קופירייטינג - 5 טעויות נפוצות: מה לא כדאי להגיד ללקוח?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קופירייטינג - 5 טעויות נפוצות: מה לא כדאי להגיד ללקוח? 

מאת    [ 03/02/2013 ]
מילים במאמר: 404   [ נצפה 1999 פעמים ]

 
 

לא שלא ידענו קודם, אבל עכשיו זה רשמי: מחקרים מלמדים כי 9 מתוך 10 אנשים מחפשים מידע באינטרנט לפני ביצוע הרכישה. מפתיע? לא ממש. משמעותי? ועוד איך. אז אם כבר החלטתם להשקיע בכתיבת תוכן לאתרים, הנה 5 דברים שלא כדאי לעשות בזמן שכותבים.

יותר מידי דיבורים – זוגות נשואים חווים על בשרם את תופעות הלוואי של עודף דיבורים ללא תכלית. לא בדקנו מדעית, אבל בהחלט יתכן שמצאנו את האשם המרכזי באחוזי הגירושין הגבוהים... כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט אינה שונה: תכתבו יותר מידי – ותשיגו את המטרה ההפוכה.

בחירה בטון הלא נכון – כאשר אנחנו נפגשים עם אדם אחר פנים מול פנים, התקשורת מבוססת על מילים – אך לא פחות על המבט, שפת הגוף וטון הדיבור. ככל שעומדים לרשותנו יותר ערוצים להעברת מסרים, כך קטן הסיכוי שהצד השני יפרש אותם בצורה שונה לחלוטין ממה שהתכוונו. בעת כתיבה לאתרים, לעומת זאת, רק המילים עומדות לרשותנו. לכן אנחנו צריכים להיות הרבה (הרבה) יותר מדויקים: כך למשל פנייה לקהל היעד בטון לא מתאים תרחיק במקום לקרב (שימוש בשפה רשמית של "מבוגרים" כאשר פונים לבני נוער, או להיפך).

"שגיעות" כתיב – נכון ששגיאת הכתיב בצד ימין משגעת את העין? קופירייטרים ובעלי עסקים: גם אם תכתבו את המאמר הכי מעניין שיש, טעות קטנה באות אחת יכולה להסב נזק גדול. הטיפ שלנו? כמו יין טוב שמשתבח עם השנים, המאמר שלכם משתבח ככל שעוברים הימים: אחרי שכתבתם את המאמר, תנו לעיניים שלכם "לנוח" יום-יומיים ולאחר מכן בצעו עליו מעבר מהיר. לא תאמינו כמה השיטה הזו יעילה כדי ללטש את המאמר לכדי שלמות מבחינת הניסוח והקוהרנטיות.

שנינות יתרקופירייטינג טוב מעשיר את הטקסט במשחקי מילים, הומור וטריקים נוספים שמוסיפים עניין. אך בנקודה שבה הקריאטיביות הופכת לשנינות יתר נופלים הרבה מידי מאמרים. כדי שגם אתם לא תיפלו למלכודת, זכרו שלא מדובר בחידת היגיון – אלא בראש ובראשונה בהעברת מסר שיווקי חד וברור. אם הוא יהיה שנון מידי – הקוראים שלכם יפספסו את הפואנטה ואתם תפספסו את הקוראים.

כתיבה שיווקית ללא מבנה – כמו יסודות של בניין, מבנה נכון הוא עמוד התווך של המאמר השיווקי. התוכן שכתבתם כתוב כ"בלוק" של מילים? הקורא יתעייף עוד לפני המילה הראשונה. כתיבת תוכן לאתרים צריכה להיות מבוססת על כותרות משנה וחלוקה לפסקאות "בגודל ביס", שאפשר לעכל בקלות.

כל מסע מתחיל בצעד אחד קטן, ומאמר שיווקי שבנוי נכון יוביל את הקוראים צעד אחד צעד עד לנקודת הסיום. אל תתנו לגולש להרגיש שבשביל לקרוא את המאמר הוא צריך ללכת 40 שנה במדבר של מילים...

בעידן שבו הלקוח הפוטנציאלי שלך מופגז במסרים שיווקיים, כתיבה שיווקית נכונה תגרום לו לבחור דווקא בך. במעוף קריאטיב קופירייטרים מנוסים שמתמחים בהעברת מסרים מנצחים במסגרת כתיבת תוכן לאתרים, הכנת מצגות עסקיות ושירותי קופירייטינג מגוונים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב