רוצה שהעובדים שלך יתנו את התפוקה המרבית סדנאות מנהלים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

רוצה שהעובדים שלך יתנו את התפוקה המרבית סדנאות מנהלים 

מאת    [ 29/01/2013 ]
מילים במאמר: 762   [ נצפה 1544 פעמים ]

 
 

רוצה שהעובדים שלך יתנו את התפוקה המרבית - סדנאות מנהלים

זאת הייתה אחת השאלות הראשונות שעולה בסדנאות מנהלים או הדרכת לפיתוח מנהלים. התשובה כמובן הינה אחידה ומוחצת – כל המנהלים בכל הסדנאות מיד עונים "כן". כיוון שחשוב ליצור שפה משותפת בסדנאות, בוודאי כאשר מדובר בקהל איכותי של מנהלים מוצגת מיד שאלה נוספת:

"מהן הסיבות העיקריות שהעובדים לא נותנים את המקסימום האפשרי ?"

הפעם לכל מנהל תשובה משלו אך לכולן מכנה משותף אחד. נתחיל עם התשובות של מרבית המנהלים:

א.      השכר לא מספיק להם בעבור מה שהם צריכים לעשות.

ב.       הדור של היום אוהב יותר לעשות לעצמו מאשר למען החברה או הארגון.

ג.        יש כל כך הרבה פיתויים מסביב שפשוט לא מאפשרים להיות יעילים.

ד.       יש המון הפרעות שקשורות לעידן שלנו כמו: פייסבוק, טלפון חכם שמעדכן אותם כל הזמן, הזמינות האינסופית לילדים ולכל מה שלא קשור בעבודה...

ה.      אין מספיק פעילות רווחה.

ו.         בגלל צמיחת החברה המהירה היינו צריכים להתפשר בבחירת העובדים.

ז.        העובדים של היום עצלנים לעומתנו.

ח.      אני התקדמתי כי הייתי חרוץ וקרעתי את ה___ העובדים שלי התרגלו לטוב.

ועוד תשובות דומות רבות שלכולן משותף דבר אחד – הן לכאורה לא קשורות למנהל!

השאלה שיש לשאול היא מעט שונה: "מה אתם כמנהלים יכולים לעשות כדי לאפשר לעובדים שלכם לתת את מירב התפוקה?" פתאום יש שקט בקהל. כולם מבינים שזוהי בעצם ליבת פעולתו של המנהל, הסרת מכשולים בפני עובדיו.

בהנחה שהגיוס נעשה בצורה נכונה ובורר את המתאימים ביותר, הכשרת העובד ראויה ובריאה לארגון, התוצאה היא עובד שיודע לבצע את עבודתו. תפקידו של המנהל לסייע בהסרת המכשולים.

רק עתה כשברור לקהל במה נעסוק בסדנה לפיתוח מנהלים – ניתן להתחיל.

חשוב להבין שסדנאות מנהלים או הרצאות לפיתוח מנהלים אינם פעולה חד פעמית של העשרה אלא תהליך מורכב והכרחי לשיפור וייעול הארגון. אדגיש שהרצאה מעניינת ככל שתהייה אינה משנה דבר בארגון, בכדי שייווצר שינוי חובה להטמיע את הרעיונות והתכנים בתוך הארגון. דבר שניתן לעשות באמצעות סדרה של הדרכות וסדנאות מנהלים שבהן המשתתפים לוקחים חלק פעיל הן בזמן המפגשים עצמם והן בביצוע משימות ומטלות בין מפגש למפגש.

לכן יש חשיבות בבחירת סוג סדנאות המנהלים והתוכן בהתאם למטרה המרכזית. בחלק מהארגונים מתגלה "פתאום" תקציב ומחליטים להביא הרצאת אורח שתעשיר את המנהלים. הרצאות וסדנאות מסוג זה יכולות להיות מכל קשת התחומים ומעבר לקבלת תובנות מסוימות ותחושה טובה של העובדים והמנהלים שמשקיעים בהם.

לעומת זאת ארגון שמעוניין באמת להעצים את מנהליו, לשפר את מיומנויות הניהול ולצייד אותם בערכת כלים ניהוליים ויכולות חדשות שהשפעתם על שיפור וייעול הארגון מכרעת, נכון שיבחר בבניית מערך פיתוח מנהלים, באמצעות סדנאות מנהלים, התנסות במצבי אמת בין המפגשים וכמובן סיעורי מוחות להפריה הדדית בתוך הארגון. תהליך כזה אמנם מונחה על ידי מרצים ויועצים חיצוניים אך הוא פנים ארגוני פר אקסלנס.

אציין שהשאלות הנזכרות מעלה, עולות בסדנת חדשנות ומוטיבציה למנהלים.

מהם השלבים הנכונים לגיבוש מפגשי סדנאות מנהלים ?

א.      להגדיר את מטרות העל – עצה קטנה לביצוע מושלם: לנסות לכתוב מה השינויים הבולטים לעין בהתנהלות הארגון, אחרי שהסתיימו מפגשי הסדנה. התוכן הזה יסייע מאוד לחברת ההדרכה או ליועץ הארגוני בבניית סדרת המפגשים והמשימות.

ב.       לקיים פגישה עם היועץ או החברה האמונים על התהליך, להציג את המטרות ולבקש טיוטא לתוכנית סדנאות מנהלים. בטיוטא הקפידו שיהיו דוגמאות של התכנים והמשימות כדי לוודא שהמפגשים באמת ישמשו את החברה לשיפור תהליכיה באמצעות פיתוח המנהלים.

ג.        הגדירו יחד עם חברת הייעוץ או המנחה את מדדי ההצלחה של התוכנית.

ד.       בזמן המפגשים אין לאפשר הפרעה שמקורה בשגרה. זהו הזמן שבו מנהלי הארגון מרימים את הראש ומתכננים את העתיד – החשוב לטווח הארוך הכרחי לא פחות מהדחוף של הטווח הקצר.

ה.      לאחר המפגשים עודדו את המנהלים להמשיך ולעסוק בתכנים ולהתנסות ברעיונות ובשיטות שהוצעו.

ו.         תשמרו את היועץ הארגוני המלווה או את המנחה בתמונה, עדכנו אותו באירועים כדי שזה האחרון יוכל לשלבם במפגשים ובכך להיות רלוונטי יותר ויותר לעבודת המנהלים.

ז.        חובת ההתנסות – מותר לחלוק ולהתנגד אך חובה לנסות וליישם.

ח.      מפעם לפעם וכמובן בסיום סדרת המפגשים, בדקו את מדדי ההצלחה שקבעתם ואמדו את עוצמת ההצלחה.

דוגמאות לתכנים לסדנאות פיתוח מנהלים:

פיתוח מנהלים משל הטרקטור – מיקומו של המנהל בארגון בעידן החדש

הערכת עובדים – האם מדובר בעצם בהערכת הארגון כשלב הכרחי בתהליכי שיפור ביצועים ?

תקשורת בין אישית – לא סתם ניתנו לנו שתי אוזניים ולשון אחת

מו"מ למנהלים – מטרותיי ולא מטרותיו ?

חדשנות ומוטיבציה בניהול

ניהול זמן וניהול עצמי

ניהול מכירות – סדנאות למנהלי מכירות

חיוניותה של אינטראקציה עסקית בניהול במגזר הציבורי

שפת גוף בניהול

אסטרטגיות לפיתוח צוותים (צוותי עבודה)

אי"מ הדרכות ייעוץ ליווי והדרכה אהד גניאל הינו יועץ ומדריך בתחום הניהול, השיווק והמכירות. העבודה עם הלקוח נעשת עם כלים ומודלים של שיטת אי"מ תוך כדי ליווי וייעוץ בכל התהליך.  בהדרכות משולבות סימולציות, משחקי חשיבה שמציגים חלק מהמודלים וכמובן דוגמאות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב