דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שלא ידעתם על בורסת היהלומים הישראלית ברמת גן 

מאת    [ 05/02/2013 ]

מילים במאמר: 911   [ נצפה 2414 פעמים ]

בורסת היהלומים נמצאת ברמת גן בתחילתו של דרך זאב ז’בוטינסקי ברמת גן, ודרך ההגעה המומלצת ביותר היא באמצעות רכבת לתחנת תל אביב סבידור מרכז. במתחם שסובב את הבורסה ישנם בנייני משרדים רבים ומדובר במרכז מסחרי שוקק חיים לצד מסעדות ובתי קפה שונים. כמו כן ישנם במתחם מפעלים רבים לליטוש וייצור תכשיטי יהלומים מכל הסוגים.

כידוע, ישראל מהמובילות בעולם בתחום היהלומים, ויהלומים נשלחים לרחבי תבל מידי יום מארצנו הקטנה. בורסת היהלומים הישראלית מורכבת מארבעה בניינים שמחוברים אחד לשני באמצעות גשרים, והעובדה שהבורסה הינה מתחם סגור תורמת לכך שיהלומנים, לוטשים או סוכני מכירות של המשרדים השונים, יוכלו לנוע בחופשיות מבניין לבניין ללא חשש לתכולת המזוודה שבידיהם, שכן.. חלק לא מבוטל מסוכני מכירות של משרדים מובילים, נושאים יהלומים בשווי של עשרות ומאות אלפי דולרים בכל זמן נתון, עד לכדי כך שחלקם נעזרים במזוודה עם גלגלים לנשיאת תכולת היהלומים. הדגש שעומד מאחורי הקונספט של מתחם סגור ומאובטח הוא לספק ליהלומנים סביבת עבודה נוחה ככל האפשר, ולאור זאת, ניתן למצוא בבורסה מסעדות, סופרמרקט בית כנסת, מרפאה, דואר, בנקים חברות שילוח ואבטחה ועוד. כפי שציינו מבנה הבורסה מורכב מארבעה בניינים המחוברים אחד לשני בגשרים. שמות בניינים הם: שמשון, יהלום, מכבי, ובניין נועם שמותרת הכניסה אליו מהבניינים האחרים אך ליושביו אין הרשאה קבועה להכנס לשאר הבניינים.

אנו הצרכנים איננו מודעים לדרך הארוכה שעושה היהלום מהמכרה אל חנות התכשיטים ואל טבעות אירוסין יוקרתיות שאנו רגילים לראות בחנויות התכשיטים השונות. במכרות השונים ברחבי העולם כורים כעשר טון של אדמה כדי לקבל קראט אחד של אבן נוי שמתאימה לשיבוץ בתכשיט. מרגע הכרייה אבן זו נשלחת לאדם שמעריך מהו היהלום הגדול והיקר ביותר שניתן לקבל מאבן גלם זו. השלבים הבאים כוללים את ביקוע היהלום במידת הצורךת ליטושו, צחצוחו בישול עמוקאו רגיל בחומצות וזאת על מנת לנקות אותו משאריות לכלוך שנוצרו בתהליך.. ומשם היהלום מתגלגל לשלב המסחר.

כיצד והיכן נעשה המסחר ביהלומים בבורסת היהלומים הישראלית

הסחר ביהלומים נעשה בשני אולמות מסחר גדולים, כאשר אולם אחד מיועד לסחר בגלם, והאולם השני מיועד למסחר ביהלומים מלוטשים. אולמות אלו מכילים שולחנות מוארכים כאשר שולחנות אלו מחולקות לעמדות אישיות של חבר בורסה ספציפי. אמנם בזמן נתון מסתובבים כעשרת אלפים איש בבנייני הבורסה, אך רק כ-2800 מהם חברי בורסת היהלומים ורק הם מורשים להכנס לאולם המסחר, או לחילופין להכניס איתם אורח באישור מיוחד, במידה והוא בעל אישור למסחר ביהלומים, או תכשיטן מאושר על ידי המפקח על היהלומים בישראל. באולמות אלו קיימת גם המחלקה הגמולוגית של הבורסה, ושם ניתן למצוא את מיטב הטכנולוגיה לאימות והערכת יהלומים. לדוגמא, ייתכן וויכוח בין 2 סוחרים על אמיתות משקל של יהלום מסויים, במקרה כזה הם יכולים לפנות למחלקה הטכנית לשלם סכום סמלי של דולר אחד ולהשתמש במשקל שאין לערער על תוצאתו. משקלים אלו מאודרגישים לתנודות שונות, ולכן חל איסור מוחלט לבצע כל סוג של שיפוץ או קדיחה בקיר במהלך שעות היום, וזה תקף לכל המשרדים בבורסה. לחילופין חברי הבורסה או בעלי משרדים בבייני הבורסה מבצעים את המסחר במשרדיהם, כאשר בדרך כלל מפיצים ביקוש ליהלומים מסויימים, ולאור הביקוש מגיעים סוכנים של משרדים אחרי או פרילנסרים ועומדים בתור בכניסה למשרד כדי להציג את סחורתם. בבורסה הישארלית ובכל העולם כאשר נסגרת עסקה, נהוג לאמר “מזל וברכה” וביטוי זה מהווה התחייבות של שני הצדדים והסכמה סופית וחד משמעית לעסקה, גם אם לא הוסדר סופית התשלום יש לעמוד בהתחייבות לאחר אמירה זו בכל מחיר.

במידה וקיימת מחלוקת כלשהיא בנוגע לעסקת יהלומים, מדינת ישראל הסמיכה מספר חברי בורסה כועדת הבוררות של הבורסה ליהלומים, וכל קביעה של ועדת בוררות פנימית זוף מקבלת חותמת של בית משפט, וקביעתה בהתאם לכך. בורסת היהלומים הישראלית ותעשיית היהלומים בפרט הינה מאוד קפדנית בכל הנוגע לחוקי מסחר הוגנים. כל חבר בורסה בכניסתו החתים לפחות 3 חברי בורסה אחרים ותיקים על סכום של מאה וחמישים אלף דולרים כערבות, וכל סטייה ואי הגינות במסחר יהלומים תיבדק ותטופל בחומרה. ישנם מאמצים כבירים לשמור על המוניטין הגבוה של תעשיית היהלומים והאכיפה היא בהתאם.

מערכות האבטחה בבורסת היהלומים הישראלית הינן מהמתקדמות שקיימות בעולם, וכל כניסה מתועדת ע”י כרטיס מגנטי וטביעת אצבע. מרגע כניסתך למתחם, מוקצב זמן מסויים להשארתוך במתחם וכל זאת תוך אחריותו המלאה של המארח שלך במתחם. חלק מבנייני הבורסה מכילים גם משרדים שונים של עורכי דין וחברות הייטק שונות שחלקן נותנות שירותים שונים ליהלומנים.

אז מה ניתן למצוא במשרדו של יהלומן בבורסת היהלומים?

נתחיל בכך שכמו בכל חנות לתכשיטי יהלומים או סוכן יהלומים ניתן להבחין בכספת שנועדה להבטיח את תכולת היהלומים בדרך כלל זו תהיה כספת מתוצרת איכותית שעלותה מתחילה ב10K. ישנה מנורת שולחן הלוגנית מוארכת, שנועדה להאיר את היהלומים באור לבן, מה שעוזר לאמת את צבע היהלום. כמו כן ישנה הלופה, שהיא זכוכית מגדלת בהגדלה של כפול 10, והיא ניידת ומהווה את הכלי העיקרי המשמש לבדיקת יהלומים. ישנו המיקרוסקופ הסטריאופוני (עם עדשה לכל עין), מיקרוסקופ כזה בדרך כלל יאפשר הגדלה של כפול 10 ועד לכפול 40, מיקרוסקופים לבדיקת אבני חן מכילים אופצייה שנקראת darkfield, כלומר שדה ככה או שחור כרקע מתחת לאבן הנבדקת, השדה השחור יוצר קונטרסט בין החלקים השקופים ביהלומים, לבין תכלילים (סדקים, בועות או פגמים באבן) שונים שנראים בולטים אל מול הרקע השחור. בנוסף נמצא את מכשיר האוגי, שהוא מצלמה תלת מימדית. מניחים בתוכו את היהלום, הבסיס מסתובב 360 מעלות ובכך ניתן לקבל על מסך המחשב את הנתונים הפיסיים של היהלום, ובכך לקבוע את הסימטריה והאיכות החיתוך שלו. בנוסף ניתן “אמבטיה” לבדיקת צבע היהלום, מדובר בדרך כלל בחתיכת קרטון לבן שלתוכו מכניסים את היהלום שאותו רוצים לבדוק ולקבל את צבעו, ככל שצבעם של יהלומים “לבן” יותר ולא צהבהב כך מחירי היהלומים יהיה גבוה בהתאם מאחר והוא נראה שקוף ו”קריסטלי”. כמו כן ישנה מטפחת משי, שתפקידה הוא לנקות את היהלום משאריות שומן ולכלוך, מה שיפריע בזמן הבדיקה. ישנה גם הפינצטה שמותאמת ליהלומים, פינצטה זו מוארכת ובעלת שיניים קטנות בסופה על מנת שהיהלום לא יחליק בעת הנשיאה. היהלומים בדרך כלל מאוחסנים בשלושה שכבות של נייר וניילון, השם של הנייר המקופל לנשיאת יהלומים נקרא בריפקה.

אצלנו בחברת להקראט קונה זהב ויהלומים במזומן אוהבים לשתף ידע, אנו מזמינים אתכם לבקר באתר האינטרנט לשנו ולקרוא כיצד אנו קונים זהב ויהלומים במזומן באיזור בורסת היהלומים בר"ג. מומלץ לבקר בעמוד המאמרים בנושא צורפות, זהב ויהלומים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב