דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם חמשת צמחי המרפא הנפוצים והחשובים ביותר 

מאת    [ 31/01/2013 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2577 פעמים ]

צמחי מרפא הם במידה רבה הבסיס לכל עולם הרפואה והפרמקולוגיה המערבית והם משמשים בתצורתם הטבעית שיטות טיפול הוליסטיות כרפואה הסינית, ההומאופתיה והנטורופתיה. לימודי נטורופתיה וטיפולים הוליסטיים נוספים, כוללים רכישת ידע נרחב ומעמיק במגוון צמחי מרפא בעלי יכולות ריפוי שונות. בשנים האחרונות, המגמה בעולם המערבי היא להעדיף את הטבעי ולחזור ל'תרופות הסבתא' – שרובן כבר נבדקו מחקרית ונמצאו יעילות באמת. מי שלא עסק בלימוד נטורופתיה באופן מקצועי, יוכל ליהנות מסקירה זו, של כמה מצמחי המרפא הנפוצים והחשובים ביותר.

וורבנה רפואית

וורבנה רפואית נמצאת בשימוש האדם כבר אלפי שנים. ההשפעה שלה היא בעיקר על מצב הרוח: היא מרגיעה, מפחיתה חרדה ומיטיבה עם דיכאון. הוורבנה נמצאת כמשקמת את מערכת העצבים ולכן היא טובה להרגעת עצבנות, מסייעת בטיפול נגד נדודי שינה וגם בטיפול בהפרעות עיכול  וכאבי ראש. הוורבנה מומלצת גם לנשים אחרי לידה הסובלות  מתשישות או דיכאון. חשוב לציין שההשפעה האפקטיבית יותר של הוורבנה היא בשימוש ארוך, בן שלושה חודשים ויותר. להשגת אפקט מהיר יותר ניתן לערבב וורבנה עם ולריאן. הוורבנה הרפואית מרה, לכן מומלץ לשלב אותה בוורבנה הלימונית המוכרת, שטעמה נעים יותר.

לחך

את הלחך ניתן לרכוש בתצורה יבשה או טריה ואף לגדל בקלות בעציץ ביתי. הלחך כולל מרכיב אנטי דלקתי שמסייע בטיפול בשורה של תופעות בריאותיות : צינון, דלקות בדרכי הנשימה, דלקות במערכת העיכול, כיב קיבה ועוד. הלחך משפר את פעילות המערכת הלימפתית ולכן מסייע לחיזוק המערכת החיסונית. הלחך ידוע גם כמפחית כולסטרול ומתאים גם לטיפול חיצוני בפצעים וכוויות.

ציפורן החתול

לציפורן החתול שימוש פנימי (כחליטה) וחיצוני, בתצורה של משרה. חליטה של ציפורן החתול תסייע לבעיות במערכת העיכול – דלקות, אולקוס וכדומה וגם לדלקות בדרכי השתן, בעיניים, בחניכיים ובגרון. ציפורן החתול מתאים מאוד גם לטיפול בכוויות ופצעים, באקנה ובעיות עור אחרות, כיוון שהוא מחדש את העור ומעודד צמיחת תאי עור חדשים. 

היפריכום

היפריכום (בעברית: פרע), הוא צמח בעל השפעה חזקה על הגוף והנפש. מומלץ להשתמש בו שימוש ארוך (שלושה חודשים ויותר) ולהפיק ממנו את המיטב באמצעות משרה של שמן זית. הצמח מסייע מאוד בכאבי גב, צוואר וכאבי פרקים ושרירים – באמצעות עיסוי של המשרה אל הגוף. במקביל, היפריכום משפיע על בעיות מצב רוח (עצבנות, דיכאון וכו') באמצעות ויסות רמות הסרוטונין במוח.

סירפד

לסירפד השפעות מגוונות. זהו צמח שעשיר במינרליים וברזל ובויטמין C. בין היתר מסייע הסירפד להקלה על בצקות בהריון, ביצור חלב, בקרב נשים מניקות, בטיפול בטחורים ובדלקות פרקים.

הרפואה ההוליסטית והנטורופתיה החזירו לתודעה את צמחי המרפא וההשפעות הטובות שלהם עלינו. צמחי המרפא הם רבים ומומלץ להיוועץ במומחה כדי להשתמש בהם על הצד הטוב ביותר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב