דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת מקרן לצורך מיפוי וידאו Video Mapping - הקרנה על אובייקטים 

מאת    [ 30/01/2013 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3809 פעמים ]

מיפוי וידאו (Video Mapping) היא טכנולוגיית הקרנה המאפשרת להפוך עצמים שונים למשטחי הקרנה ותצוגה. איך זה עובד? באמצעות תוכנה מיוחדת מתבצע מיפוי וירטואלי של אובייקט דו או תלת מימדי. מדובר ב"המרה" של המודל הפיזי למודל וירטואלי. מידע זה מוזן לתוכנה שיודעת להגדיר עבור המקרן כיצד להתאים תמונות ואלמנטים גרפיים לפני השטח של האובייקט הפיזי בצורה שמונעת עיוותים. באמצעות טכניקה זו אמנים יכולים "להוסיף" למודל הפיזי מימדים נוספים, אשליות אופטיות וליצור תנועה על גבי אובייקטים שעד אותו רגע היו סטטיים. הוידאו משולב בדרך כלל עם אודיו ליצירת מופע אור-קולי.

מיפוי וידאו - שימושים

מיפוי וידאו זכה לראשונה לתשומת לב ולהכרה בזכות פרסום גרילה ע"י חברות מסחריות גדולות ובזכות מוזיקאים ששילבו מוזיקה אלקטרונית עם אפקטים מתקדמים. מסעות פרסום שונים עשו שימוש בטכניקות מיפוי בד"כ כדי להקרין תוכן אינטראקטיבי על גבי בניינים. מופעים אלה שילבו פעמים רבות בין טכניקות למיפוי תלת מימדי ובין טכנולוגית הקרנה תלת מימדית כדי ליצור אשליה של עומק. בתחום המוזיקה האלקטרונית, יותר ויותר אנשים משתמשים באפקטים חזותיים המסונכרנים עם המוזיקה. אמנם מסכי הקרנה רגילים עדיין נמצאים בשימוש נרחב, אך יש גם אמנים שמתחילים ליצור עצמים תלת מימדיים בעיצוב אישי, לצורך הקרנה.

טכניקות Video Mapping

לאחר שנבחר או נוצר אובייקט להקרנה, צריך ליצור גרסה וירטואלית של המייצג הפיסי. לשם כך יוצרים וממקמים מודל וירטואלי של משטח ההקרנה בתוך סביבה וירטואלית וממוחשבת. הרעיון הוא להגדיר בתוכנה את הקואורדינטות של האובייקט כפי שהוא נראה "מנקודת המבט" של המקרן. לאחר מכן מוזנים גם מיקום ומפרט עדשת המקרן לתוך הסביבה הווירטואלית. בדרך כלל נדרשות התאמות קטנות על ידי כוונון ידני של המודל הפיזי או הווירטואלי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

פרויקט מיפוי וידאו

כפי שתואר בפסקאות קודמות, מיפוי וידאו היא טכניקה מאוד אטרקטיבית ושימושית ליישומים פרסומיים או ליישומים הקשורים למוזיקה והופעות. יש לטכנולוגיה זו יתרונות רבים ובניהם יחס עלות-תועלת גבוה כיוון שניתן להקרין כמעט על כל אובייקט ועיקר הציוד הדרוש הוא מקרן עוצמתי שמומלץ לשכור. יתר העלות הולכת גם לגרפיקאי שבונה את מיצג הוידאו בהתאם לדרישות הלקוח, וכמו כן לתכני הוידאו שבדר"כ יש צורך לרכוש כדי לקבל את הזכות להשתמש בהם.

השכרת מקרן למיפוי וידאו

במיפוי וידאו כמו שאתם מבינים יש צורך במקרן וידאו. האם כל מקרן יכול לסייע בתהליך? תלוי מה אתם מנסים להשיג. לצרכי מיפוי וידאו ביתיים או חובבניים אפשר להסתפק במקרן ביתי רגיל אך לכל שימוש אחר - עסקי, אומנותי, וכו' - לרוב כבר מדובר על מקרנים חזקים יותר, כאלו המסוגלים להקרין על אובייקטים גדולים כגון בניינים, אפילו בשעות היום. פעמים רבות נדרש מקרן עוצמתי לפרקי קצרים, לצורך מדידה והתאמה בין התפאורה למקרן, ביצוע בדיקות וכמובן בעת ההקרנה עצמה. רכישת מקרן כזה אינה מתאימה לכל אחד בשל העלויות הגבוהות ולכן מומלץ לפנות לאפיק של השכרת מקרן לצורך פרויקט מיפוי וידאו.

סיכום

מיפוי וידאו יכול להתאים לחנויות (חלונות ראווה מרהיבים), לתקליטנים או מפיקי הופעות, לחברות מסחריות לצורך יצירת באזז פרסומי. במיפוי וידאו השמיים הם הגבול וניתן להעביר כל תוכן מבוקש, לא דווקא תכנים פרסומיים - המדיה הזו מתאימה גם לשימושים אומנותיים גרידא, או לשימושים לימודיים, הגברת מודעות וכו'.

יאיר זילברמן - ניהול נוכחות ברשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב