליסינג לרכב לעולם לא ישים אותך בעמדה הפוכה.

ליסינג גם מספק אלטרנטיבה בעת שרכישת מכונית היא לא אופציה. רוב הבנקים לא מלווים יותר מ 30.000 $(ארה"ב) עבור הלוואה לרכב. אם אתם מתכננים לרכוש מכונית שווה יותר מזה, ליסינג עשוי להיות האפשרות היחידה שלך.

לבסוף, לבעלי עסקים, השכרת רכב עשויה להציע יתרונות מס אם הרכב משמש למטרות עסקיות.

החסרונות
על ידי ליסינג רכב, תמיד יש לך מכונת תשלום, ואם אתה לא אוהב את הסיכוי ש, אז ליסינג הוא כנראה לא מתאים לך. כל עוד אתה מחכיר, אתה לעולם לא באמת בעלים שלה. עם זאת, בהתאם לסוג של השכירות שלך, כאשר תקופת השכירות שלך היא למעלה, אתה גם מוסר את מפתחות לסוכנות הרכב ומחפש רכב אחר, או מממן את הערך שנותר ברכב וללכת מביצוע תשלומי חכירה לתשלומי הלוואה.

הגבלות קילומטראז' של ליסינג מהוות חסרון אחר. אם אתה נוהג במידה רבה במהלך השנה, במקום לשקול הלוואה או ליסינג פתוחה קצה (שאנו דנים בהמשך). רוב חוזי שכירות להגביל את השימוש שלך למייל 15,000 קילומטרים בשנה (לעתים אף נמוך יותר ב12000 לשנה). אם אתה הולך על הקילומטרים שהוקצו שלך, אתה משלם תוספת: השיעור הולך הוא כ 15 סנאט עבור כל ק"מ מעבר למגבלה שלך, ו20-25 סנאט למכוניות יוקרה. לכן, אם אתה הולך על הגבול שלך על ידי 4,000 קילומטרים, אתה יכול לצפות לשלם בערך 800 דולרים בסוף תקופת השכירות. ((הנתונים מתייחסים לעלויות ליסינג שונות בארה"ב)

לבסוף, מבטחים בדרך כלל תשלום עלויות כיסוי גבוהות יותר עבור כלי רכב מושכר. עם זאת, בהתאם לגילך, נהיגת שיא ומקום מגוריו, שעלות נוספת עשויה להיות נומינלית.

מילים של זהירות להשכרת רכב
חסרון הליסינג הוא שאתה בעצם משלם על השנים היקרות ביותר בחייו של רכב במקומו של הסוחר. הסכום שבו אתה מחכיר את ההבדל בין מחיר הרכישה וההצלה, או ערך השייר, שהוא הערך קבוע מראש של המכונית בסוף תקופת החכירה. סכום ערך ההצלה שהעוסק כולל בחוזה שלך, משפיע ישירות על התשלום החודשי שלך.

כשהליסינג, חשוב לשקול רכב ששומר על הערך שלו הכי טוב ומכוניות Rethink עם שיעור פחת גבוהה. סוחרים ערמומיים מנסים להעביר יותר מעלות הפחת אליך על ידי הטבעת ערך שייר לא הוגן נמוך.

כמו כן, בעת הכניסה להסכם ליסינג צריך להיות מודע לכל הסעיפים בחוזה לגבי חיובים נוספים עבור "בלאי עודף ודמעה" או מעל ממוצע עלויות לקילומטראז' נוסף. אתה רוצה למזער את עלויות מפתיעות ככל האפשר.

אפשרויות ליסינג
קיימים שני סוגים של חוזי שכירות רכב: חוזה פתוח וחוזה סגור. חכירות סגורות מאפשרות לך להתרחק מהרכב בתום תקופת החכירה. אם אתה חייב לכל כיסוי קילומטראז או בלאי בלתי רגיל, זה שבו היית צריך לשלם על זה.

עם חכירה פתוחה סוף (הידוע גם בחכירת הון), עליך לרכוש את המכונית בסוף תקופת החכירה בסכום קבוע מראש. לעתים קרובות זהו הסוג של חכירת שימוש על ידי עסקים או אנשים שנוהגים הרבה. רוב קבוצות צרכנים עולות כי החכירה הסגורה היא האפשרות הטובה ביותר, משום שהוא מהווה פחות סיכון בתום תקופת החכירה.

מסקנה
ההחלטה להתשתמש בשירותי ליסינג או לקנות תמיד תלויה בנסיבות האישיות שלך. אם המטרה שלך היא יום אחד כדי להיפטר מתשלומים על מכונית קטנים ומציק שאתה באמת רוצה לקחת בעלות, רכישת מכונית עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. אם, לעומת זאת, אם המטרה שלך היא להשיג סט חדש של גלגלים אחת לארבע שנים ולמזער העלויות החודשיות שלך, ליסינג למכונית יכולה להיות אלטרנטיבה טובה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב