דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מתכננים מחסן לוגיסטי בצורה חכמה? 

מאת    [ 30/01/2013 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2377 פעמים ]

כל בעל עסק גדול יודע כי לב ליבו של הביזנס שלו ולב ליבה של היכולת לשלטו האם העסק יהיה רווחי או בהפסדים נמצאת ביעילות המחסן. קחו לדוגמא חברת משקאות גדולה, אשר אמורה לספק את מוצריה למספר גדול מאוד של חנויות בכל רחבי המדינה. רק דמיינו לעצמכם כמה משאיות צריכה החברה להחזיק, כמה נהגים, כמה מעמיסי סחורה, כמה סוגי סחורה וכו'.. מחסן לוגיסטי הינו דבר מורכב ומסובך, אשר דורש הבנה רבה בתחום בעת תכנונו. אנו ננסה לעזור לכם לעשות סדר בבלאגן.

שלב ראשון - הבנת הצרכים: עראשית עלינו להבין מספר פרמטרים בסיסיים לפני שנצלול עמוק יותר. עלינו להבין מהי סוג הסחורה שאנו מחזיקים. האם הסחורה אחידה או שישנם מספר סוגים של סחורות. האם הסחורה הינה עם תוקף מסויים או שאין לכך חשיבות. מה מידת הבלאי של הסחורה. האם אנחנו מחזיקים מספר קטן של סוגים מאותה הסחורה או שמא אנו מחזיקים פריטים רבים בשלל מידות (לדוגמא נעליים). צריך לחשוב האם סוג הסחורה שלנו תשתנה בעתיד במידותיה ועומסיה.

שלב שני - תכנון עקרוני: לב ליבו של המחסן לתלוי ביכולות השינוע שלנו ממנו בהכנסת סחורה, הוצאת סחורה והיכולת להיות נגיש אליה מכל מקום וביעילות. בשלב זה הכותרת שתעמוד אל נגד עינייו הינה מדפים למחסן עקב כך שתחום המידוף הינו סופר רלוונטי בתחום השינוע. פתרונות המידוף יוכלו לעזור לנו לשלוט, לשנע ולהחזיק את המלאי הרצוי שלנו. בשלב הבא ניגע בכל אופציות מדפים אשר קיימות בשוק, אך כעת ננסה לחשוב על הרציונאל אשר יוביל אותנו אל ההחלטה אילו מדפים למחסן אנו צריכים להחזיק.

שלב שלישי - סוגים שונים של פתרונות מידוף: בלמחסן לוגיסטי יש את היתרונות והחסרונות שלו, וכך הדבר מתבטא בהיבטים השונים של פתרונות המידוף אשר קיימים. ננסה לפרוס בפניכם את המרכזיים שבהם.


    • אחסנה בשיטת קנטי-ליבר: לשיטת אחסנה זו יתרון ברור וחסרון ברור. אחסנה זו נשענת על שיטת אחסון פופלארית למדי בהרבה מחסנים לוגיסטים - אין אנד אאוט. שיטה זו מכניסה ל"תור" את הפריט שהכנסנו ושולפת את הפריט שהיה הראשון בתור. אחסנה זו מיועדת למחסנים אשר לכל מוצר (או משטח מוצרים) ישנה כתובת ברורה במדפים למחסן שלו, שמוצרים שלו ללא תוקף מסויים ומתאימה לסוג אחסנה כזאת שכאשר אנו מכניסים מוצר אחד נצטרך להוציא מוצר אחד.
    • אחסנה מודולארית: שיטת אחסנה זו נשענת על היכולת של המחסן להיות גמיש עם אחסון מוצריו, ובכך לשנות את גודל האחסון שלו מפעפ לפעם. היתרון הברור - המודולאריות. החסרון - אנו צריכים לדעת ולהחליט מראש לפני קניית מדפים בנוגע לטווחי העומס של המידוף הרצוי, מכיוון שלא ניתן לשחק מודולארית עם העומס.
    • מדפים לאחסנה כבדה: מחסנים לוגיסטים רבים יודעים מראש ולאורך תקופה ארוכה מה יהיה סוג האחסון שלהם במחסן הלוגיסטי שלהם ואילו מוצרים הם הולכים לאחסן. אם ושני הפרמטרים הללו הם אכן קבועים לכם במחסן הלוגיסטי שלכם, הרי שמדפים קבועים ומקובעים הינם האופציה המתאימה עבורכם, ובדרך כלל גם תהייה הזולה ביותר עבורכם.

מקווה שהצלחתי לעזור..

בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב