דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיכרון כלי תמיכה במחשבות 

מאת    [ 03/02/2008 ]

מילים במאמר: 1394   [ נצפה 2521 פעמים ]


במסע החיים שלנו נצטרף אל האינסטינקט ונעקוב מקרוב אחר אחד התהליכים הפשוטים והמופלאים שהטבע זיכה אותנו הזיכרון.
גישות רבות מנסות לתאר ולהבין את תהליך הזיכרון, גם שיטה זו מצטרפת אל שיטות וגישות אחרות מחזקת אותך מהמקום בו אתה מאמין.
היא מציגה זווית ראיה נוספת, היא מזמינה אותך להתלוות אל הגוף ולראות כיצד הוא משתמש בזיכרון ככלי עבודה.
זיכרון הוא עוד כלי עבודה של הנפש ומשמש את המחשבות בבניית תשובות מתאימות יותר.

יהיה עליך לקבל את הגוף כנותן תשובות, כמערכת מעורבת, משפיעה, מחליטה, ומבצעת, ומוכנה לשתף אותך בכל מהלכיה,
על מנת להבין לשוחח להקשיב לה, נאלץ להשתמש בדמיון,
איננו יכולים למשש את תהליכים המתרחשים בתוכנו, גם לא לראותם, הדמיות והתנסות יעזרו לנו להתחבר אליהם, אם נרשה לעצמנו לקבל אותו. את(ה) מוזמן(ת) לטיול באונה הימנית ברשות האונה השמאלית.
התיאורים הבאים הם משחק בין מציאות להדמיה;
בכדי להיות קשוב לטבע, יהיה עלינו להיפתח לסיבות ולצורך שהוא העמיד לרשותנו את הזיכרון ככלי ואיך הוא משתלב בטכניקת המחשבות בבניית תשובות.

ניפתח אל הטכניקה בה משתמש גופנו בזיכרון ככלי תמיכה במחשבות בבניית תשובות מתאימות.
כל בניה, עשייה, יצירה חדשה או מחודשת זקוקה לחומרי גלם,
כל מענה שיתן תשובה מתאימה למצב קיים, יגדיל את סיכוייה להתקבל, גדל סיכוייה שיקחוה כתמיכה למישהו אחר, כחומר גלם עבורו. זו בעצם המטרה האמיתית למתן תשובות.

תשובות זקוקות לחומר גלם, ישן וחדש, עלינו למלא את המחסנים שבתוכנו כדי לייצר תשובות.
לזיכרון חלק פעיל ובעל חשיבות אדירה בכך שהוא משמש מחסן בו מאוחסנים חומרי הגלם, המסרים שאספנו מאין סוף של התרחשויות מיום לידתנו.
- נרבה לקחת מסרים דומים לאלו שכבר נמצאים בתוכנו,
- נימנע לקחת מסרים חדשים אם אין לנו להיכן לחבר אותם.
לא נוכל ללמוד את לוח הכפל, לפני שלמדנו חיבור וחיסור, לא נהיה מסוגלים להבין נוסחאות מורכבות לפני שנבין נוסחאות פשוטות.

על מנת להבין איך עובד הזיכרון, נשתמש בהדמיה ציורית, ניכנס ברשות לאונה הימנית של המוח. האונה של הדמיון והיצירתיות.
נדמיין משטחים עליהם ובתוכם נמצאים קצוות או משושים, בדומה למרבד עם שערות עמוקות, הם המקומות עליהם נקשרים ומאוחסנים כל המסרים שאספנו ולקחנו לאורך כל חיינו.
המשטחים נמצאים במוח (לא בהכרח). לא במקרה בסמיכות למוח נמצאים כל החושים שלנו הם דלתות הכניסה של המסרים המתרחשים סביבנו,
- כך הופך גופנו למאגר אדיר של כל דבר שקרה לנו אי פעם ולקחנו אותו.
תינוק בונה את מארג הזיכרון שלו, הוא בונה ומחזק את המשושים בתוכו בהתנסויות קטנות אין סופיות, כך הוא מחזק את שורשי המשושים לשמש אבן שואבת לקליטתם של מסרים חדשים.
למידה של תינוק מדהימה בעוצמתה, הוא מתחיל עם דף חלק ותוך שנתיים הוא גמר אין סוף של אונבירסטאות - מדהים.
- בתהליך הזיכרון שותף הגוף כולו, התהליך מעגלי, איננו חייבים להתחיל כל פעם מהתחלה ניתן להימצא בזמן נתון באחד משלביו.
נכיר חלק מהם ;
הזיכרון משלב תהליכים של; איסוף, אחסון, איתור, שליפה, התרה והזרמת מסרים אל המחשבות.
- איסוף, מה שלקחנו, מה חשוב לנו עתה ומה עלול להיות חשוב לנו בהמשך הצמיחה והחיים שלנו, על מה לוותר.
- אחסון טכניקת אחסון המסרים, הצורך לאחסנם כך שניתן בנקל לאתר מסרים שנזדקק להם.
- איתור זיהוי המקום בו נמצא המסר שאנו מחפשים.
- שליפה טכניקת שליפה מסרים והעברתן למחשבות לשמש חלק בבניית תשובה נוכחית או עתידית.
- התרה המסרים והזרמת מסרים אל המחשבות על פי רמת הצורך שלנו להיות מעורבים בהווה ובעתיד בהתרחשות.
- אין זה סוד שכל מה שנילקח בעברנו נמצא בתוכנו.
עובדה, במצבים מסוימים אנו חווים מחדש דברים שקרו לנו אי שם בעבר הרחוק, איכן היו החוויות הללו כל הזמן?
- אם ניפתח לדרך בה מסביר זאת הגוף נוכל למצוא חלק מהתשובות שאנו כל כך מחפשים.
- ניתן חופש לדמיון ונצטרף אליו. הוא לא כל כך מפחיד, תמיד נוכל לחזור למציאות.
התנסות היא תרגול של הגוף כולו בהנעת מסרים בתוכו.
- מסר שאספנו הופך להיות מקור מידע, הופך להיות חומר גלם לבנייתן של תשובות, בדומה להזנה פיזית ההופכת את חומר הגלם לאנרגיה השותפה בהנעת ובהזרמת הגוף.
במצב עכשווי או בהתאמה לתשובות עתידיות. בעזרתו אפשר לתכנן דברים, להתיר מידע שנרכש ולחברו למידע אחר.
- אחד מיכולות המופלאה של הגוף, הוא "לגעת" בקשרים ולפתוח אותם, לנתק ולחבר מסרים אל קצוות אחרים.
- אחת הטכניקות המוכרת לנו כחיזוק הזיכרון היא קשירת מידע שאנו מתקשים לאתרו למידע אחר או למילה אחרת שקל לנו להיזכר בה.
- משכל או אינטליגנציה היא היכולת שלנו למצוא בתוך המידע האגור במחסנים, את המסרים המתאימים ביותר לבניית התשובה.
- היכולת לפתוח רק את הקשרים הנחוצים באמת לדרישת המחשבות,
- פתיחת קצוות סמוכים, או אלה שאינם שייכים לדרישה יפריעו ויתערבבו בזרימה של המסרים אל המחשבות.
- לעתים מסר ישן נמצא מתחת למסר חדש, רק כשנזכר במשהו, יצוץ המסר שכבר נמצא אצלנו זמן רב ואיננו מסוגלים לאתרו.
- נתקשה בזיהוי מסרים ישנים היות וחדשים מכסים עליהם, פתאם צץ רעיון חדש כשחשבתנו על משהו שונה, המסר המאוחסן היה מחובר, היה בסמיכות למסרים אחרים שנמשכו יחד עמו.
- שיכחה מתחברת נפלא למערכות שמתבלות עם הזמן, הקשרים והקצוות נרפים ואנו מתקשים לזהות את המקום בו נמצא המידע, ( שכחה מתחזקת עם הגיל).
- מכאן קל להבין מדוע מידע חדש קל יותר לשחרר, הקשר עדין טרי, אבל קיים קושי לזהות דבר חדש היות והקשר שמחבר אותו עדין לא יוצב.
- אנו בונים קצוות חדשים עם מסרים דומים לאלו שמוכרים לנו ומחזקים אותם בתרגול .
- קל לנו להיזכר בדברים שקרו לנו בעבר, אלו שהשאירו את חותמם חזק יותר, הם התקבעו יותר, הם נמצאים על בסיס המשוש.
- נתקשה לזכור אירוע שמתרחש מהר ועדין לא הספיק להתחבר.
- לעומתו אירוע טראומטי ייזכר חזק יותר (למרות שההינו מוכנים לוותר עליו), נמצא בתוכנו ונקלט בעזרת מספר חושים ומפוזר בכל גופנו.
- טראומה רגשית שמאד הסעירה אותנו (פגיעה מינית, או תאונה) מחוברת למספר קצוות תישלף בקלות יחסית.
- ככל שהחוויה הייתה חזקה יותר היא התחברה אל מספר רב יותר של קצוות.
- אנו מתקשים לחזור לחוויות ילדות מאד מוקדמות, היכולת הפיזית לאיסוף, אחסון וקשירת קשרים לא הייתה בשלה דיה והמעט שנקלט מוסתר מתחת למסרים חדשים שנקלטו מאז.
- הביטוי ל"התחבר למחשבה" מורה על היכולת להתחבר ברצף אל מספר קצוות, בדרך זו נוציא מתוך המאגר את אותם מסרים שנחוצים למחשבות ל"בישול" רעיון חדש.
- מוחנו עמוס בקצוות של אירועים שעברו עלינו ואנו מצליחים בכל זאת להתקשר לאירוע מסוים ולזרום אייתו, העלת זיכרונות, ארגון של מבצע.
- תכנון זה להתקשר לקצה ולזרום איתו.
- כמעט בלתי אפשרי להביא מהזיכרון פריט אחד.
איבוד הזיכרון אצל אדם בוגר מתחיל בדברים שקורים ממש עתה והדברים שקרו בעבר נשארים בזיכרון. מחוברים חזק לקצוות.
- טכניקת השינה משמשת כלי תמיכה בארגון המסרים.
(ראה מאמר "שינה").

הזיכרון איננו תהליך בודד או עצמאי, הוא קשור לתהליכים נוספים,
- עייפות מקשה על יכולת הזכירה, הטרדה מחשבתית מקשה לאתר מסר שכל כך חשוב לנו לבניית תשובה מסוימת.
אנו אומרים לעצמנו או לאחרים; "תירגע", "תנוח", "עזוב את מה שחיפשת הוא יצוץ לבד", לאחר שהרפינו את עצמנו הזיכרון חזר.

חיזוקים לשיפור הזיכרון האישי שלך.
- הרבה לשנן דברים חשובים לך.
- בקש התנסות ותרגול (לעיבוי הקשרים).
- השתמש במירב חושיך אם הדבר חשוב לך.
- קח כמה דקות תנומה לאחר מאמץ מחשבתי, כך תאפשר לשינה להעביר מסרים לזיכרון לטווח ארוך ולפנות מקום בזיכרון לטווח קצר.
- חפש מסרים שקל לך להתחבר אליהם.
- עשה התעמלות לזיכרון בפתירתן של חידות, סוזוקי, שחמט, תשבצים כך תוכל לשלוף מידע חבוי ולעלותו על פני השטח.
- הרבה ללמוד, גוון את מקורות הידע, כך תגדיל את מלאי חומרי הגלם בתוכך.
- השתמש בדימויים ציוריים המתאימים למילה אותה אתה רוצה לזכור.
- העזר בעונה הימנית הקשורה לדמיון ויצירתיות, שתף אותה באיתור ובהצגת הנושא.תן לחושיך להוביל, סמוך עליהם.
- קשור מילה שאתה מתקשה לאתר, למילה אחרת שקל לך למצוא.
- קשר למילה שחשובה לך.
- צייר את המילה.
- אל תתאמץ לזכור, מותר לך לשכוח, תעזר בשינה באיתורם של דברים.
- עשה הרגל להניח את החפצים החשובים לך במקומות קבועים.
- החזק פנקס קטן ורשום את הדברים החשובים לך, בכך תשחרר את המחשבות להחזיק מידע.
- הכנס סדר קבוע ורציף לעשייה היום יומית שלך.

לצורך קיומנו עלינו לקחת דברים שישמשו אותנו בהווה ובעתיד, גם מזון ומים ואויר הנמצאים בסביבה עלינו לקחת על מנת שיהיו חלק מאתנו.
גם מסרים המשתחררים מתהליך או התרחשות יש לקחת כדי שיהיו שלנו.
חלקם ניקח לשימוש מידי, על חלק נוותר וחלקם נאחסן.
תפקיד הזיכרון הוא תמיכה במערכות הבונות תשובות; באיסוף מסרים לעשותם חומר גלם, המשמשים אותנו ליצור תשובות שעלינו לתת.
תשובות מתאימות יותר מעשירות את צמיחתנו ואת איכות החיים שלנו,
לא די לומר; "נפלא. איזה יום יפה היום" נחוץ גם שמישהו צריך אותך.
מדוע שלא תהיה זה אתה או את.
זיכרון כמו כל מערכת אחרת מתבלה עם הזמן, כל ניסיון להלחם בתהליך ההתבלות צפוי לכישלון.
אם ניפתח אל תהליך הזיכרון, נוכל להיות שותפים בו ולשפר את היכולת שלנו להשתמש בו ככלי.
הזיכרון הוא שלך, הוא כלי תמיכה במחשבות,
איש לא יעשה זאת במקומך.
איש לא ישתמש בו טוב ממך.

שיטת ברי לבריאות שלמה הינה שיטה הוליסטית הרואה בגוף שותף, מקשיבה בפתיחות לדרך התשובות שהוא נותן.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב