דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג - 5 טעויות נפוצות: מה לא כדאי להגיד ללקוח? 

מאת    [ 03/02/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 4341 פעמים ]

לא שלא ידענו קודם, אבל עכשיו זה רשמי: מחקרים מלמדים כי 9 מתוך 10 אנשים מחפשים מידע באינטרנט לפני ביצוע הרכישה. מפתיע? לא ממש. משמעותי? ועוד איך. אז אם כבר החלטתם להשקיע בכתיבת תוכן לאתרים, הנה 5 דברים שלא כדאי לעשות בזמן שכותבים.

יותר מידי דיבורים – זוגות נשואים חווים על בשרם את תופעות הלוואי של עודף דיבורים ללא תכלית. לא בדקנו מדעית, אבל בהחלט יתכן שמצאנו את האשם המרכזי באחוזי הגירושין הגבוהים... כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט אינה שונה: תכתבו יותר מידי – ותשיגו את המטרה ההפוכה.

בחירה בטון הלא נכון – כאשר אנחנו נפגשים עם אדם אחר פנים מול פנים, התקשורת מבוססת על מילים – אך לא פחות על המבט, שפת הגוף וטון הדיבור. ככל שעומדים לרשותנו יותר ערוצים להעברת מסרים, כך קטן הסיכוי שהצד השני יפרש אותם בצורה שונה לחלוטין ממה שהתכוונו. בעת כתיבה לאתרים, לעומת זאת, רק המילים עומדות לרשותנו. לכן אנחנו צריכים להיות הרבה (הרבה) יותר מדויקים: כך למשל פנייה לקהל היעד בטון לא מתאים תרחיק במקום לקרב (שימוש בשפה רשמית של "מבוגרים" כאשר פונים לבני נוער, או להיפך).

"שגיעות" כתיב – נכון ששגיאת הכתיב בצד ימין משגעת את העין? קופירייטרים ובעלי עסקים: גם אם תכתבו את המאמר הכי מעניין שיש, טעות קטנה באות אחת יכולה להסב נזק גדול. הטיפ שלנו? כמו יין טוב שמשתבח עם השנים, המאמר שלכם משתבח ככל שעוברים הימים: אחרי שכתבתם את המאמר, תנו לעיניים שלכם "לנוח" יום-יומיים ולאחר מכן בצעו עליו מעבר מהיר. לא תאמינו כמה השיטה הזו יעילה כדי ללטש את המאמר לכדי שלמות מבחינת הניסוח והקוהרנטיות.

שנינות יתרקופירייטינג טוב מעשיר את הטקסט במשחקי מילים, הומור וטריקים נוספים שמוסיפים עניין. אך בנקודה שבה הקריאטיביות הופכת לשנינות יתר נופלים הרבה מידי מאמרים. כדי שגם אתם לא תיפלו למלכודת, זכרו שלא מדובר בחידת היגיון – אלא בראש ובראשונה בהעברת מסר שיווקי חד וברור. אם הוא יהיה שנון מידי – הקוראים שלכם יפספסו את הפואנטה ואתם תפספסו את הקוראים.

כתיבה שיווקית ללא מבנה – כמו יסודות של בניין, מבנה נכון הוא עמוד התווך של המאמר השיווקי. התוכן שכתבתם כתוב כ"בלוק" של מילים? הקורא יתעייף עוד לפני המילה הראשונה. כתיבת תוכן לאתרים צריכה להיות מבוססת על כותרות משנה וחלוקה לפסקאות "בגודל ביס", שאפשר לעכל בקלות.

כל מסע מתחיל בצעד אחד קטן, ומאמר שיווקי שבנוי נכון יוביל את הקוראים צעד אחד צעד עד לנקודת הסיום. אל תתנו לגולש להרגיש שבשביל לקרוא את המאמר הוא צריך ללכת 40 שנה במדבר של מילים...

בעידן שבו הלקוח הפוטנציאלי שלך מופגז במסרים שיווקיים, כתיבה שיווקית נכונה תגרום לו לבחור דווקא בך. במעוף קריאטיב קופירייטרים מנוסים שמתמחים בהעברת מסרים מנצחים במסגרת כתיבת תוכן לאתרים, הכנת מצגות עסקיות ושירותי קופירייטינג מגוונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב