דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב גלוי לשלי יחימוביץ 

מאת    [ 03/02/2013 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2952 פעמים ]

מכתב גלוי לשלי יחימוביץ

לשלי שלום רב,

בטרם יוצאים לדרך הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד היטב היטב את המציאות ועל פיה להגדיר את הדברים שנכון לעשותם וכיצד. זהו שלב ההגות והחשיבה. הוא קריטי והוא תנאי הכרחי לכל הצלחה. הכישלון של מפלגת העבודה בבחירות האחרונות נגזר מהעדרו של תהליך מוקדם שכזה ואת נושאת באחריות העליונה לכך. כמו רבים מבני דורנו גם את חסרה את הממד החשוב הזה.

לעומד מן הצד ומשקיף על הדברים מצטיירת תמונה שמפלגת העבודה בראשותך האמינה, כי הגיע העת להחזיר עטרה ליושנה. כי ביכולתה לחזור ולהיות מחדש המפלגה ההגמונית הגדולה מן העבר הרחוק, ולהביס את הימין בראשותו של בנימין נתניהו. אילו נעשתה בעניין זה חשיבת עומק יסודית היה מתברר לך, כי מפלגת העבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי, ועל הפלטפורמה שלה לא יכולה לצמוח פוליטיקה חדשה. הסברים רבים לכך ובחלקם טיפלתי ביסודיות בספרי על הפוליטיקה הישראלית "לקראת פרדיגמה חדשה".

הנך מוכרת כאדם ערכי וכחברת כנסת חרוצה ויסודית, אך זה בלבד איננו מספיק כדי לחולל מפנה. כוונות טובות כשלעצמן, חשובות ככל שתהיינה, אינן כלי שאפשר לקום עמו בבוקר ולעשות מעשים איכותיים. קמפיין הבחירות שלך התאפיין בדגש חזק על ערכים ואידאולוגיה, והרבית להתנאות בכך שלמפלגת העבודה יש השקפת עולם, אך התעלמת מאמת יסודית אחת האומרת שאדם וחברה מוסריים נמדדים בראש וראשונה על פי תוצאות מעשיהם ומחדליהם, והתנהלת כפי שמתנהלת תנועת נוער ולא כחברה של בוגרים.

המחאה הציבורית הגדולה שפקדה את ארצנו בקיץ 2011 סובבה את ראשך ורוממה אותו מעלה מעלה, כך שסף המידע המאתגר הגבוה שיצרת מנע בעדך כל אפשרות של היחשפות לחשיבה אחרת כנדרש מאירועים מכוננים שכאלה. ואז אספת אל חיקך החם את 'נוודי הרוח הגאולית' מן השמאל בקרבנו, וסברת שזה מספיק כדי להתניע מהלכים היסטוריים חשובים, הדורשים יסודות חזקים של תעוזת הרוח, של המחשבה מושכלת ומקצועית עד מאוד, של פריצות דרך דוריות ושל חדשנות ויצירתיות שנעלמו מעמנו.

זה כל הסיפור. דבר לא יעלה ולא יצלח בידינו אם לא נשכיל לעשות את שנכון. אין תחליף למאמץ המאוד אינטימי הזה של חשיבת עומק יסודית לפני שיוצאים לדרך. לפני שמקהילים קהלים ונואמים נאומים חוצבי להבות. נשבית בקסם הרטוריקה הערכית הגדולה שלך ואיש לא יכול היה לעצרך. על כך משלמים ביוקר וזה צריך להוות לקח מאוד חשוב שעל כולנו ללומדו. עלינו להשקיע מאמץ רב בחשיבה ובהגות בכל האמור לחיינו הציבוריים במדינה ובראשם המערכת הפוליטית והשלטונית.

נמרוד נוי

פיתוח עסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

מחבר הספר על הפוליטיקה "לקראת פרדיגמה חדשה"




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב